הנשיא על ההתבטאויות החמורות: "כתם נורא"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הנשיא על ההתבטאויות החמורות: "כתם נורא"

    נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לדברים הקיצוניים שנשמעו בימים האחרונים: "כשאני רואה שמאיימים על ראש ממשלה ברצח, אני אומר לעצמי אנחנו לא מבינים שהאלונקה תיפול באחת. אסור להשתמש בכלל בביטויים כאלו בדיון. הדיון הזה מתלהט למקומות מסוכנים"

    צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה יצחק הרצוג, התייחס היום (ראשון) לאיומים החמורים נגד הממשלה והעומד בראשה וגינה אותם בחריפות. "כתם נורא שחייבים להסיר".

    בפגישה עם קבוצת חיילים בצה"ל, אמר הרצוג: "אנחנו נמצאים ברגע מאוד נפיץ מבחינה ישראלית. כמו שהשוות אותנו לאלונקה, אני באמת חושב שמדינת ישראל היא מטאפורה לאלונקה. זה יכול להיות במירוץ אלונקות או בתהליך הנשיאה של האלונקה. אם מישהו לוקח את האלונקה ימינה מידי או שמאלה מידי האלונקה יכולה ליפול ואם מישהו נוטש את הנשיאה של האלונקה, האלונקה עלולה ליפול. ככה אני רואה את ישראל.

    "אני אומר את זה ממקום של אחריות היסטורית. אני שומע שמכנים אנשים ומנהיגים בציבור ומשווים אותם לנאצים. אנשים שוכחים מה הייתה השואה כשמשתמשים כלאחר יד במונח נאצי. כשמקללים ומאיימים על החיים של עובדי מדינה שבאים וקמים בבוקר כדי לשרת אותנו, אני אומר אנחנו ממש במו ידינו מפילים את האלונקה.

    "כשאני רואה שמאיימים על ראש ממשלה ברצח, ברצח! אני אומר לעצמי אנחנו לא מבינים שהאלונקה תיפול באחת. זה דבר הרי נורא שחייב להסיר אותו בכל דרך ולמחוק את הכתם הזה, אסור להשתמש בכלל בביטויים כאלו בדיון. הדיון הזה מתלהט למקומות מסוכנים, ואני קורא מכאן לכל מי שעוסק בויכוח: תעצרו רגע- תנשמו.

    "תעצרו רגע את כל התהליך, תנשמו עמוק, תאפשרו הדברות כי יש רוב עצום בעם שהיה רוצה הדברות. בדיוק כמו שאתם סוחבים את האלונקה כך בדיוק צריך להיות. צריך לסחוב את האלונקה ביחד, כל חלקי העם ולנהל דיאלוג על הכאבים ועל הסוגיות המשמעותיות ביותר לפני שיהיה מאוחר מידי.

    "אני מאוד מתרגש לראות אתכם כאן כי הנאום שאתה מסרת ובעצם אתם, אתם מסמלים עבורנו אתם מיטב בנינו, אתם מסמלים עבורנו את כל הדורות הקודמים ואת העתיד של מדינת ישראל. תמשיכו להוות דוגמה לעם ישראל. בהצלחה", סיים הנשיא בדבריו לצוות עמרי מבא״ח גולני, בפיקודו של סגן עמרי אקשלמה.

    לפני מספר שבועות הופץ ברחבי הרשת סרטון של סגן עמרי, בו הוא פונה אל חייליו בהתרגשות בסיומו של מסע אלונקה ארוך בו משווה את האלונקה הכבדה אותה סחבו למדינת ישראל, בדבריו הסביר לחייליו את החשיבות באחדות דווקא בעת הזו, שמא תיפול האלונקה.



    0 תגובות