- רדיו קול חי - -

סערה בלשכת עוה"ד: "חוסר סמכות ושיקולים פוליטיים"

אחת הסיעות בלשכת עורכי הדין טענה היום כי החלטת יושב ראש הלשכה, עמית בכר, להגיש עתירה לבג"ץ בעניין עילת הסבירות מייצרת פילוג וקרע בלשכה.

הסיעה, "יוזמה – ציונות משפטית" בראשות עו"ד יצחק נטוביץ', הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה מינהלית נגד הלשכה ונגד העומד בראשה, שבה אמרה כי הלשכה היא איגוד מקצועי ולא מפלגה פוליטית, כך דווח בכאן חדשות.

בפנייתה ביקשה סיעתו של נטוביץ' מבית המשפט לקבוע כי העתירה שהלשכה הגישה לבג"ץ הוגשה בחוסר סמכות ובניגוד גמור לדין. חבריה מבקשים להורות כי הגשת העתירה תוגש רק בשם חברי הלשכה שחפצים בכך כאנשים פרטיים, ולא בשם כלל חבריה ובשם הלשכה, וכן להורות להימנע מלשלב תעמולת מחאה נגד הכנסת והממשלה או סממנים פוליטיים במסגרת כנסים ואירועים של הלשכה.

עוד נטען כי עתירת הלשכה לבג"ץ נגועה בשיקולים זרים, תוך שימוש לרעה בכוח המשרה, והיא גורמת להקצאת משאבים לא סבירה של הלשכה על חשבון כלל חברי הלשכה. בית המשפט המחוזי ביקש את תגובת הלשכה והעומד בראשה עד יום ראשון.

עו"ד יצחק נטוביץ' העומד בראש סיעת 'יוזמה – ציונות משפטית' מסר: "ראש הלשכה וחברי סיעתו הפכו את הלשכה לסניף פוליטי של "אחים לנשק" מגיש בג"ץ נגד הכנסת לביטול התיקון לחוק בעניין הסבירות ללא סמכות".

לדברי נטוביץ', "הלשכה היא תאגיד על פי דין שכל כוחה וסמכויותיה מבוססות על חוק לשכת עורכי הדין שחוקק על ידי הכנסת אין הסמכה בחוק הלשכה ללשכה לתקוף חוקי יסוד או לתקוף  כל חוק שהכנסת חוקקה. הגנה על שלטון החוק אין פרושה תקיפת שלטון החוק. הכנסת  היא הריבון והיא המופקדת הראשית על שלטון החוק".

תגובת לשכת עורכי הדין: "אין מה להתייחס לעתירה של עסקנים פוליטיים שכבר שנים מביישים את הלשכה והמאיסו עליה את כלל ציבור עורכי הדין, ולאחרונה הפכו גם עושי דברם של גורמים קיצוניים ומשיחיים שמאיימים להחריב את החברה הישראלית. העתירה כוללת שקרים ושנאה אישית נגד ראש הלשכה באופן שמבייש את העותרים. בבחירות האחרונות אמרו עורכי הדין בישראל באופן חד וברור, ועסקני סמוטריץ', בן גביר וארגון אם תרצו לא יסיטו אותנו מהדרך. דווקא מעודד שתומכי המהפכה המשפטית בלשכה עדיין מאמינים שכאשר החלטה של הגוף הנבחר נראית להם שגויה (ובלשכת עורכי הדין זוהי המועצה הארצית שקיבלה ברוב גדול את ההחלטות נגדן עותרים) – הכתובת היא בית המשפט. אם הם מאמינים בזה יש עוד תקווה. כמובן שלשכת עורכי הדין תקבל בהכנעה כל החלטה של בית משפט, כי זוהי מהות הדמוקרטיה".