מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעות החוק לפיזורה

    איתי גדסי No Comments on מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעות החוק לפיזורה

    הצעת החוק עברה בתמיכת 53 חברי כנסת ללא מתנגדים וללא נמנעים. ח״כ ניר אורבך: "באופן חריג הוחלט על שני תאריכים ובהמשך יקבע מועד הבחירות״. סמוטריץ׳: ״אפשר עוד לעצור את הבחירות עד יום רביעי בחצות"

    צילום: Hadas Parush/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי) בקריאה ראשונה את הצעות החוק להתפזרות הכנסת העשרים וארבע, התשפ"א-2021 של חבר הכנסת יריב לוין, אליה הוצמדו הצעות של חברי הכנסת סמי אבו שחאדה, יצחק פינדרוס, מיכאל מלכיאלי, איימן עודה, אלי כהן, גילה גמליאל, שלמה קרעי ויואב קיש, וכן הצעה נוספת של חברי הכנסת בועז טופורובסקי ושרן השכל, אליה הוצמדה הצעה של חבר הכנסת מוסי רז.

    הצעת החוק עברה בתמיכת 53 חברי כנסת ללא מתנגדים וללא נמנעים.

    החוק מבקש לקבוע שהכנסת העשרים וארבע תפוזר לפני גמר כהונתה.

    בדברי ההסבר להצעה של ח"כ יריב לוין נכתב: "מאחר ואין ביכולתה של ממשלת ישראל להנהיג את מדינת ישראל, מוצע לפזר את הכנסת העשרים וארבע ולהכריז על קיום בחירות לכנסת העשרים וחמש".

    ח״כ ניר אורבך: ״ההצעה היא מיזוג של 10 הצעות חוק מהקואליציה והאופוזיציה. באופן חריג הוחלט על שני תאריכים ובהמשך יקבע מועד הבחירות״.

    ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: ״אפשר עוד לעצור את הבחירות עד יום רביעי בחצות. אם תגזרו עלינו ללכת לבחירות האלה הן יהיו שחר של יום חדש״.

    קודם לכן, חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה הגיעו להסכמה על הגדלת תקציב מימון הבחירות של המפלגות בכ-30
    מיליון שקלים שייצאו מקופת המדינה, על פיזור הכנסת עד ליום רביעי בחצות ועל אי קידום חוק הנאשם. עוד הוסכם, כי חוק הפיצויים לנפגעי האומיקרון יעבור ואילו החוק להורדת אחוז החסימה – לא יקודם.

    באשר לחוק המטרו, האופוזיציה סירבה להעביר את החוק שמטרתו לספק פתרון משמעותי לבעיית הפקקים. במפלגות החרדיות דרשו, שהמטרו לא ייסע בשבת כתנאי לתמיכה שלהן בחוק.

    חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד אמר כי הליכוד מוכן לתמוך בחוק המטרו בתמורה לקביעת תאריך הבחירות במועד המוסכם על האופוזיציה. לפי שעה אין הסכמה בין הצדדים באופן חריג, הוחלט על שני תאריכים לבחירות ובהמשך יקבע המועד הסופי.

    ועדת הכנסת צפויה להתכנס הבוקר (שלישי) בשעה 11:00 כדי להכין את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, כשעה לאחר מכן תתכנס המליאה להשלמת חקיקה.



    0 תגובות