איש השב"כ לשעבר מזהיר: "אמירות עלולות להוביל למעשים"

    אסתי פלד No Comments on איש השב"כ לשעבר מזהיר: "אמירות עלולות להוביל למעשים"

    איש השב"כ לשעבר, דביר קריב במהדורה המרכזית: "זו רפורמה מאוד חריפה וחריגה. אבל מכאן ועד הקריאה 'קץ הדמוקרטיה' – המרחק רב מאוד. מה שבעיקר חשוב זה שאנשים יבינו שבדמוקרטיה אפשר למחות, אבל אסור לעבור את הגבולות"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איש השב"כ לשעבר, דביר קריב שוחח הערב (ראשון) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על האיומים החמורים כנגד הממשלה והעומד בראשה. "אין סתירה בין זה שאני יכול להבין שכנראה זאב רז לא יקח אקדח וירה באיש ציבור, לבין האמירות המאוד מסוכנות שהוא אמר שעלולות להשפיע על קיצונים בשולי המחנה", אמר קריב. "אנשים משופעים ממנהיגי ציבור ומובילי דעה. גם מרי אזרחי לא אלים הופך בסוף לאלים. הדברים שאמרים עלולים להוביל למעשים קיצוניים של אנשים בשוליים".

    לדבריו "אני יוצא להפגנות בעצמי כי אני חושב שהשינויים קיצוניים מידי, אף שאני מסכים שמערכת המשפט שלנו צריכה איזון והרשות המבצעת צריכה לקבל יותר כוח מול בית המשפט. אבל מה שמציעים קיצוני מדי לדעתי. אם נקבל את עילת הסבירות ב-61 אפשר לפסול כל חוק כולל זכויות אדם ואזרח. אני מקווה שזה לא מה שיהיה בסוף".

    "זו רפורמה מאוד חריפה וחריגה", הוסיף והדגיש "אבל מכאן ועד הקריאה 'קץ הדמוקרטיה' – המרחק רב מאוד. מה שבעיקר חשוב זה שאנשים יבינו שבדמוקרטיה אפשר למחות, אבל אסור לעבור את הגבולות לא בהתבטאויות וודאי שלא במעשים".



    0 תגובות