משרד החוץ האמריקני: לא ניתן לקבוע מי ירה בעיתונאית הפלסטינית

    קובי פינקלר 1 Comment on משרד החוץ האמריקני: לא ניתן לקבוע מי ירה בעיתונאית הפלסטינית

    לפי ההודעה, לא ניתן לקבוע בוודאות מאיזה נשק נורה הקליע מאחר והוא "ניזוק קשות". מחלקת המדינה לא מצאה סיבה להאמין שהירי בוצע במכוון ע"י צה"ל

    הפרות סדר בג'נין. ארכיון צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד החוץ האמריקאי פרסם היום (שני) את ממצאי הבדיקה הבליסטית שנערכה לקליע שהוצא מגופתה של עיתונאית אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה. לפי ההודעה, לא ניתן לקבוע בוודאות מאיזה נשק נורה הקליע מאחר והוא "ניזוק קשות".

    עוד נמסר, כי נוסף לבדיקה הפורנזית, מחלקת המדינה קיבלה גישה מלאה הן לחקירת המקרה ע"י צה"ל והן לחקירת הרשות הפלסטינית ומסיכום שתי החקירות, מחלקת המדינה לא מצאה סיבה להאמין שהירי בוצע במכוון ע"י צה"ל.

    שר הביטחון, בני גנץ הגיב: "מערכת הביטחון רואה בהגעה לחקר האמת ערך עליון – צריך לזכור שמי שנושא באחריות לאירוע הם קודם כל טרוריסטים שפועלים מתוך אוכלוסייה אזרחית".

    צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון

    צילום: פלאש 90

    בצה"ל מסרו בהמשך להודעה האמריקנית, כי "בקליע נערכה בדיקה בליסטית במעבדה לזיהוי פלילי, על ידי גורמים מקצועיים ישראלים, ונכחו בה נציגים מקצועיים של ה-USSC, על מנת לזהות את כלי הנשק ממנו נורה. הבדיקה נערכה בישראל, ולכל אורכה נכחו בה נציגים מה-USSC.

    "על אף המאמצים נמצא כי לאור מצבו הפיזי של הקליע ואיכות הסימנים עליו, קיים קושי של ממש בביצוע הזיהוי, ובהתאם לא התאפשר לקבוע האם הקליע נורה או לא נורה מהנשק שנבדק".

    בהתאם לממצאי הבדיקה, הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי הנחה להמשיך ולפעול, לברר ולתחקר את האירוע תוך שימוש בכלל הכלים שברשותנו ותוך מחויבות לשקיפות ולחשיפת האמת. החלטת הפרקליטות הצבאית באשר לפתיחת חקירת מצ״ח תתקבל לאחר השלמת התחקיר הפיקודי.

    "צה"ל ימשיך לפעול לסיכול טרור בכל מקום שיידרש ולעמוד במשימותיו, תוך מאמץ להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים. צה"ל מצר על פגיעה בבלתי מעורבים, גם במהלך חילופי אש או זירת קרב, ומקפיד הקפדה יתרה על ערך חיי אדם וחופש העיתונות", מסרו בצה"ל.

    כזכור, ביום 11 במאי 2022 יצאו כוחות צה"ל למבצע מעצרים בנפת ג׳נין לסיכול ומניעת טרור, במהלכו נורתה אש נרחבת ולא נשלטת לעבר כוח צה״ל, לצד ירי מדויק והשלכת מטענים אשר פגעו בכלי הרכב הצבאיים ובסמוך ללוחמים. לקראת סיומו של המבצע, נפגעה העיתונאית שירין אבו-עאקלה.

    מתחקיר צה״ל עלה כי לא ניתן לקבוע האם אבו-עאקלה נהרגה מירי חמושים פלסטינים אשר ירו בסביבתה באופן בלתי נשלט או ע"י לוחם צה"ל בשוגג. התחקיר קבע בצורה חד משמעית כי לא התבצע ירי מכוון מצד כוחות צה"ל לעבר אבו-עאקלה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      רק עכשיו עליתם על זה ??? חבורת אמריקנים אומללים ומתורללים