חברת החשמל משלמת דמי חסות לבדואים

    דוד קורצווייל No Comments on חברת החשמל משלמת דמי חסות לבדואים
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים והגנת הסביבה קיימה דיון בשתי הצעות לסדר של חברי הכנסת ניסים זאב ואורית סטרוק, העוסקות בגביית דמי חסות מבתי עסק. ההצעה של ח"כ אורית סטרוק התמקדה באזור בנימין.

    בפתח הדיון טען ח"כ זאב כי מדובר בתופעה נרחבת הנאמדת בשיעור של 30 מיליארד ש"ח בשנה וכי מעורבים בה ארגוני פשיעה הפרושים על פני כל הארץ. ח"כ זאב ביקש לדעת האם ממשלת ישראל מעניקה למשטרה את כל המשאבים הנדרשים על מנת להילחם בפשיעה זו? ח"כ זאב הסביר כי התופעה נרחבת מכיוון שהאזרחים פוחדים להתלונן. הוא תיאר את אופן הפשיעה הזו ואמר כי גובי דמי החסות נכנסים מידי שבוע לבתי העסק ותובעים לקבל מבעל העסק אומדן הכנסה שבועי, ממנו הם גובים כ- 10% דמי חסות כשהם טוענים שזה נגבה עבור "שירותי שמירה". ח"כ זאב ציין כי אפילו חברת "מעצ" משלמת דמי חסות.

    ח"כ סטרוק ביקשה להתמקד באזור בנימין. היא אמרה כי אזור המסחר "שער בנימין" מהווה "מיני-קוסמוס" של פשיעת דמי החסות בישראל. עוד אמרה כי ישנן עדויות לשיתופי פעולה בין המשטרה לבדואים הגובים דמי חסות. בדיון אמר ח"כ משה פייגלין כי גם חברת חשמל משלמת דמי חסות לבדואים בנגב על מנת שבערד החשמל יזרום. "מדובר באובדן לגיטימציה קיומית של מדינת ישראל. תפקידה הבסיסי של מדינה הוא לתת ביטחון לאזרח. אם המדינה לא עושה זאת – אין מדינה", אמר ח"כ פייגלין.

    מר חזי בינה, מנכ"ל חברת אינסט בינה בע"מ, העוסקת ביזמות ונמצאת ב"שער בנימין" סיפר כי קיבלו פניה לתשלום דמי חסות. ברגע שחברות קבלניות העובדות עם חברת אינסט הפסיקו לשלם את דמי החסות מחסני החברה נפרצו וכל הציוד נגנב. גם ניר שכטמר, תושב מגרון, סיפר על מעורבות בדואים בגביית דמי חסות באזור בנימין.

    רפ"ק אופיר לישנסקי, מחטיבת המחקר של המשטרה, אמר כי מדובר בתופעה קשה, פרזיטית ובעייתית מאד. הוא הסביר כי הקושי המרכזי בסוג פשיעה זה הוא היעדר תלונות. מסיבה זו המשטרה נאלצת לעשות שימוש באמצעים מיוחדים שאינם נפוצים בכל היחידות. רפ"ק לישנסקי תיאר את ממדי התופעה ואמר כי בשנת 2012 נפתחו 1060 תיקים ובשנת 2013 נפתחו 1170 תיקים. עוד אמר כי הנושא מטופל במשטרה באופן מעמיק כבר 3 שנים, מתבצעת עבודת מיפוי מודיעיני והנושא עלה לראש סדרי העדיפויות של המשטרה. בשנתיים האחרונות פוצחו 19 כנופיות שעוסקות בדמי חסות. סנ"צ דוד חיון, מפקד תחנת בנימין, אמר כי זומנו בעלי עסקים רבים על מנת לבדוק אם הם נתונים לסחיטת דמי חסות אולם לא היו תלונות על כך. ח"כ אורית סטרוק אמרה כי עובדי הניקיון במתחם הם גובי דמי החסות. ח"כ דוד צור אמר כי היעדר החיסיון על המודיעין גורם לחשש להתלונן ורבים מהתיקים מגיעים בסופו של דבר רק לעסקאות טיעון.



    0 תגובות