הרב חיים ימפל מבעלזא: "יש כפיות טובה עצומה כלפינו"

    אסתי פלד 7 Comment on הרב חיים ימפל מבעלזא: "יש כפיות טובה עצומה כלפינו"

    הרב חיים מפל מבעלזא בשיחה עם 'קול חי' על סערת הת"תים: "אני חושב שההתערבות הבוטה זה דווקא מצד כתב העיתון שבא להחליט לרב'ה מבעלזא מה טוב ומה לא. אני חושב שאחרי כזו ביזוי צריך לעשות יום תפילה ואולי גם לסגור את העיתון"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב חיים ימפל, אב וסב לילדים שלומדים במוסדות חסידות בעלזא שוחח הערב (שלישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על סערת תקצוב הת"תים של בעלזא ותכני הלימוד.

    בפתח השיחה, הוא סיפר: "בקום המדינה הייתה שאלה בבעלזא אם להצביע למפגלות החרדיות, והאדמו"ר דאז, ר' אהרן מבעלזא הוא שנתן את ההחלטה להצביע לאגודת ישראל וגם שלא היינו חברים בה ולא היינו חייבים להם. הוא ראה היתר להכנס לממשלה שיעזרו לציבור לשבת ללמוד, לפתוח תלמודי תורה וישיבות. זה התנאי היחיד שהוא אמר שהוא מאשר להכנס לממשלה".

    לדבריו "חסידות בעלזא רצתה מאוד להשתלב באגו"י, אבל את הכל מסובב שליטה וכסף. רצו אותנו שרק נבוא להצביע כל ארבע שנים על עיוור. כל האישור שקיבלנו להצביע זה היה רק לפתח את מוסדות החינוך, לא ביקשנו נציג בכנסת ולא שום דבר".

    עוד סיפר ימפל: "אני זוכר שאני הייתי אז נער כבן 18, היינו בישיבה ואז דיברו שהבעש"ט עבר לצד של 'אגודה' והגר"א עבר לצד של 'דגל'. הרב'ה מבעלזא נעמד אמר שהבעש"ט לא דיבר על אגודה והגר"א לא על דגל התורה – כולם יראים ושלמים ושזה חילול ה' שמערבים את גדולי ישראלים זכרם לברכה. הרב'ה אמר שיש פה בסה"כ בעיה של ייצוג.

    "ואז הגיע הרב שך, הוא נהנה שהרבה הגיע לקראתו והציע לאדמו"ר מבעלזא לקחת את המקום השני. הרב'ה אמר אני לא נכנס לא למקומות ולא לכסף אלא עושה את זה רק למען כבוד התורה. לצערי כפיות הטובה שיש מאז ועד היום לא מפסיקה. אני עוד זוכר שגפני ורביץ היו מגיעים לעדכן את האדמו"ר מבעלזא".

    הוא התייחס לפרסום הבוקר ביתד נאמן: "אני חושב שההתערבות הבוטה זה דווקא מצד כתב העיתון שבא להחליט לרב'ה מבעלזא מה טוב ומה לא. אני חושב שאחרי כזו ביזוי צריך לעשות יום תפילה ואולי גם לסגור את העיתון".



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      כל הכבוד
      דברים כדרבנות
      צריך לעשות סוף לדבר הזה שכל לבלר עם בלורית יחליט מי גול התורה ומה הוא יקבע לציבור מאמיניו

      1. רק כשהציבור יעיפו לפח את החינמון יתד נאמן ביום שלישי הסאגה הזו תפסק

    2. 5

      לא יעלה על הדעת שכמה לבלרים מעוטי דעת שולחים ידם וכתבם כנגד דעת תורה של אחד מגדולי הדור ואחר כך ייחנכו אותנו שצריך לציית לדעת תורה
      הדבר כבר דובר ונדון הרבה זמן ובמחילה מן העסקנים הליטאים אם היה בוער להם היו יכולים לסדר את העניין על הצד היותר טוב במקום להסתתר מאחורי גבם של כמה מן הרבנים ולנהל את השיח עם בעלזא על גבי עיתונים ועוד בצורה כה נבזית…..

    3. 3

      דברת והסברת מאוד טוב גם הרב אייכלער אתמול הסביר מאוד טוב
      חיים מארה"ב

    4. 2

      איש על מחנהו ("המחנה החרדי) ואיש על דגלו…