- רדיו קול חי - -

סטארט-אפ בשחור: המשקיעים נחשפו לעולם ההיי טק החרדי • גלריית ענק

כשהקרנות הון סיכון גילו את ההיי טק החרדי: אירוע מכונן התקיים אמש בהרצליה פיתוח. המקום: בית מייקרוסופט בבנין גב ים, המארחים: קמאטק, מייקרוסופט, סיסקו, קרן קמ"ח, והפדציה היהודית של ניו יורק. האורחים: אנשי הייטק, נציגי קרנות הון סיכון והדובדבן שבקצפת: סטארטאפיסטים חרדיים.

הסיפור מתחיל כמה שנים אחורה כשמשה פרידמן, חרדי בוגר ישיבת חברון ותושב בני ברק גילה כי לאנשים חרדיים אין כמעט דריסת רגל בעולם היי טק. הוא הקים את תוכנית קמאטק בשיתוף יזמים, פילנתרופים, ואנשי הייטק בישראל ובראשם חברת סיסקו שנרתמה לקדם שילוב חרדים בתעשיית ההייטק.

משה פרידמן. צילום: איל גורא [1]

משה פרידמן. צילום: איל גורא

ע"פ פרידמן על פי רוב מציאת עבודה בהייטק מתרחשת בדרך של חבר מביא חבר, אולם לחרדים על פי רוב אין כיום את רשת הקשרים המתאימה על מנת להגיע למקומות העבודה הטובים בהייטק. התוכנית נועדה לגשר על הפער הזה ולעזור לכל חרדי בוגר תואר אקדמי במציאת עבודה דרך רשת הקשרים שלנו.

אחרי שהצעד הראשון הוכתר בהצלחה עברו הצדדים לשלב הבא. אירוע בשיתוף עם חברות מייקרוסופט וסיסקו מענקיות חברות ההיי טק בעולם במטרה לקדם ולהראות שיש חיים טכנלוגיים במגזר החרדי. הערב הוקדש להצגת עשרה סטארטאפים שהוקמו על ידי יזמים חרדיים שמחפשים משקיעים.

הזמנה לכנס קמא-טק ומיקרוסופט בעברית (1) [2]

נקודת המוצא היא שקשה מאוד ליזמים חרדיים להיכנס ולהגיע בכוחות עצמם לקרנות הון סיכון וחברות היי טק המשקיעות בסטארטאפים, ולכן לכנס ההיכרות הוזמנו משקיעים רבים לבוא להתרשם. את הערב הנחה יוסי ורדי, גורו האינטרנט הישראלי.

הפאנל (צילום: אייל גורא) [3]

הפאנל (צילום: אייל גורא)

"החלום שלי הוא לקבל טלפונים ממשקיעים שהיו בכנס שמזמינים אותי אליהם להסביר הם על הסטארט אפ ביותר מחמש דקות שהוקצבו בכנס" אמר לנו אחד המשתתפים. ולזה באמת התכוון המארגן.

איציק קרומבי מציג (צילום: אלישע כהן) [4]

איציק קרומבי מציג (צילום: אלישע כהן)

כדי להגביר את העניין נערכה תחרות בין המציגים כאשר חבר השופטים היה אמור לדרג את שלושת המקומות הראשונים לצד דירוג נוסף של 'חביב הקהל'.

ישראל הרשלר מציג (צילום: אלישע כהן) [5]

ישראל הרשלר מציג (צילום: אלישע כהן)

עשרת הסטראטפים החרדיים היו: שרי רוט וצביקה כהן, מייסדים של callMe  – פתרונות טכנולוגיים המאפשרים לבעלי עסקים תקשורת עם גולשים ברשת במהירות. אברהם אורבך, מייסד ומנכ"ל – Webbing – המאפשרת בנייה של רשת חברתית לפי תחומי עניין. שמחה מרגליות, מייסד שותף  Linguistic Agents – פלטפורמה להבנת שפה טבעית המבוססת על עבודה של בלשנים ומתכנתים. תמי פופקו שהציגה את irideshare – אפליקציה לשיתוף נסיעות וטרמפים. איציק קרומבי – isaleglobal – פלטפורמה המשפרת ומסייעת לאנשי מכירות

