השר מאיר כהן: "מקווה לשותפות עם החרדים; לא נשב עם המשותפת"

    אסתי פלד 1 Comment on השר מאיר כהן: "מקווה לשותפות עם החרדים; לא נשב עם המשותפת"

    שר הרווחה מאיר כהן ב"מהדורה המרכזית": "יש בעיה עם הרשימה המשותפת. יש פער גדול מאוד בין רע"מ לחברי המשותפת, כמו שחאדה שלא מכיר בהיותנו מדינת הלאום של העם היהודי, לא אשב איתו בקואליציה. לצערי היה פער גדול בין ממשלה טובה לבין כנסת שהיה קשה מאוד לתחזק"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הרווחה, מאיר כהן שוחח הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית. בפתח השיחה הוא התייחס לנפילת הממשלה: "חבל מאוד שיצאנו לבחירות. אנחנו ביש עתיד עשינו הכל בשביל שהממשלה הזו תחזיק מעמד. לא צלחנו. לצערי היה פער גדול בין ממשלה טובה לבין כנסת שהיה קשה מאוד לתחזק. לא הצלחנו להעביר חוקים מאוד חשובים. האופוזיציה לא שיתפה פעולה ברגעים שחשבנו שאם אנחנו היינו באופוזיציה, בוודאי לא היינו מתנגדים כמו למשל לתקנות יו"ש", אמר כהן. "נקווה שבמערכת הבחירות הזו כל אחד יוריד את גובה הלהבות".

    הוא התייחס להרכב החריג של הממשלה: "אני לא רוצה להתייחס לממשלה כניסוי. זה נכון שקשה מאוד להיות בקואליציה עם ניגודים שלעיתים הם אפילו הפכים. אני לא מצטער שרע"מ היו בקואליציה הזו, למרות כל ההאשמות שמטיחים בהם. אין מעשה יותר ציוני מלדאוג שתהיה מפלגה ערבית בצומת קבלת ההחלטות. מפלגה שמכירה בנו כמדינה יהודית ודמוקרטית ומטפלת בתוך האיים הגדולים האלה של חוסר המשילות גם ביישובים הערביים. גם בנגב. מתוך שותפות. אין יותר נכון מלעשות הסדרה ליישובים הבדואים בנגב, להחזיר משילות ולדאוג לירידה משמעותית בפשע".

    לעומת זאת, הוא הצהיר כי לא יסכים לממשלה עם הרשימה המשותפת: "יש בעיה עם הרשימה המשותפת. יש פער גדול מאוד בין רע"מ לחברי המשותפת, כמו שחאדה שלא מכיר בהיותנו מדינת הלאום של העם היהודי. אני לא אשב איתו בקואליציה".

    לדבריו "לגבי מנסור עבאס והאנשים שהיו לידי בקואליציה הזו, הרגשתי את השינוי המשמעותי שבא ואומר אנחנו מבינים שבשביל לחיות כאן ולהיות אזרחים שווי זכויות אנחנו צריכים לסגת מהדעות שכופרות בעיקר. אני מאוד הערכתי שעבאס אמר שזו מדינת היהודים. אני רוצה להאמין מהיכרותי איתו שזו תמשיך להיות אמירתו".

    כהן התייחס לאפשרויות להקמת ממשלה עתידית: "הגיע היום שגם אנחנו וגם המפלגות החרדיות נדור בכפיפה אחת באותה ממשלה. כמובן שיש קווי יסוד שכולם צריכים לקבל אבל הלוואי שהעתיד הטוב הזה יגיע ונוכל לשבת עם מפלגות חרדיות. נאמרו בעבר דברים אבל בסופו של דבר אנחנו נשאף לזה בכדי שזו תהיה ממשלה חזקה ויציבה. אם זה יתאפשר אני אשמח ויצהל".

    עוד אמר כהן: "אני לא חושב שאנחנו דיברנו בשנה האחרונה כנגד החרדים או שחשבנו לפגוע בחרדים. בנושא המעונות שהיה ליבת הויכוח, אני חושב שגם שר האוצר הבין בסוף וההיגיון הבשיל לכדי קבלת החלטה מתונה יותר".

    ביחס לתפקודו של שר האוצר, אמר כהן: "ליברמן הוא שר האוצר טוב. אני מאוד התרגשתי מזה שהוא אישר את השני מיליארד ש"ח ילדים עם מוגבלויות שמבחינתי זה היה הישג גדול. אני אומר שבעוד ארבעה חודשים המציאות כנראה תהיה אחרת. התוצאות תהיינה כאלה שיכפו קואליציה רחבה וחזקה. אני מציע לכל המתמודדים בבחירות להיזהר באמירות שלהם. ארבעה חדשים זה נצח בפוליטיקה הישראלית".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תגידו ליצנים לא חבל על הזמן שלכם? ביש עתיד יש רק אחד שקובע כל השאר הם ליצנים