ההילולא שנכשלה, עדותו בוועדה, והדרוש תיקון במירון | צביקי טסלר בריאיון

    אסתי פלד No Comments on ההילולא שנכשלה, עדותו בוועדה, והדרוש תיקון במירון | צביקי טסלר בריאיון

    פרויקטור מירון תא"ל במיל' צביקי טסלר בריאיון ראשון לאחר עדותו היום בוועדת החקירה לאסון מירון אצל אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" | טסלר: "את מה שעשינו בצורה לא טובה צריך לתקן. אם יממשו את ההמלצות שכתבתי לוועדה ההילולא שנה הבאה תהיה טובה יותר" | האזינו

    צילום: David Cohen/Flash90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרויקטור מירון תא"ל במיל' צביקי טסלר שהיה אחראי על אירועי מירון תשפ"ב, העיד היום בוועדה לחקר אסון מירון. בריאיון ראשון אחר העדות, הוא שוחח עם אבי מימרן בתכנית "המהדורה המרכזית" והתייחס לנושא מירון בהרחבה.

    טסלר: "השנה פעלנו על פי מתווה שקבעה ועדת החקירה לאסון מירון בהמלצות הביניים שלה. המתווה נתן דגש לנושאי הבטיחות. בנושא זה ההילולא הייתה בטוחה, הפערים באירוע היו בארבעה דברים מרכזיים" אמר טסלר ופירט.

    "ראשית, זרימת האירוע הייתה בעייתית. היו הרבה עצירות, התנועה להר נעצרה, וגם המוזיקה. שנית, השירות לציבור היה לא טוב, במקום חניוני ויסות נהיו חניוני שהייה ממושכת לא כמו שהיינו רוצים".

    "הדבר השלישי הוא שמתחם הקבר נפרץ באלימות" המשיך טסלר, "ובגלל זה אנשים שהיו צריכים להגיע לא הגיעו. הדבר הרביעי, זה טישים ואירועים  שרצינו שיתקיימו ברחבי המושב ובסוף הם לא התקיימו מסיבות שונות. אלו הבעיות שיצטרכו לתקן, ואפשר לתקן".

    "רשמתי 100 המלצות סביב ארבעת הדברים שמניתי שכולן בהישג יד. את מה שעשינו בצורה לא טובה צריך לתקן. אם יממשו אותן ההילולא שנה הבאה תהיה טובה יותר".

    בעניין האירועים ברחבי ההר אמר טסלר: "היה אפשר להשיג את האישורים הנדרשים לאירועים ברחבי ההר. יש מפיקים פרטיים שיידרשו לעשות יותר עבודה. ומנגד, המדינה צריכה לסדר את הרגולציה, אבל ניתן לעשות את זה. לא התכוננו מספיק טוב אבל התכלית זה לא למצוא אשמים, אני והשר כהנא נושאים באחריות, צריך לשים את האצבע על הבעיות ולתקן אותן".

    "ש פה מורכבות באירוע" הוסיף טסלר, "יש מדגר ניהולי פשוט ומובן. השר. אני. המשטרה. והמועצה של המקומות הקדושים. לצד זה יש סמכויות רגולטוריות שמסורות למשטרה או לכיבוי אש או לגורמים נוספים ואי אפשר לשנות את זה, זה תקף לכל האירועים בישראל. וטוב שכך".

    "אחת מההמלצות שלי זה להקים ועדה או מועצה מייעצת שתהיה מורכבת מקרב הקהילות שאצלם מירון זה דבר חשוב (כולל הקנאים וכדו'). רוב הציבור נתן בנו אימון, נכון שהוא לא קיבל את מה שמגיע לו, צריך לייצר קשר טוב עם כל הציבורים שעולים למירון.

    על עניין תקציב ההילולא אמר טסלר: "בעיות תקציב לא היו ולא נראה שיהיו, זו לא הבעיה. יצרנו מתווה מנוהל ולא מסוכן, הטיפול בתשתיות ממשיך כל העת, קיבלנו הר עם בעיות רבות בתשתיות. לוקח זמן לטפל".

    לשאלה האם הוא יהיה הפרויקטור גם בשנה הבאה השיב טסלר: "אני לא צריך להיות האחראי, לדעתי צריך מישהו מתוך המשרד לשירותי דת שינהל את האירוע, ולא מישהו חיצוני כמוני. זו אחת מההמלצות שלי".

    האזינו לריאיון המלא:



    0 תגובות