רגב מבטלת את ההחלטה של מיכאלי: שינוי בנת"צ בכביש 1

    איתי גדסי No Comments on רגב מבטלת את ההחלטה של מיכאלי: שינוי בנת"צ בכביש 1

    מיום ראשון יחול שינוי בנת"צ בכביש 1 לירושלים כשה"נתיב פלוס" ייפתח לשימוש גם לרכב עם שני נוסעים (2+) במקום מה שהיה עד היום לשלושה נוסעים ומעלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החל מיום ראשון (5 בפברואר), רשאים גם כלי רכב עם שני נוסעים (נהג ונוסע) ומעלה להשתמש ב"נתיב פלוס" בכביש 1 לירושלים, ממחלף דניאל ועד מחלף הראל, במקום 3+ כיום. כך החליטה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, במטרה לשפר את יעילות הנתיב ולהעלות את מספר המשתמשים בו בשעות העומס.

    היום (חמישי) החלה חברת נתיבי ישראל להחליף את השילוט בנתיב פלוס בכביש 1, כך שיורה כי הנסיעה בנתיב פלוס מותרת לנהג ונוסע (2+), במקום נהג ושני נוסעים (3+). העבודות יושלמו בימים הקרובים, בכפוף למזג האוויר.

    יודגש כי "נתיב פלוס" בכביש 1 פעיל אך ורק בין השעות 06:30-09:30 בבוקר, ובשאר שעות היום הנתיב מותר לנסיעה לכל משתמשי הדרך, ללא קשר למספר הנוסעים ברכב.

    השרה רגב הנחתה את הצוותים המקצועיים במשרד התחבורה להמשיך ולבחון את התועלת התחבורתית בנתיבי התחבורה הציבורית והשיתופית ברחבי הארץ, ולתגבר את קווי התחבורה הציבורית בנתיבים אלה.

    החלטת שרת התחבורה התקבלה לאחר קבלת מסקנות הצוות המקצועי שבחן את תפוסת נתיב פלוס והשפעותיה על התנועה בכביש. על פי הנתונים, נוסעים ב"נתיב פלוס" כ-130 אוטובוסים וכ-300 כלי רכב פרטיים (3+) בשעה. על פי המלצות הצוות, ניתן למקסם את קיבולת הנתיב באמצעות הפיכתו לנתיב 2+, שמשמעותו הוספת כ-500 כלי רכב בשעה והפחתת העומס בנתיבים האחרים.



    0 תגובות