עוד הציגו: יהודה הרשלר את Humaney המחבר בין מידע ואנשים לפי תחומי עניין. יוני לוקסנברג ואריאל קליקשטיין, מייסדים שותפים של Pojo – שאמורה לחולל מהפך בתחום בניית האתרים. יוני ואריאל הם המייסדים והמנהלים של אריו דיגיטל – חברת בניית אתרים מובילה. חיים איזנשטאדט שהציג את probtn. ישראל הרשלר שהציג פיתוח המשכלל את הדיסק אונקי להעברת קבצים ללא מחשב – mvbdisk.  ואביגדור רבינוביץ שהציג פרוייקט חברתי – עבודות לחרדים – גוף התנדבותי פרטי שעוזר לאלו שרוצים להשתלב בשוק התעסוקה (וקיבל הערה מאחד השופטים שמעשיו מבורכים אולם המקומות בהם הוא פועל כמו קבוצות ורשתות חברתיות הן לא ראויות).

שמחה מרגליות מציג [6]

שמחה מרגליות מציג

במהלך הכנס ובלי הודעה מוקדמת נתרמו על ידי מספר נציגי קרנות הון ובראשם חמי פרס (הבן של) מקרן פיטנגו, סכומים נאים לזוכים בשלוש המקומות הראשונים בדירוג השופטים

אגב, אחד השופטים – ג'רמי ברבי שמו נחשב למשקיע הגדול בעולם בסטרטאפים. הוא גם מנהל את תיק השקעות הטכנולוגיה של המיליארדר הצרפתי גזביה ניאל. חוצמזה הוא אב לעשרה ילדים, חרדי ומתגורר בבני ברק.

יהודה הרשלר מציג (צילום: אלישע כהן) [7]

יהודה הרשלר מציג (צילום: אלישע כהן)

מי שזכה במקום הראשון הוא אביגדור רבינוביץ עם המיזם החברתי עבודות לחרדים. הוא קיבל פרס של 10000 דולר מחמי פרס ומקרן הון סיכון פיטנגו. בנוסף לזה זכה בפרס מאת ענבל אריאלי מנהלת חממת הסטארטאפים של בוגרי יחידת 8200 (יחידת המחשוב של חי המודיעין שבוגריה נחטפים לחברות ההייטק), הצוות של 8200 וגאמאדו יפתחו מערכת טכנולוגית מתקדמת עבור פרויקט עבודות לחרדים בחינם. בנוסף לזה פרס שלישי, חבילה בשווי 3000 דולר מאת רן חקלאי מנכ"ל יוטסט ישראל, בדיקה למערכת הטכנולוגית של עבודות לחרדים על ידי יוטסט – למרות שלכאורה אין צורך לבדוק מערכת טכנולוגית שנבנו על ידי יוצאי יחידת 8200…

במקום השני זכה איציק קרומבי על מיזם אייסייל, ופרס של 10000$ מהמשקיע הצרפתי החרדי ג'רמי ברבי וקרן קימה וונצ'רס. במקום השלישי זכה  שמחה מרגליות על הסטארטאפ לינגואיסטיק אייג'נטס, ופרס של 3000$ מהאנג'ל יוסי אבצוק.

לעומת זאת בפרס חביב הקהל זכתה היזמת החרדית שרי רוט מנהלת הסטארטאפ קולמי.

חביבי הקהל [8]

חביבי הקהל

תעודת הניצחון [9]

תעודת הניצחון

שאר כל המשתתפים יקבלו הזמנות להופיע בפני פיטנגו – קרן הון סיכון הגדולה בישראל עם הון של מיליארד דולר, ולהציג את הסטארטאפ שלהם בניחותא. מלבד זאת הם עברו שלב באופן אוטומטי בהרשמה לחממת הסטאראפ של מייקרוסופט, של בו מסוננים 75% מהנרשמים.

ערוץ 9 מראיינים את מפתחי POJO [10]

ערוץ 9 מראיינים את מפתחי POJO

DSC00011 [11]

בחירת חביב הקהל

DSC00046 [12]

אבידור רבינוביץ עם יו"ר צוות השופטים אייל גורא

DSC00049 [13]

DSC00037 [14]

רבינוביץ עם ד"ר יוסי ורדי

DSC00044 [15]

DSC00043 [16]

DSC00047 [17]

DSC00038 [18]

DSC00040 [19]

DSC00023 [20]

DSC00028 [21]

DSC00033 [22]

DSC00029 [23]

DSC00035 [24]

DSC00007 [25]

DSC00010 [26]

DSC00018 [27]