אושרה סופית הצעת החוק שתאפשר פסילת ראיות שהושגו שלא כדין

    ישראל רובין No Comments on אושרה סופית הצעת החוק שתאפשר פסילת ראיות שהושגו שלא כדין

    החוק המוצע מעגן את שיקול הדעת השיפוטי לפסול ראיה שהושגה בניגוד לדין. הצעת החוק מבהירה, כי הכלל יחול על כל ראיה – הודאת נאשם, הודעת עד או ראיה חפצית

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    8:13
    18.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך מפתחים את תכונת האומץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה כעת (חמישי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק שהביא סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער, לפסילת ראיה שהושגה שלא כדין.

    החוק המוצע מעגן את שיקול הדעת השיפוטי לפסול ראיה שהושגה בניגוד לדין. הצעת החוק מבהירה, כי הכלל יחול על כל ראיה – הודאת נאשם, הודעת עד או ראיה חפצית.

    החוק הוגש לאחר שהצעת חוק פרטית שהגיש שר המשפטים סער בכנסת הקודמת נבחנה במשך כשנה בעבודתה של הוועדה המייעצת לשר המשפטים לענין סדר דין פלילי וראיות בראשות שופטת בית המשפט העליון (בדימוס) עדנה ארבל.

    השר סער: "מבחינתי מדובר בסגירת מעגל לאחר שאת הצעת החוק הראשונה שלי בנושא זה הגשתי עוד בשנת 2005. מדובר על מהלך חשוב המגן על 3 ערכים חשובים: טוהר ההליך השיפוטי, הזכות של נאשמים להליך הוגן וחובת רשויות אכיפת החוק לפעול בגדרי החוק. אני רואה ערך רב הן בעיגון הכלל בחוק ובהרחבתו. כפי שהתחייבתי במערכת הבחירות ועם כניסתי לתפקיד – אני מחוייב לחזק את זכויות האזרח המתמודד בהליך המשפטי מול מערכות המדינה רבות העוצמה, וכך אמשיך לעשות".



    0 תגובות