במת המוזיקה • הולה חדש, פיוט ישן, ושיר בשפת הזולו

    דוד קליגר 7 Comment on במת המוזיקה • הולה חדש, פיוט ישן, ושיר בשפת הזולו
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יום שנכפל בו כי טוב מצוין גם לכם.

    אנו עם מדור מס' 2 של במת המוזיקה, המדור שמביא לכם על במה אחת את כל מה שזז השבוע בעולם המוזיקה.

    בשבוע שעבר עלינו עם המהדורה הראשונה שלנו, הפורמט המורחב של חדשות המוזיקה, והתגובות שקיבלנו היו מעודדות ביותר. תמשיכו ככה. (בסוד נספר לכם שכמה מאלו ששלחו תגובות ואייטמים למייל האדום שלנו גם קבלו על זה שכר בעולם הזה..)

     

    ידיעות אחרונות

     

    הקולות של שוואקי

    הזמר יעקב שוואקי משיק היום, יום שלישי אלבום ישראלי חדש "קולות" שמו.

    בתוכנית מוצ"ש חי שוחחנו עם ישי לפידות  וחשפנו שיר חדש שהוא כתב והלחין לאלבום בשם "עם ישראל", עיבד את השיר אודי דמארי.

    האזינו למיקס של האלבום:

     

    להיות עם בני היכלא

    הזמר בני (יש תקווה) פרידמן שמתגורר עדיין בגלות בארה"ב, משיק השבוע את אלבומו החמישי "בְּנֵי הֵיכָלָא". בדיסק – אוסף שירי שבת בעיבודים חדשים ורעננים. באלבום 9 מחרוזות החל מזמירות ערב שבת ועד לניגוני מוצאי שבת. האלבום ערוך בסגנונות מגוונים: חסידי, ספרדי, חב"ד, ו-'גוט שבת' שיר עם מילים מקוריות מהתמלילנית מרים ישראלי לצד להיטים נוספים.

    על ההפקה המוזיקאלית הופקד אברומי ג'י (Avremi G), ומקהלת ידידים שבארה"ב הוסיפו מימד מיוחד לחוויה המוזיקאלית. עטיפת האלבום עוצבה ביד אמן ובסגנון ייחודי ע"י שרולי מאייר, האזינו למחרוזת הפותחת בחידוש לשיר של אברהם פריד דוד של בני "שבת קודש" והפעם באנגלית…אחרי שיש ביצועים בעברית ואידיש עכשיו גירסא ראשונה לשיר באנגלית!

    קחו טעימה מכל שירי האלבום:

     עוד קצת פריד…

    נשארים במשפוחה. להקת היום 'השמיני' הלא הם שני האחיינים של הזמר אברהם פריד בנצי ושמוליק מרכוס, יצאה באלבום חדש "הוּלה" שמו, האזינו לשיר הנושא.

     

    מפריד לפריינד…

    מסע ההצלה של גדולי ישראל לחו"ל לזעוק על גזירת הגיוס אמנם התבטל, אך עוד בטרם התבטל הספיקו גם לייצר שני שירים לקראתו.

    הראשון בהם שמו "כה אמר" על מילים מספר יחזקאל, המלחין ביקש להישאר עלום שם ולדבריו "השיר המרגש הזה 'כה אמר' הוא הבטחה נשגבה לבני ישראל בעודם בגלות, כשידרשו את ה' למען ארץ הקודש, מבטיח לנו מלך מלכי המלכים הקב"ה: "ארבה אותם כצאן אדם" והבטחות נוספות באותן פסוקים…על הביצוע הזמר שלום משה פריינד מארה"ב.

     

    ברוכים הבאים

    שיר נוסף שהוכן למסע האדמורי"ם שבוטל נקרא "ברוך הבא", והולחן ע"י הרב משה שטייסל יו"ר ארגון 'האספו' של חסידי בעלזא בבורו פארק שבארה"ב.

     

    עדיין בבעלזא ועדיין בגזירות

    בחצר בעלזא נערך דינר בו דנו על הגזירות הקשות על עולם התורה. במהלך ה'דינר' הוצגה למשתתפים מצגת מרשימה אותה הפיק ר' משה כהן שבמרכזה שיר מרגש.

    הנה השיר בביצוע בעל המנגן בערי וועבער וילד הפלא חיים מרדכי אייזנבאך, על הנגינה והעיבוד הופקד הקלידן שמוליק לוטרמן.

     

    מבעלזא לבאבוב

    בחסידות באבוב בארה"ב מתכוננים לחתונת בת האדמו"ר שתתקיים בי"א שבט, ויוצאים באלבום אינסטרומנטלי חדש ושביעי בסדרת "עת רקוד" בהגשת והפקת שלמה זלמן בלויא, האזינו לקטע אינסטרומנטלי של השיר ק-ל אדון אותו הלחין כ"ק האדמו"ר בעל הקדושת ציון מבאבוב זצוק"ל.

