שוב: הסתדרות המורים תשבית הבוקר את הלימודים בבתי הספר

    צבי טסלר No Comments on שוב: הסתדרות המורים תשבית הבוקר את הלימודים בבתי הספר

    זאת במחאה על הצעת האוצר, לתקצב את מסגרת הסכם השכר החדש בשני מיליארד שקל, סכום נמוך בשיעור ניכר, מזה שהסתדרות המורים דורשת. במוסדות בחינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל

    כיתה בבית ספר. אילוסרטציה צילום: Miriam Alster/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסתדרות המורים תשבית היום (שלישי) את הלימודים בבתי הספר ובגנים בכל רחבי הארץ. זאת במחאה על הצעת האוצר, לתקצב את מסגרת הסכם השכר החדש בשני מיליארד שקל, סכום נמוך בשיעור ניכר, מזה שהסתדרות המורים דורשת. עם זאת, במוסדות בחינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל.

    אמש נפגשה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, עם גורמים בכירים באוצר בניסיון לפתור את המשבר, אך ללא הצלחה. בן דוד אמרה מיד עם תום הפגישה "באוצר ניצלו את כוונותינו הטובות, כדי להפסיק את העיצומים ולקיים ישיבות סרק. ההצעות שהועלו מביישות את אנשי המקצוע, וגורמות לקריסת המערכת כולה", כלשונה.

    בהודעה מטעם הסתדרות המורים, נכתב אמש: "הסתדרות המורים חוזרת לנקוט בצעדים ארגוניים חריפים לאחר שפקידי האוצר הודיעו כי לא יוכלו לתת הצעה גבוהה יותר מ-8,600 לעובד הוראה מתחיל וכמה מאות שקלים לעובד הוראה ותיק.

    עוד נכתב: "הישיבה, שהתקיימה הבוקר במשרדי הסתדרות המורים, בהשתתפות מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן ומזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הסתיימה ללא תוצאות, כשהאוצר מתבצר בעמדתו להעלות את שכר עובדי ההוראה רק במעט. בהסתדרות המורים סירבו בתוקף להצעה שאין בה שום בשורה אמיתית לעובדי ההוראה ואין ביכולתה להציל את מערכת החינוך מהמצב הקשה בו היא נמצאת".

    בהנהגת ההורים הארצית הגיבו: "הנהגת ההורים הארצית מגנה בתוקף את חוסר האחריות של כלל הגורמים העוסקים במו"מ על הסכם שכר המורים, שהביא לפיצוץ המו"מ. ציפינו לאחריות ובגרות מהצדדים, אך התבדינו. מערכת החינוך בישראל נמצאת במשבר כה מורכב ועמוק, אך נראה שלהסתדרות המורים ולממשלה כלל לא בוער לסיים אותו. אנו דורשים מהצדדים לשוב ולהתכנס ולסיים את המו"מ באופן מיידי".

    שר האוצר אביגדור ליברמן אמר, כי "השביתה מחר מיותרת ופוגעת בתלמידים ובהורים ולא משרתת גם את ציבור המורים.
    אין מחלוקת שצריכים להעלות את שכר המורים משמעותית. אני קורא ליפה במקום לשבות – לשבת. רק ככה אפשר להגיע להסכם אמיתי שישדרג את מערכת החינוך".



    0 תגובות