ברוב מוחץ: החוק העדכני לפיזור הכנסת אושר במליאה

    אבי רבינא ואיתי גדסי 2 Comment on ברוב מוחץ: החוק העדכני לפיזור הכנסת אושר במליאה

    אושר בקריאה ראשונה: נוסח עדכני לחוק פיזור הכנסת הכולל שני תאריכים לבחירות ועדכון תוספות למימון מפלגות ברוב של 74 מול 5 מתנגדים | בדברי ההסבר להצעת המימון נכתב: "עקב קיום חמש מערכות בחירות לכנסת כאמור, המפלגות מתמודדות עם קושי ניכר בניהול המשאבים"

    מליאת הכנסת צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התפזרות הכנסת העשרים וארבע ומימון מפלגות, התשפ"ב-2022 של ח"כ יואב קיש. 74 חברי כנסת תמכו מול 5 שהתנגדו, וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.

    בעת הכנת הצעת החוק לקריאה הראשונה החליטה ועדת הכנסת לציין שני מועדים חלופיים למועד הבחירות לכנסת העשרים וחמש. גרסה א': ביום ל' בתשרי התשפ"ג (25 באוקטובר 2022.), גרסה ב': ביום ז' בחשוון התשפ"ג (1 בנובמבר 2022). המועד יוכרע בעת הכנת הצעת החוק לקריאה השנייה ולקריאה השלישית.

    בנוסף, מוצע לקבוע כי התוספת האחידה המשולמת לסיעות לאחר הבחירות לפי סעיף 3 לחוק המימון תהיה 1.4 יחידות מימון במקום יחידה אחת, בהתחשב בהוצאות הקבועות המתחייבות של כל הסיעות וכדי לצמצם את הפגיעה בסיעות הקטנות. כמו כן, מוצע לקבוע כי רשימת מועמדים חדשה תוכל לבקש מקדמה על חשבון מימון הוצאות הבחירות שלה בשיעור של עשר יחידות מימון, במקום בשיעור של 70%מעשר יחידות מימון.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "עקב קיום חמש מערכות בחירות לכנסת כאמור, המפלגות מתמודדות עם קושי ניכר בניהול המשאבים הציבוריים המוקצים להן בחוק. משאבים אלה נועדו לשמש את המפלגות לפרקי זמן ממושכים יותר בין תקופת בחירות אחת לאחרת, ולפיכך מוצע להתאים לנסיבות הייחודיות שנוצרו את הכללים לעניין ההלוואות שניתנות לסיעות הכנסת על חשבון מימון ההוצאות השוטפות".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      נו יש 79 מצביעים…איפה כל השאר?!

    2. 1

      בהפסקת סיגריה (אלקטרונית)…