רא"מ בריטניה: בוחנת את העברת השגרירות לירושלים

    שלמה ריזל No Comments on רא"מ בריטניה: בוחנת את העברת השגרירות לירושלים

    בטלגרף הבריטי מדווח הבוקר כי טראס אמרה שהיא "מבינה את החשיבות והרגישות", שבמיקום השגרירות. אתמול היא נפגשה עם רה"מ לפיד בניו יורק

    לונדון צילום: Nati Shohat/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש ממשלת בריטניה, ליז טראס הודיעה כי היא בוחנת את העברת השגרירות הבריטית מתל אביב לירושלים. בטלגרף הבריטי מדווח הבוקר (חמישי) כי טראס אמרה שהיא "מבינה את החשיבות והרגישות", שבמיקום השגרירות.

    אתמול נפגש ראש הממשלה לפיד עם טראס במסגרת ביקורו המדיני בניו יורק. ראש הממשלה הביע את תנחומיו העמוקים, שלו ושל העם בישראל, על מותה של המלכה אליזבת השנייה.

    לפיד בירך את רה"מ בריטניה על בחירתה והביע את ביטחונו שתחת הנהגתה נביא את היחסים בין ישראל לבין בריטניה לשיאים חדשים בשורה של תחומים, בדגש על תחומי הכלכלה והחדשנות, כמו גם בביטחון.

    רה"מ לפיד הדגיש בפני ראשת הממשלה טראס את ההכרח להימנע מפשרות נוספות מול איראן והדגיש כי ציפיית ישראל היא לקידום הסכם ארוך טווח ותקיף יותר שייתן מענה לכל קשת האיומים שמקורם באיראן.

    עוד דנו המנהיגים בהמשך הידוק היחסים הבילטרליים בין המדינות, והורו לצוותיהם לקדם את המו"מ על הסכם סחר חופשי במהירות רבה.

    גורמים בסביבת ראש הממשלה אומרים כי בשיחתו עם טראס דיברו השניים על העברת השגרירות הבריטית לירושלים – דבר שטראס התבטאה לגביו בעבר. בעקבות הברקזיט בריטניה לא מחוייבת להחלטות האיחוד האירופי בנושא.



    0 תגובות