המחדל הלבן • חוזרים אל קולות הפחד: משדר חוזר של הגל הפתוח

    דוד קורצווייל 2 Comment on המחדל הלבן • חוזרים אל קולות הפחד: משדר חוזר של הגל הפתוח
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ליל שישי האחרון, השעה: 11 בלילה. הרב חיים הורביץ עולה לתוכנית מרתקת בת שעתתיים על צום עשרה בטבת שיחול למחרת. במקביל, למערכת החדשות של רדיו קול חי מתחילים להגיע טלפונים ראשוניים על אנשים שנתקעו בפקקי ענק בכניסות לעיר ירושלים כבר שעה ארוכה. מי חשב שמדובר בכאוס מוחלט שלא יחזור לשגרתו במשך ימים, הדעה הרווחת הייתה שמדובר בפקק שייפתר תוך זמן קצר. מפעם לפעם במהלך השידור נקטעה התוכנית לטובת עדכונים מהשטח, איש לא האמין על איזו קטסטרופה מדובר ומדווח.

    לאחר חצות כשהמצב עדיין לא התבהר, תחושת הבטן של אנשי הרדיו לא נתנה להם מנוח. התוכנית נעצרה 20 דקות לאחר חצות ומנהל מחלקת החדשות בצלאל קאהן פתח בגל פתוח היישר מביתו שבבית שמש לדווח על הנעשה. המשדר שהחל בחצות נמשך שעה ועוד שעה עד ליום שישי בצהריים.

    טלפון גרר טלפון, מאזין עלה אחרי מאזינה, ויחד עם אנשי ההצלה, זק"א, מד"א, עיריית ירושלים החל משדר חי שלא הפסיק לאורך כל הלילה. כל שיחה והמוטיב שלה, החל מבכי של אמא שתינוקה מכחיל, דרך אנשי הצלה שמתעדכנים בשידור לאן להגיע ולהציל, המשך ביהודים שפתחו את בתיהם לאירוח וכלה בעדכונים שוטפים מכל הצמתים והכבישים.

    בצלאל קאהן מעביר שידור בתנאים פיראטיים מביתו

    בצלאל קאהן מעביר שידור בתנאים פיראטיים מביתו

    בהגשה מושלמת ותוך שהוא מרגיע את מאות העולים לשידור ההיסטריים מחד, ומפנה שאלות לאנשים שאמונים על פתרון למשבר מאידך, העביר את השידור במשך 7 שעות בצלאל קאהן כאשר במהלך השידור עלה מנכ"ל הרדיו ואמר יחד עם מגיש המשדר פרקי תהילים לרפואתם ושלומם של היהודים הרבים העומדים ומחכים להצלתם שעות רבות.

    רגעים כבירים של קידוש ה' היו כאשר עשרות מאזינים עלו לשידור והציעו את ביתם לאנשים שנתקעו ברכבים ללינה קלה, טעימה לפני הצום, שתיה חמה או סתם קורת גג בסופת השלגים. מספרי הטלפון הועברו בשידור ועוד באותו רגע שמעו את ה'ממתינה' מאותם שבקשו מחסה בכפור.

    הפוגה קלה הייתה למגיש בשעה 6 בבוקר, אז שודר שיעור הדף היומי הקבוע כדי לא לבטל תורה, ובשעה 7 בבוקר חזר קאהן לעמדת השידור.

    גם התוכנית הקבועה 'סוגרים שבוע' עם עו"ד משה י. אוסדיטשר ובני רבינוביץ המשיכו ועסקו בכאוס הגדול תוך שהם ממשיכים בגל פתוח עם הנצורים ברכביהם. כך גם התוכנית 'לקראת שבת' עם הגאון רבי אברהם יוסף, רבה של חולון, המשיכה בקשר עם תושבים מהרכבים התקועים ומהערים נטולי החשמל. שאלות הלכתיות רבות עלו בתוכנית הן לגבי השבת הקריבה, והן לגבי ההתנהגות באותו יום – צום עשרה בטבת .

    החל מהשעה 10 ועד לשעה 1 בצהריים העביר את השידור החי בכשרון, אבי רוזן, מנכ"ל רדיו קול חי כאשר ההמונים ממשייכם לעלות לשידור, לדווח על מיקומם, לספר על מצבם בסופה ולבקש סיוע באירוח לשבת.

    בהמשך היום, בתוכניות הצהריים ברדיו שהועברו כרגיל, עלו כל העת וכפי הצורך מאזינים לדיווחים ועדכונים שוטפים. גם במוצאי השבת העביר בצלאל קאהן 3 שעות של שידור פתוח לסיכום אירועי השבת והערכת הנזקים באיזור הבירה ובצפון.

    כעת, שהדי הסופה נמוגו והשלג נותר בצידי הדרכים, חזור אתר קול חי ומגיש לכם את הקולות שללא ספק נצרבו בזכרון של אזרחי ישראל. סערה בטבת – הקריסה הגדולה בירושלים וסביבותיה, חורף תשע"ד. כי גם בשלג – קול חי תמיד איתי.

    האזנה ערבה.

    האזינו לרב חיים הורביץ בתוכנית על עשרה בטבת מתובלת בעדכונים מהשטח, 11-12 בלילה.

    בצלאל קאהן פותח גל פתוח. השעה הראשונה, 12-1 בלילה.

    השעה השניה, 1-2 בלילה.

    השעה השלישית, 2-3 בלילה.

    השעה הרביעית, 3-4 בלילה.

    השעה החמישית, 4-5 בלילה.

    השעה השישית 5-6 לפנות בוקר.

    השעה השביעית 7-8 בבוקר.

    השעה השמינית, "סוגרים שבוע" עם עו"ד משה אוסטידשר ובני רבינוביץ, 8-9 בבוקר.

    השעה התשיעית, "לקראת שבת" עם הגר"א יוסף, 9-10 בבוקר.

    השעה העשירית עם אבי רוזן, 10-11 בבוקר.

    העשרה האחת עשרה, 11-12 בצהריים.

    השעה השתים עשרה 12-1 בצהריים.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      האזנתי לשידור הזה בלילה שבין חמישי לשישי. זה היה שידור מדהים, עוצמתי.
      סייעתם להמוני יהודים לצלוח בשלום את הלילה הקשה הזה.
      יישר כח.
      מצדיעה לכם אנשי קול חי הצדיקים.

    2. 1

      שמעתי כעת קצת מהשידור בשידור חוזר.

      עוצמתי.