שרת החינוך על ההסדר עם מוסדות בעלזא: "התכנים יהיו מותאמים"

    אסתי פלד 1 Comment on שרת החינוך על ההסדר עם מוסדות בעלזא: "התכנים יהיו מותאמים"

    שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ב"מהדורה המרכזית": "ישראל צריכה ממשלת אחדות רחבה וזה יוכל להתקיים רק אם נתניהו לא יקבל 61. בליכוד הוכיחו שכשהם לא בשלטון מבחינתם שתישרף המדינה"

    צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה) שוחחה הערב (שלישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על הבחירות לכנסת ה-25. "אנחנו רואים שישראל צריכה ממשלת אחדות רחבה וזה יוכל להתקיים רק אם נתניהו לא יקבל 61 וירכיב ממשלה מסוכנת לישראל. בליכוד הוכיחו שכשהם לא בשלטון מבחינתם שתישרף המדינה", אמרה ביטון.

    היא התייחסה להתנהלות תקווה חדשה בשנה האחרונה: "קיימנו את מה שהבטחנו, הדרך שלנו נשארה אותה דרך. נגענו בסוגיות ציבורית מאוד חשובות ועמדנו בכל דבר. הוכחנו שאפשר שמילה תהיה מילה ואנחנו ממשיכים בדרך הזו למען הציבור. התוכנית שלנו להמשיך לרוץ כפי שרצנו בבחירות האחרונות. אנחנו לא עוסקים בשאלות פרסונליות אלה רק בשאלה של דרך".

    היא תקפה: "אנחנו רואים את השיח, בעיקר מצד הליכוד. התבטאויות שמבטאות רצון להפוך את המדינה למשטר סיציליאני, שיח אלים ובוטה של השתלטות על הפקידות".

    לאחר מכן, נשאלה ביטון על ההסדר אליו הגיע משרד החינוך אל מול מוסדות הלימוד של חסידות בעלזא: "ההסדר הזה נכון לכל מי שירצה ללמוד לימודי ליב"ה ולהכנס לפיקוח משרד החינוך, גם לא במסגרת הזרם הממלכתי חרדי. המוסדות שיצטרפו למהלך יוכלו ליהנות מתקציב בהתאם ללימודי הליב"ה. אני חושבת שזה מהלך חשוב עבור הילדים במגזר החרדי".

    היא הוסיפה וסיפרה על התכנית: "התכנים, כולל המבחנים – יהיו מותאמים למגזר החרדי. אף אחד לא רוצה לשנות אף אחד. אנשי החינוך, אף שבתי הספר יבחרו אותם – יצטרכו לעמוד בסטנדרטים, אלה יהיו מורים שיעברו תהליכי הכשרה שיותאמו למקצועות הללו".

    ביטון התייחסה למשבר במערכת החינוך הממלכתית: "אנחנו במשבר מאוד גדול של כוח אדם. אנחנו מטפלים בנושא השכר ורוצים להעצים את המורים באמצעות הרפורמות השונות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מא ומתמיד 'בעלז' העיזו לצאת נגד הממסד החרדי, והחסידי,