הרב דרוקמן על אנשי ימינה: "אינני דן לגופו של אדם"

    אסתי פלד No Comments on הרב דרוקמן על אנשי ימינה: "אינני דן לגופו של אדם"

    הגאון הרב חיים דרוקמן בשיחה עם ה"מהדורה המרכזית": "אמרתי שמגמותיו של כהנא טובות, אבל הוא עשה דברים לא טובים. צריך לדון לגופם של דברים, לא הכל שחור ולבן. אני לא דן אנשים לעיני כל בית ישראל ברדיו. רק התורה צריכה להיות לעיני כל ישראל. מי שיבוא אלי, אני אשמע אותו"

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זקן רבני הציונות הדתית, הגאון הרב חיים דרוקמן שוחח הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית. בפתח הדברים שאל הרב האם הוא תמך במעשיו של ח"כ ניר אורבך, בשל פרסומים סותרים בנושא. "בדרך כלל אני דן לגופו של ענין ולא לגופו של אדם. בדרך כלל אני לא פוסל אדם בגלל עניין מסוים. כל דבר לגופו. אני יכול לומר דבר חיובי מאוד על אדם מסוים בנושא אחד ודבר שלילי בנושא אחר".

    הוא התייחס להקמת הממשלה הנוכחית ולפגיעתה בקודשי הדת: "דברים כאלה הם שליליים. אורבך בכלל לא היה אצלי בשנה האחרונה. על כהנא אני אמרתי על כל מיני דברים שהוא עשה שמגמותיו טובות אבל הוא עושה דברים גם לא טובים. צריך לדון תמיד לגופם של דברים. ככה התורה מלמדת אותנו. לא הכל שחור ולבן".

    הרב תומך ברשימתו של סמוטריץ'?

    נכון, לא השתנה שום דבר. ואם יבואו יהודים יראי שמים ויקימו רשימה טובה אחרת אני גם אגיד שהיא רשימה טובה. אני לא שייך לסקטור מסוים וכל האחרים לא כלום. מי שהולך בדרך טובה וישרה אני תומך בו".

    האם הרב מצליח לדון לכף זכות את מעשיו של בנט?

    "אני לא דן אנשים לעיני כל בית ישראל ברדיו. רק התורה צריכה להיות לעיני כל ישראל".

    אם ימינה יבקשו את ברכתו של הרב?

    "מי שיבוא אלי, אני אשמע אותו, אשקול ואומר את דעתי".



    0 תגובות