    הקדושת ציון מבאבוב. ויקיפדיה

    הקדושת ציון מבאבוב. ויקיפדיה

     

    מבאבוב למרוקו

    את הפיוט 'עורי יחידה' כתב הצדיק רבי ישראל אבוחצירא – 'הבבא סאלי' זצ"ל שביום ראשון חל יום פטירתו. לכבוד ההילולא יצא הזמר אדיר בכר בביצוע ולחן חדש לפיוט הנ"ל שבשונה מכל הפיוטים לבית משפחת אבוחצירא לא זכה ללחן או מנגינה משלו.

    אלבום הבכורה של אדיר, הנושא את אותו השם, שכולל את הביטוי האישי של אדיר לסליחות ופיוטים מבית אבא, עומד לצאת לאור בקרוב.

    ממשיכים באפריקה

    וכך מספר למדור המנצח והמעבד יואלי דיקמן: "במהלך שהותי בדרום אפריקה לסיים להקליט את האלבום של הזמר אליעזר אורבך בו גם נמצא השיר 'היום קצר', חשבתי שאת המסר 'היום קצר והמלאכה מרובה ובעל הבית דוחק' חשוב שגם המקומיים ישמעו את זה.

    זה התחיל שהמנקה הכושית תרגמה לשפת הזולו ואספנו עוד קבוצות כושים ועיצבנו כמו שצריך את הטקסט לפי השפה המקומית, הלכנו לחפש זמרים בדרום אפריקה והגענו לשני זמרים מאוד גדולים שם ונכנסנו לאולפן ופשוט הקלטנו. איך שהוא התפשטה השמועה על הרעיון הזה וזה נהיה להיט גדול שם עוד לפני שיצא רשמית".

    בקרוב השיר יצא באופן רשמי, ובתוכנית מוצ"ש חי הוא הושמע לראשונה למאזינים!!

    יואלי דיקמן בפרץ של נגינה

    יואלי דיקמן בפרץ של נגינה

     

    עוברים לוינא

    החזן הראשי של וינה שמואל ברזילי ביקר בימים אלו בארץ, בין השאר הגיש את התוכנית "השירים שאהבנו", ואגב כך גם הניח על שולחנינו אלבום חדש שלו יחד עם מקהלת הנערים של וינה, האזינו לשיר הפותח את האלבום "קדשנו".

     

    קופצים ללונדון

    נסיך הטארב זיו יחזקאל מגיש אלבום הופעה חיה בלונדון מתוך סבב הופעות ארצי לקהל הערבי ולקהל היהודי. האלבום הוא שני בסדרת האלבומים בהופעה חיה וכולל שש רצועות גרסאות עם מיטב הלהיטים במוזיקה הערבית, הנה מחרוזת אום כול'תום.

    זיו יחזקאל פורט
    זיו יחזקאל פורט

    יח"צ

     

    הבאנו שלום עליכם

    על כל הצדיקים: השבוע ביום רביעי התקבצו אמנים מכל קצוות הקשת המוזיקאלית לאחל מזל"ט ולשתות לחיים לרגל טקס השקת אולפני "הניגון" של המוזיקאי והממקסס אבי ז'אנו.

    לפניכם הקלטה נדירה ביותר שהוגנבה אלינו ע"י ידידנו מ"ביק הפקות" ישראל ברגמן, כשהזמר עדי רן מנגן בגיטרה וגם שר, אתו המוזיקאים אבי פיאמנטה מנגן בחליל, אייל אהרון והמנדולינה, הזמר אסף שפר על הפרקשן והפסנתרן והמנצח ר' מנחם בריסטובסקי על הפסנתר. מדובר בשילוב שעוד לא נשמע מעולם לשיר חדש של עדי רן מתוך האלבום הבא "על החסידים".

    חגיגה באולפן. עדי רן, ויקיפדיה

    חגיגה באולפן. עדי רן, ויקיפדיה

     

    תכירו את שריקי: במהלך השנה שעברה הפציע מוזיקאי מחונן חדש ולא מוכר בעולם המוזיקה היהודית, מתי שריקי שמו, בימים אלו הוא יוצא בסינגל שני שכתב והלחין "אהבת ה' לעולם אהבתי", לעיבוד אחראי אבי טל.

     

    בערל'ה זילברמן עושה פריילאך: את בערל'ה זילברמן, אנחנו בדרך כלל רגילים לשמוע מאחורי הקלרינט, בימים אלו הוא יוצא באלבום חדש "ניגונים" שמו, בו הוא לראשונה גם שר, הנה מחרוזת פריילאך, ותודה לר' ישראל גליס.

