- רדיו קול חי - -

ח"כ קינלי טור פז: "תתי"ם רבים מעוניינים במתווה"

צילום: Miriam Alster/FLASH90

ח"כ משה קינלי טור פז מיש עתיד לאבי מימרן: "אמנם המקור של המשפחה שלי חסידי, אך כמובן שאין לזה קשר לנושא, ברגע שבעלזא פנו אליי וביקשו את עזרתי, באתי לסייע. כמו שאני נכון לסייע לכל ציבור שחפץ. יש פה עניין כלל ישראלי".

"אני יודע שיש תלמודי תורה רבים מחסידויות שמייצגות כחמישה עשר אלף איש, שהתעניינו ברצינות בקול קורא שיצא ממשרד החינוך. אני לא חושב שהשיח בין דגל לאגודה הוא אידאולוגי. הכל זה עניין של מיקומים ברשימה, משרות ותפקידים".

לגבי העניין המהותי שבמתווה אמר טור פז: "במתווה החדש אין שום דבר שאין בחינוך העצמאי. להיפך, בחינוך העצמאי יש פחות אוטונומיה מהמתווה החדש. אין שום התערבות בתכנים, ופיקוח חדש. רק תוצאות בסוף השנה, החסידים צודקים פה בהחלט" טען הח"כ.

"בחינוך העצמאי יש תלמודי תורה כשרים למהדרין שלומדים גם ליבה בפיקוח, אין שום היגיון שהם יגידו לבעלזא מה לעשות. אני כאדם ציוני דתי חושב שחשוב מאד לשמור על לימוד תורה בטהרת הקודש. אך מותר גם לתת כלים לילדים שיביאו אותם למקום טוב בהמשך החיים במידה והוא יבחר לעבוד. זה לא לימודי ליבה מלאים".

"אני בטוח שהחינוך החרדי רק ירוויח מזה, הם יוכלו ללמוד כרצונם ללא התערבות, וגם לרכוש כלים שיעזרו להם בהמשך החיים. מי שרוצה את זה אין סיבה למנוע ממנו את זה. המדינה צריכה לממן את זה".