- רדיו קול חי - -

כבוד התורה? ספרדיות – כן, אשכנזיות – לא

פרסום ראשון ב'מהדורת הבוקר': למרות שעשרות אלפים מהציבור החרדי השתתפו אתמול במסע ההלוויה הענק של מרן פאר הדור רבי שמעון בעדני זצוק"ל. גדולי הרבנים ומנהיגי הציבור החרדי בארץ הקודש הורו ללכת להלוויה. גם מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין הורה לבחורי הישיבות ואברכי הכוללים להגיע להלוויה, ואף הוא בעצמו השתתף בה.

משעות הבוקר החלו לנהור המוני בית ישראל מכל העדות והחוגים בכל רחבי הארץ לעבר העיר בני ברק בה התקיים מסע הלוויה הענק. אך במפתיע, דווקא מאחד ממוסדות הדגל של הבנות החרדיות בבני ברק ואזור המרכז הייתה קבוצה של תלמידות סמינר שלא הורשתה ללכת.

הבוקר, יענקל'ה פרידמן ואיתי גדסי פרסמו לראשונה ב"מהדורת סוף השבוע", כי הסמינר בית יעקב-תל אביב של הרב שרנסקי, השוכן בעיר תל אביב, ובו לומדות ממיטב התלמידות של הציבור החרדי, שם נמנע מחלק מתלמידותיו לצאת אל מסע ההלוייה.

בהודעה שנשלחה למערכת נכתב: "בסמינר שאחותי לומדת. סמינר נחשב בתל אביב. נתנו אתמול אישור רק לבנות הספרדיות לצאת ללוויה. לבנות אשכנזיות נתנו רק באישור ההורים. לעומת לוויות קודמות של רבנים אשכנזיים שיחררו את כולם ואף חייבו אותם להגיע ללוויה".

עם הפרסום החלו לזרום עוד ועוד הודעות על כך שהייתה אפלייה מצד הנהלת הסמינר. "הבת שלי לומדת בשרנסקי" כתב אחד ההורים למגישי התכנית. "איפשרו לבנות הספרדיות להשתחרר, ארגנו להם הסעה באיחור, והמשיכו לימודים סדירים לשאר הבנות".

המגיש יענקל'ה פרידמן זעם על המקרה החמור ואמר בתכנית: "אני המום, ההנהלה פשוט עמדה על כך, ואמרה לספרדיות לעלות להסעה, ולאשכנזיות להישאר בסמינר, זה נראה לכם נורמלי שתהיה כזו גזענות? בושה וחרפה".

מסמינר בית יעקב-תל אביב עדיין לא נמסר הסבר לאירוע המוזר.

בהערת אגב יצויין, כי מנהל סמינר בכיר מאוד שהאזין לתכנית, דן את החלטת הסמינר לכף זכות, והגיב ל"קול חי" בהומור עוקצני: "כמדומני שאשכנזיות שרצו ללכת ללוויה היו הולכות לקניון".