לפנות בוקר: גופתו של טירן פרו הוחזרה למשפחתו

    קובי פינקלר No Comments on לפנות בוקר: גופתו של טירן פרו הוחזרה למשפחתו

    בסביבות השעה 05:00 לפנות בוקר גופתו של הנער טירן פרו שהוחזקה בידי מחבלים בג'נין הוחזרה למשפחתו. גורם בכיר במערכת הביטחון: "לא ניהלנו שום משא ומתן עם החוטפים ולא נתנו שום דבר בתמורה"

    משפחת פרו עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים צילום: דוברות מתפ"ש
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדרמה הסתיימה: גופתו של הנער הדרוזי טירן פרו הוחזרה לידי משפחתו.  לפי גורם בכיר בצה"ל, "החוטפים חשבו תחילה שמדובר בחייל ואז כשהתברר שמדובר בצעיר דרוזי היה קל יותר לסיים את האירוע".

    לדברי הגורם הבכיר, "לא נוהל שום משא ומתן בין ארגוני הטרור לבין מדינת ישראל ולא ניתן שום דבר בתמורה להשבת הגופה. במשא ומתן שנוהל גם בשיתוף גורם שלישי, היו עליות ומורדות וגם אמש כשהאירוע היה קרוב לסיום הארגון חזר בו ורק לאחר ניהול נוסף של הדברים על ידי גורמים ברשות, הגופה הוחזרה הבוקר".

    הגורם מדגיש עוד: "גם לארגונים היה אינטרס להחזיר את הגופה אבל בשום שלב לא היה משא ומתן להחזיר גופות מחבלים או משהו בדומה לכך וגם הרשות הייתה במבוכה זאת בתוספת לסקנקציות הכלכליות, כל אלו הביאו בסופו של דבר להחלטה להחזיר את הגופה".

    לדברי הגורם, בישראל לא מרוצים מתיפקוד הרשות שהייתה צריכה מיידית לטפל באירוע ולהשיב את הגופה. "אך המציאות היא שהמשילות בג'נין היא נמוכה ולכן היה קשה להם" הוא אומר.

    גורם בכיר נוסף בצה"ל אומר כי "העובדה שאחמד טיבי היה מעורב במו"מ זה כדי להמשיך לעודד ערבים לקנות בג'נין וברשות. 3000 ערבים נכנסים מידי יום וזה כח קניה גדול. בסופו של דבר זה עזר".

    רפיק חלבי, ראש מועצת דליית אל כרמל שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן ב"מהדורת סוף השבוע". "הייתי בסוד המגעים, ניהלנו מו"מ בהובלת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף ראסן עליאן, ניסינו להכניס רופאים ישראלים אבל הם פחדו לבוא" סיפר.

    "לטענת הצבא הוא מת לפני החטיפה, ולטענת אבא שלו הוא ראה שיש לו דופק לפני החטיפה. אני לא נכנס לזה, אני שמח שהגופה חזרה אלינו ותתקיים פה הלווויה.

    "היה סיוע מקטאר ומצרים, אחמד טיבי דיבר עם גורמים בבירות ועזה. היה לחץ גם מצד הרשות הפלסטינית להחזיר אותו" אמר.

    האזינו לריאיון עם ראש מועצת דליית אל כרמל:

     



    0 תגובות