     

    איציק אורלב שר לרב שמעון גבאי זצ"ל: לפני כשנתיים נפטר בפתאומיות מקים עולה של תורה בנתניה הרב שמעון גבאי זצ"ל. בריו חקשור הוציא לזכרו בזמנו את השיר נפלה עטרת ראשנו, ובימים אלו יצא תלמידו המובהק איציק אורלב בשיר לזכרו.

    בשיר הזה, בשונה מכל שיר, אורלב היה שותף מלא גם בכתיבת הלחן המילים והעיבוד. לשירה צורף אליו בנו של הרב זצ"ל – איציק גבאי שגם סייע בכתיבת המילים לאורלב. על העיבוד הופקד הקלידן המוכשר יעקב אזולאי.

    איציק אורלב מתראיין

    איציק אורלב מתראיין

    לאריק שחר יש סיפור קטן: אלבום בכורה לזמר יוצר והגיטריסט אריק שחר המכונה 'גיטריק'. אריק הוציא בעבר אלבום אינסטרומנטלי בשם Closer Than Ever בסיגנון פיוז'ן וג'אז שהופץ בעיקר בחו"ל, ועכשיו יוצא באלבום שירים ראשון.

    האלבום מאוד מגוון מוסיקלית בו אריק משתף פעולה בחלק מהשירים עם הכותב והיוצר יגאל מוכתר כשאת כל היצירות הלחין עיבד והפיק אריק,  עוד פרטים על האלבום סיפר לנו אריק בתוכנית מוצ"ש חי.

     

    שלום עליכם ישיבת דרכי תורה: ישיבת "דרכי תורה" שבארה"ב אתגרו קצת את התלמידים והפיקו קליפ לשיר שלום עליכם הידוע של בני פרידמן, אם הם הצליחו ועמדו באתגר? תשפטו אתם!

     

    מילים ותווים!

     

    בחנוכה האחרון מלאו 20 שנות פעילות לארגון 'אחינו' ולכבוד המאורע הוציאו אלבום חדש בו הופיע שיר חדש – 'אחינו' שמו, לחנו של רבי דוד הופשטטר נשיא הארגונים 'דרשו' ו'אחינו'.

    את השיר מבצע אייזיק האניג, על העיבוד משה לאופר ואלי לשינסקי. יצירת המופת הזו עולה מחר בקליפ מיוחד שנערך על ידי מחלקת המולטימדיה של 'דרשו'.

    הזמר דוד גבאי עובד על סינגל חדש שיצא בקרוב, יודעי דבר טוענים בפנינו שמדובר בלהיט היסטרי.

    הזמר דוד שמחה מצרפת מתעתד להוציא את אלבומו הראשון לקראת פורים, והמעבד משה לאופר מבטיח שיש בהחלט למה לחכות.

    אביחי פז גרינוולד יצא השבוע בקליפ מיוחד לשירו 'פתח את הלב'. הקליפ כולו צולם במהלך הסופה הסערה והשלג שחווינו לא מזמן, צפו בחוייה לבנה.

    השבוע בכנס מיוחד של 'מעייני הישועה' פגש השר אלי ישי באיציק דדיה שהופיע שם, דדיה הצהיר באוזני ישי כי אינו מתכוין להיכנס לפוליטיקה אלא אך ורק לשמח את עם ישראל בשיריו.

     

    הדשא של השכן

     

    מזל טוב לשדרננו וידידנו ר' שמואל בן עטר הי"ו לרגל בר המצווה לבנו שלום משה, שיזכה לרוב נחת. מזל טוב לגיטריסט מוישי שוורץ מארה"ב לרגל אירוסיו. מזל טוב למלחין הרב מנחם אלבום לרגל נישואי בתו, שיזכו הזוגות לבנין עדי עד.

    מזל טוב למתופף של תזמורת 'המנגנים' נחמן פורת לרגל הולדת בנו, שיזכה לגדלו לתורה לחופה למצות ולמעש"ט, אמן.

    ממש לסיום איחול ברכת רפואה שלימה לילד הפלא עילי אבידני שנצפה מגובס בידו בשל שבר.

    להתראות בשבוע הבא



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      אין עליכם!!!!!!
      דוד קליגר וכל החברה!
      תודה=)

    2. 6

      תודה רבה רבה לדוד קליגר!! כבר תקופה ארוכה לא היה שום אתר שעדכן באופן שוטף את המוזיקות החדשות.. ועכשיו סופסוף!! תודה רבה! תמשיכו לעשות חייל!!

    3. 4

      ניכרת השקעה מרובה!!!!!
      כל הכבוד!!!!
      תודה רבה

    4. 3

      מדור חזק. תמשיכו להפציץ.
      תודה לדוד קליגר המלך שיודע להביא את המזויקה הכי עדכנית לאוזניים שלנו.

    5. 1

      תודה רבה לקול חי מדור מהמם וחזק!!
      תמשיכו כך להצליח
      אין על קו חי!!