נכנס לתפקיד: רה"מ לפיד נפגש עם ראש השב"כ וקיבל סקירה ביטחונית

    איתי גדסי 1 Comment on נכנס לתפקיד: רה"מ לפיד נפגש עם ראש השב"כ וקיבל סקירה ביטחונית

    במהלך הפגישה קיבל לפיד סקירה ביטחונית-מודיעינית רחבה על הנעשה בגזרות השונות. בהמשך יקיים לפיד פגישה בנושא השבויים ברצועת עזה

    צילום: חיים צח /לע"מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, יאיר לפיד קיים הבוקר (שישי) פגישת עבודה ראשונה בתפקידו עם ראש השב"כ רונן בר, בקריה בתל-אביב. במהלך הפגישה קיבל לפיד סקירה ביטחונית-מודיעינית רחבה על הנעשה בגזרות השונות. בהמשך יקיים לפיד פגישה בנושא השבויים ברצועת עזה.

    הלילה בחצות (בין חמישי לשישי) בחצות נכנס לפיד לתפקיד ראש הממשלה לתקופת ממשלת המעבר עד להקמת הממשלה הבאה. ראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט ישמש בתפקיד ראש הממשלה החליפי, וצפוי להחזיק במינוי מיוחד לענייני איראן עד לאחר הבחירות, שבהן הוא לא צפוי להתמודד.

    צילום פורטרט, ראש הממשלה יאיר לפיד
    התמונה הרשמית של לפיד כראש הממשלה ה-14

    אבי אוחיון, לע"מ

    ביום ראשון יפתח לפיד בפעם הראשונה את ישיבת הממשלה שתתקיים במשרד ראש הממשלה בירושלים. בנוסף, בשבוע הבא, יצא לפיד לביקור מדיני בצרפת וייפגש עם הנשיא מקרון.

    אמש בחצות לילה ברך נשיא ארה"ב ג'ו ביידן את לפיד ונפרד מראש הממשלה היוצא בנט. ביידן ציין בהודעה: "מצפה להיפגש עם שניכם בביקורי בישראל". לפיד השיב ואמר, "הקשרים בין ישראל לארה"ב בלתי ניתנים לניתוק, אני מצפה לקבל אותך ולחזק את הברית הייחודית בינינו".

    לאחר טקס החילופים אתמול בין הראשי ממשלה, התקיימה פגישת חפיפה במסגרתה העביר בנט ללפיד את עיקרי הסוגיות הביטחוניות והמדיניות של ישראל. לאחר מכן נועד לפיד עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג.

    אנשי הדרג המקצועי שכיהנו אצל בנט, ובהם ראש המל"ל איל חולתא, המזכיר הצבאי אבי גיל ומזכיר הממשלה שלום שלמה, יישארו בתפקידם. לצידם, יאיישו את שאר התפקידים הבכירים בלשכת ראש הממשלה, מקורביו של לפיד ובראשם נעמה שולץ, מנכ"לית משרד ראש הממשלה.

    היערכות המפלגות לבחירות: סגן השר מתן כהנא נמצא במגעים עם גנץ ועם סער ובוחן את אפשרויות הריצה בשתי המפלגות. ביום ראשון ייפגש כהנא עם איילת שקד.

    ח"כ יולי אדלשטיין מהליכוד הצהיר כי לא יתמודד על ראשות המפלגה מול נתניהו. אדלשטיין אמר כי "אי אפשר לגרור את הליכוד לעימות פנימי בזמן שעומדים לפני מערכת בחירות קריטית לישראל".

    השר לביטחון הפנים עומר בר לב הצהיר כי יתמודד בבחירות הפנימיות של מפלגת העבודה, יחד עם זאת הוא ציין "אין מקום לאיחוד בגוש השמאל".

    סקר "מעריב" שהתפרסם הבוקר, צופה רוב של 63 מנדטים לגוש נתניהו יחד עם ימינה בראשותה של איילת שקד ו-59 מנדטים בלעדיה.

    על פי הסקר, הליכוד זוכה בבחירות ל-34 מנדטים, יש עתיד ל-22, הציונות הדתית 10, כחול לבן 9, ש"ס 8, יהדות התורה 7
    הרשימה המשותפת 6, העבודה 6, תקווה חדשה 5, ישראל ביתנו 5, ימינה בראשות איילת שקד 4, רע"מ 4 ומרצ מתחת לאחוז החסימה עם 2.2%.

    שר השיכון, זאב אלקין (תקווה חדשה) העריך אתמול בריאיון ל"מהדורה המרכזית" ב"קול חי", כי ראש האופוזיציה נתניהו לא ישיג רוב של 61 להקמת מממשלה והגוש הנגדי יקים ממשלה פעם נוספת. "אני מאמין שניתן יהיה להרכיב ממשלה אם נתניהו לא יגיעו ל-61 ואני מעריך שכך יהיה. ניתן יהיה להרכיב ממשלת אחדות רחבה. נתניהו יצטרך לזוז הצידה. אני חושב שהוא כבר היה כמעט בשל לזה לפני שנה", אמר אלקין.

    יו"ר יהדות התורה, חה"כ משה גפני שוחח עם יעקב ריבלין ואבי בלום ב"פילפוליטיקה" והבהיר כי יהדות התורה תתמוך בממשלה בראשותו של נתניהו, אך אמר כי אם לא יושג רוב של 61 לגוש – "נדבר פעם נוספת", כלשונו. עוד אמר גפני: "אני מכיר את ליברמן, ברגע שזה יהיה לו נוח הוא יבוא ויבקש לשבת איתנו, אבל אנחנו לא נסלח לו".

    הוא חשף כי "מה שטרפד את הממשלה החלופית הוא חוסר אמון בין השותפים הפוטנציאליים, אפילו לשלב של להבטיח להם ערבות לא הגעתי".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      קודם תפגש עם המורה ש'ך מכיתה י"ב ותשלים בגרויות, ואז נדבר על פגישה עם ראש השב"כ… אידיוט על שתיים!!🤨