יאיר גולן הודיע רשמית: אתמודד לראשות מפלגת מרצ

    איתי גדסי 2 Comment on יאיר גולן הודיע רשמית: אתמודד לראשות מפלגת מרצ

    גולן: "אתמודד מתוך מטרה לבנות שמאל ציוני חזק וגאה, הנאבק על דמותה ועל עתידה של ישראל". יו"ר מרצ ברך את גולן: "מרצ מפלגה דמוקרטית, מהבודדות בזירה, ואני גאה בכך. יאיר אדם ראוי וחבר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן שרת הכלכלה, חה"כ יאיר גולן הודיע הבוקר (רביעי) רשמית על התמודדותו לתפקיד יו"ר מפלגת מרצ. "אתמודד מתוך מטרה לבנות שמאל ציוני חזק וגאה, הנאבק על דמותה ועל עתידה של ישראל. אתמודד, כי אני מאמין, שערכי השמאל צריכים להוביל את מדינת ישראל. מול הלאומנות, המשיחיות, האלימות והשחיתות חייב לעמוד כוח נגדי שפועל באותה נחישות ועוצמה", אמר גולן.

    "אתמודד מתוך מטרה להיאבק בימין המושחת ובימין המשיחי החותרים בכל הכוח לשנות את פניה של המדינה האהובה שלנו. אני נחרד ממנהיגים ששחיתותם זועקת לשמים, ונחרד מיהודים שטופי שנאה שתוקפים את חיילי צה"ל, שמכים ערבים רק כי הם ערבים, שמשחיתים רכוש ומצבות קבורה – אקט מובהק של פחדנות ושפלות.

    עוד הוסיף: "אתמודד כי כבר לפני שש שנים, באותו נאום "משואה" שהימין בחר לעוות במקום להתמודד איתו, הזהרתי מפני תהליכים אפלים שעוברים על החברה הישראלית ועל מדינת ישראל. תהליכים של לאומנות, גזענות, התבהמות ושחיתות. תהליכים המאפשרים לפוליטיקאים ציניים להחריד או משיחיים להפליא, לפרק את החברה הישראלית, ולהסית קבוצות אחת נגד רעותה כדי לצבור עוד ועוד כוח, כסף וכבוד.

    לדבריו "אלה לא בחירות רגילות. אלה בחירות שיקבעו אם ישראל תמשיך להיות מדינה יהודית ודמוקרטית. אלה בחירות שיכריעו בין הדרך של בן גוריון לדרך של בן גביר. בין קידמה לחושך, בין צמיחה לחורבן. בין ממשלה שפועלת לטובת כלל אזרחי ישראל, ובין ממשלה שנלחמת נגד רוב האזרחים שלה. בין ממשלה ממלכתית, ובין ממשלה שמפרקת את מוסדות המדינה".

    "אני מתמודד על הנהגת מרצ בשעתה הקשה ואני יודע את זה. בתוך עמי אני יושב ובתוך ציבור שחרד מהעתיד, ובצדק. קשיים ואתגרים מעולם לא הרתיעו אותי. אני מאמין שיחד אנחנו מסוגלים לחולל שינוי, לייצר תנופה, ולבנות ביחד מפלגה פוליטית חשובה ורחבה שנוכל להתגאות בה. השינוי הוא הכרחי ואני מתכוון להוביל אותו. בעזרת שותפות, יושר, ואומץ, ומנהיגות שהעם הזה ראוי לה – נעשה ונצליח", סיים.

    יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ הגיב: "‏מברך את ‎יאיר גולן על התמודדותו. מרצ מפלגה דמוקרטית, מהבודדות בזירה, ואני גאה בכך. יאיר אדם ראוי וחבר. מרצ הביאה הישגים גדולים בממשלה ושינתה מציאות יותר מכל מפלגה אחרת. לא רק בהחלפת השלטון אלא בבריאות, בסביבה, בזכויות אזרח. זו השליחות שלנו, ונמשיך לחזק את מרצ ואת השמאל".

    מוקדם יותר הבוקר התייחסה יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון לקריאתו של השר עיסאווי פריג' לחזרתה להנהגת המפלגה והודתה לו על הקריאה, אך דחתה את ההצעה. פריג' אמר הבוקר בריאיון ל'כאן חדשות', כי "יאיר גולן בחור חרוץ וטוב, אבל אין לו את ה-DNA של מרצ. היו לו יציאות שלא תואמות את הקו של המפלגה. זהבה גלאון היא היחידה היום שמסוגלת לאחד את השורות בתוך מרצ".

    אתמול הודיע פריג' על לקיחת פסק זמן מהפוליטיקה ומתח ביקורת חריפה על יו"ר המפלגה, ניצן הורוביץ וקרא לו להתפטר. "הוא לא מנהיג".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מה הקשר שכתוב אמריקה?

    2. 1

      מספיק יש יאיר שוטה אחד, בשביל מה צריך שני שוטים?