זאב אלקין: "מעריך שנתניהו לא ישיג 61 ונצליח להקים ממשלה נוספת"

    אסתי פלד 4 Comment on זאב אלקין: "מעריך שנתניהו לא ישיג 61 ונצליח להקים ממשלה נוספת"

    שר השיכון, זאב אלקין בשיחה עם "קול חי": "אני מאמין שניתן יהיה להרכיב ממשלה אם נתניהו לא יגיעו ל-61 ואני מעריך שכך יהיה. ניתן יהיה להרכיב ממשלת אחדות רחבה. נתניהו יצטרך לזוז הצידה. אני חושב שהוא כבר היה כמעט בשל לזה לפני שנה"

    צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר השיכון, זאב אלקין שוחח הערב (חמישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית והעריך כי ראש האופוזיציה נתניהו לא ישיג רוב של 61 להקמת מממשלה והגוש הנגדי יקים ממשלה פעם נוספת.

    בפתח השיחה הוא התייחס לנפילת הממשלה: "מראש זו הייתה קואליציה מאוד מורכבת. היא התפרקה בעיקר בגלל התנהלות של חברי כנסת בודדים שעשו דין לעצמם. וכמובן התפרקות טוטאלית של סיעת ימינה. אבל הבעיות היו בכל מיני סיעות. ימינה, כחול לבן, מרצ, רע"מ. לאו דווקא מחנה אחד בממשלה הביא לפירוקה".

    לדברו "קואליציה שהייתה נראית בלתי אפשרית וניבאו לה לא יותר מחודשיים – הצליחה להתפקד שנה וגם להעביר לא מעט חוקים ורפורמות. זה אומר שכן אפשר לעבוד ביחד. ממשלת אחדות רחבה יכולה לעבוד בעיני".

    הוא התייחס לשותפות עם רע"מ: "לגבי רע"מ אני חושב שמצד אחד יש פה מעשה מעניין של מנהיג ערבי שקם ואומר שמה שמעניין אותו זה העניינים האזרחיים – ומצד בשני במבחן המעשה הוא לא תמיד ידע להיות חלק מהקואליציה ולכן לעתיד עדיף שהם לא יהיו ה-61".

    אלקין הדגיש: "אם לא היינו מקימים ממשלה והולכים לעוד ועוד בחירות – המצב היה הרבה יותר גרוע. זה שיש עליית מחירים – זה תופעה שיש עכשיו בכל העולם, לרוב אפילו יותר ממה שקורה פה".

    הוא הוסיף: "כשנכנסתי לתפקיד שר השיכון – המדינה שיווקה 50 אלף יחידות דיור בשנה. שזו הסיבה העיקרית לעליית המחירים (בדיור) הנוכחית. לכן אנחנו לא צריכים להיות מופתעים מהקפיצה. תראה איפה אנחנו נמצאים היום. כבר בשנת 21 סיימנו עם יותר ממאה אלף שיווקים. פי שניים משנה קודמת. במחצית הראשונה של השנה הזאת הגענו למספרים אפילו יותר גבוהים. הגענו לקצב של 80 אלף התחלות בנייה השנה. מאז תקופת שרון כשר השיכון לא הגענו למספרים כאלה".

    אלקין נשאל האם ישבו עם המשותפת אחרי הבחירות: "אנחנו הוכחנו שמה שאנחנו אומרים אנחנו מקיימים. אמרנו שלא נקים ממשלה עם המשותפת, כשבנט חתך לזרועותיו של נתניהו בזמן שומר החומות – לפיד הציע לסער להיות ראש ממשלה בתאני שיסכים לממשלה עם המשותפת וסירבנו במיידי". 

    הוא העריך: "אני מאמין שניתן יהיה להרכיב ממשלה אם נתניהו לא יגיעו ל-61 ואני מעריך שכך יהיה. ניתן יהיה להרכיב ממשלת אחדות רחבה. נתניהו יצטרך לזוז הצידה. אני חושב שהוא כבר היה כמעט בשל לזה לפני שנה".

    עוד אמר: "אנחנו לא מפלגה שמתיימרת לכבוש את ראשות הממשלה. אנחנו מציעים ייצוג לבוחר שמעוניין במפלגת ימין ממלכתי, מפלגה עם אידיאולוגיה -כמו הליכוד של פעם, בימי בגין ושמיר- מפלגה שלא משעבדת את עצמה לאינטרסים של בן אדם אחד. תראה לאן הוא לקח את המפלגות החרדיות".

    "המפלגות החרדיות ישבו בממשלת האחדות עם גנץ בתפקידי מפתח ונתניהו פירק את הממשלה הזו ולקח את כולם לבחירות שכתוצאה מהן המפלגות החרדיות מצאו את עצמן באופוזיציה", אומר אלקין.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      איך נותנים במה לשונא החרדים שלקח את שפיר
      ואיזה ימין זה שיושבים עם מרצ העבודה ורע"מ

    2. 2

      לא רוצים את ביבי, רוצים משיח! יראי ה' לא מתבלבלים! שהמפלגות החרדיות ינצלו את כספי המימון ואת זמן המסך לסרטוני תעמולה המקדשים שם שמים. גאולה שלימה בקרוב ממש!

    3. 1

      למה אתה מקשקש שטויות??? ביבי יהיה ראש ממשלה עד שבקרוב המשיח יבוא!!!!! ומה הקשר שהמפלגות החרדיות ינצלו כספי מימון לסרטוני תעמולה??? זכותם לעשות זאת!! כמו כל אותם ראשי מפלגות שמבלבלים את המח!!!