עבודת ה' בקלות? יש דבר כזה \\ הרב אריאל שחר

    הרב אריאל שחר No Comments on עבודת ה' בקלות? יש דבר כזה \\ הרב אריאל שחר

    מחשבת הפרשה: מה היא קבלת עול מלכות שמים וכיצד נדע את הרמה הרוחנית שלנו

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדוע יעקב אבינו קבל את הברכות במרמה הלא יעקב אבינו מסמל את מידת האמת, כיצד קבלת הברכות במרמה אינה פוגעת ב"תתן אמת ליעקב"?

    עבודת ה' נחלקת לשניים, החלק הראשון עשיית המצווה והחלק השני ההכנה אליה, כשם שעשיית המצווה הפרטית דורשת הכנה, כך כל חיי האדם, כל אחד צריך להכין מהות חייו וסדר יומו על פי רצון ה'.

    בכל בוקר האדם מקבל על עצמו קבלת מלכות עול שמים בקריאת שמע, כפי הכנתו וכפי עוצמת בטולו כלפי רצון ה', כך מתנהל יומו. מסיבה זו כתוב בספרים הקדושים כי המחשבה הראשונה של האדם בקומו בבוקר, היא היא המראה ומבטאת את רמתו הרוחנית, מה היא, והיכן הוא נמצא בחייו.

    אם בקריאת שמע אדם בטל את רצונו ומאווייו כלפי רצון ה' הרי שבכל פעם שיגיע היצר לקראתו, האדם לא יצטרך להילחם מולו. שהרי הוא קבל עול מלכות שמים ופשוט שהניצחון כבר נמצא באמתחתו.

    בטול כל מרכבי הנפש והרצונות כלפי רצון ה' בתחילת היום, נותנים לאדם יכולת לעשות את רצון ה' כדבר המובן מאליו, אפילו בלי מחשבה, הרצון העצמי של האדם נהפך לרצון ה' ורצונו נהפך לשורש האמת וחיוב המציאות.

    הברכות המיועדות ליעקב אבינו ראויות להגיע לו בצורה זכה וטהורה, מצד רצון ה' ולא מצד אהבת אב לבנו, מסיבה זו יצחק אבינו ברכו ללא ידיעתו כי מדובר ביעקב בנו.

    ראוי יצחק אבינו, כי שפע הברכה ימשך ליעקב אבינו דרך ברכת ה' ללא רצון עצמי שהרי בטל את עצמו ורצונו במעשה העקידה.

    אם האדם מרגיש חסימות ומעצורים בעבודת ה', כאלו שעוצרות את דרכו , עליו להתאמץ בקימה בבוקר, בהתגברות כארי ובקבלת עול מלכות שמים בקריאת שמע, ואו אז רצון ה' יהפך לחלק ממנו בכל מפגש מול היצר והעולם הזה.

    נכתב על פי משנתו של ה"שפת אמת" לפרשת תולדות.

    שפת אמת תולדות: תרל"ב במדרש כי יש איברים שהם ברשות האדם ואם האדם זוכה גם הם אינם ברשותו רק ברשות הש"י כמו שהי' ביצחק אף שטעה לברך עשו לא עלתה בידו. והוא ע"י מס"נ באמת אליו ית' כמו יצחק בעקידה א"כ רוצה באמת שלא להיות ברשות עצמו ורצון יראיו יעשה וכן בכל אדם כפי קבלת מלכות שמים בכל יום בבקר בלב שלם להיות בטל באמת כל הרצונות לרצונו יוכל לפעול שלא יצא מרשות הש"י כלל ונראה שזה עצמו הטעם שעשה כן הש"י שיהי' הברכה ליעקב ע"י מרמה ולא נתן בדעת יצחק לברכו. רק שיהי' הברכה בביטול כל רצונו להשי"ת כי אדם המברך בנו אף צדיק גמור יש לו נגיעה מצד שהוא בנו. ולכך הי' כאן שלא יהי רצון יצחק לברך את יעקב. וכמ"ש בזוה"ק שיתברך מהש"י בלבד כנ"ל:



    0 תגובות