צוות "קול חי" יצא לסיור מיוחד בעיר האבות | סיקור ותיעוד

    נתי קאליש No Comments on צוות "קול חי" יצא לסיור מיוחד בעיר האבות | סיקור ותיעוד

    ביום גיבוש מיוחד קיבלו החברים סקירה מקיפה על ההיסטוריה של היישוב היהודי בחברון וערכו תפילת ראש חודש במערת המכפלה | תיעוד נרחב

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    את מערת המכפלה בה קבורים האבות הקדושים, אברהם ושרה, יצחק ורבקה, יעקב ולאה, ויש הטוענים שגם אדם וחוה, אין כמעט מי שלא מכיר. בסבירות גבוהה לכל אחד יצא פעם להגיע לקברי אבות ולשפוך שיח ותפילה, אם בחג, או בערב ראש חודש, או סתם כך ביום שגרתי. אך בחברון – העיר בה נמצאת מערת המכפלה, לא תמיד מסתייע לבקר.

    בעיר הקודש חברון, שהיא אחת מארבעת ערי הקודש בארץ ישראל, ישנו רובע יהודי נפלא, בו מתקיימים חיים יהודיים תוססים בין סימטאותיה של העיר העתיקה, שכיום, מרבית תושביה פלסטינים. היום (רביעי ראש חודש תמוז), זכו צוות "קול חי" לעשות את הדרך חברונה וערכו בה סיור מיוחד.

    עם הגיעם לחברון, התקבלו החברים במאור פנים לארוחת בוקר מפנקת בחצר רחבת הידיים של איש חברון האגדי ומפיק האירועים שם במשך שנים רבות, אשי הורוביץ שמוכר לציבור גם כמנכ"ל חברת טיק צ'אק.

    לאחר מכן יצאו החברים לסיור בעיר הקדושה, בהובלתו של דובר היישוב היהודי בחברון מר נעם ארנון, שהיטיב לתאר ולספר את ההיסטוריה של העיר, החיים היהודיים שהיו בה, חורבנה של השכונה היהודית בידי הערבים, ותקומתה מחדש.

    המסלול החל בתל חברון בשכונה היהודית, שם קפץ לביקור ברוך מרזל מתושבי השכונה שהייטיב לשתף בשפתו הייחודית ולתאר את חווית המגורים בצילם של אבות האומה ולהבדיל ההתמודדות עם השכנים שאינם בני ברית.

     

    לאחר מכן הגיעו החברים אל מספר אתרים ארכיאולוגים במקום ונחשפו במו עיניהם לממצאים שמוכיחים את ההיסטוריה היהודית של חברון אלפי שנים. בין הממצאים ראינו את בורות הטבילה הרבים בהם היו טובלים לטהרה אנשי העיר לפני עשיית היין לבית המקדש ביקב שהיה במקום, כשנעם מסביר את הכל באריכות ובחן מיוחד.

    במהלך הסיור הגענו גם לבית הכנסת שנקרא על שם אברהם אבינו, שם שמענו את הסיפור הנפלא מדוע הוא נקרא בשם זה, ומי היו גדולי התורה שהתפללו בו, וגם ראינו את ספרי התורה העתיקים שנמצאים בו שנכתבו לפני מאות שנים.

    כשהגיעה שעת מנחה עלו החברים למערת המכפלה להעתיר בתפילה ותחנונים על הכלל והפרט, לא לפני ששמעו ממר ארנון הסבר מרתק על היסטורית הבניין המרשים שעל קברי האבות וסיפורו האישי המרתק על הכניסה ההיסטורית שעשה עם כמה מחבריו לתחתית המבנה אל אזור המערה עצמה.

    עם סיום התפילה ואמירת פרקי תהילים הגיעו הצוות למתחם "בית הדסה", שם ממוקם מרכז מבקרים ייחודי ומקצועי. בסיור הוקרנה מצגת מרתקת במיוחד המתארת את מערת המכפלה בצורה נפלאה מהיום בו קנה אותה אברהם אבינו מעפרון החיתי ועד ימינו אנו.

    לאחר המצגת שהותירה רושם רב על כלל הקבוצה, סיירו ב"חדרי הזמן" שנבנו במקום בעמל רב, בהם ניתן לצפות, ולקרוא על השתלשלות היישוב היהודי בחברון משחר ימיו ועד היום, כשהחדר כולו מקושט באיורים מדהימים ובתמונות שמתעדות את ההיסטוריה.

    עם סיום הסיור נערכה סעודת ראש חודש כיד המלך, כשבסיומה נפרדו לשלום עם כוחות מחודשים, כשכל אחד שיתף בחוויותיו ובחיזוק וההעצמה שקיבל מהיום המיוחד בתפילה בקברי האבות והאמהות זכותם תגן עלינו ועל כל ישראל.



    0 תגובות