השר עמיחי שיקלי בראיון סוער: "אני לא עובד במפלגות החרדיות"

    אייל ראובן 1 Comment on השר עמיחי שיקלי בראיון סוער: "אני לא עובד במפלגות החרדיות"

    שר התפוצות עמיחי שיקלי העניק ראיון לקאהן וחכם ב"מהדורת הבוקר" וניהל דו שיח נוקב עם המראיינים סביב השינוי הנדרש בסעיף הנכד שבחוק השבות: "אי אפשר להתעלם מיהודים בארה"ב שאוהבים את ישראל ומשקיעים בה מיליוני דולרים" | על הפלשתינים: "גרמניה הנאצית יש רק אחת, ניאו-נאציות קיימת בהרבה מאוד מקומות. הילד הפלסטיני מתחנך לרצח יהודים באשר הם יהודים. גם מסיבות גזעניות וגם מסיבות דתיות" | האזינו

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התפוצות עמיחי שיקלי מהליכוד, העניק הבוקר (ד') ראיון סוער לבצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר" בשורה של נושאים: יהדות התפוצות, הרפורמה במערכת המשפט והרשות הפלסטינית.

    השר שיקלי אמר בהתייחסו לשינויים הנדרשים בסעיף הנכד בחוק השבות, כי הוא לא מתואם עם המפלגות החרדיות בעניין. "אני לא שייך למפלגה חרדית, ולא עובד אצלם. לא כל מה שאני עושה צריך לתאם איתם. אני חושב שאי אפשר להתעלם מיהודים בארה"ב שאוהבים את ישראל ומשקיעים בה מיליוני דולרים. אני המלצתי להקים ועדה שישתתפו בה ראשי קהילות מהגולה, צריך לעשות דיון מעמיק לפני שמקבלים החלטות. זה לא נכון לבוא מחר בבוקר ולבטל את החוק. יש 3 מיליון רפורמים וקונסרבטיביים בארה"ב אי אפשר לומר להם שהם לא רלוונטים כי הם לא הולכים איתך באותו תלם". המראיינים שפחות התחברו לתשובה, ניהלו דיון סוער עם השר בנושא יהודי התפוצות ושאלת יהדותם.

    בתחילת הראיון, הפריך שיקלי את התבהלה בשמאל ביחס לרפורמה במערכת המשפט: "אני חושב שכל מה שקשור להשפעות כלכליות אי אפשר לראות בזמן קצר, אם לשפוט על פי מדדי הבורסה, מלבד יום ראשון היא בעלייה. אני רואה בכל המומחים מטעם עצמם כמו חטא המרגלים. הם פשוט מוציאים את דיבת הארץ רעה, הם עושים שירות אדיר ל'בי די אס'".

    "הגברת הזו מחברת פאפאיה, היא פוסט ציונית, שמאלנית קיצונית, אלו סוג האנשים האלו. חבל להשקיע בהם אנרגיות. אהבתם למדינה תלויה רק בזה שהם בשלטון – אם הם לא שולטים הם לא אוהבים את המדינה".

    שיקלי התייחס לאמירתו שהרשות הפלסטינית היא ניאו-נאצית: "אני לא חוזר בי מהאמירה הזו, ואסביר: גרמניה הנאצית יש רק אחת, ניאו-נאציות קיימת בהרבה מאוד מקומות. הילד הפלסטיני מתחנך לרצח יהודים באשר הם יהודים. גם מסיבות גזעניות וגם מסיבות דתיות, כל סוגי האנטישמיות עומדים מאחורי הרשות הפלסטינית".

    "תוסיפו לזה את העובדה שאבו מאזן הוא מכחיש שואה, שאת עבודת הדוקטורט שלו הוא עשה על הכחשת שואה" אמר לצמד המראיינים.

    על הפסקת התיאום הביטחוני אמר: "אני חושב שעכשיו צריך לפעול מולה בהרבה יותר אגרסיביות, ואני לא בטוח בכלל שהיא האופציה הטובה להתנהל מולה. ודאי שאנחנו לא רוצים לשלוט בפלסטינים, רק צריך לדעת שהרשות הפלסטינית זה מוקד האנטישמיות העולמית".

    האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הוא ממשיך לתקוף ולא עונה על השאלות הבסיסית האם הוא רואה לנכון שבגלל תמיכה כלכלית במדינת היהודים נאפשר לגויים על פי הלכה להצטרף לכרם בית ישראל ולבטל המדינה היהודית מדבריו נראה שהוא לא מקבל שהשולחן ערוך קובעת מיהו יהודי