חה"כ ענבר בזק: "חברי הכנסת ה'נורבגים' עבדו הכי קשה"

    אייל ראובן No Comments on חה"כ ענבר בזק: "חברי הכנסת ה'נורבגים' עבדו הכי קשה"

    חברת ועדת החוקה, ח"כ ענבר בזק מ'יש עתיד' ב"מהדורת הבוקר": "חוק הנאשם הוא חוק חשוב, אבל היה ראוי לקדם אותו מוקדם יותר בכנסת הזו. היו גורמים שלא אפשרו את זה. זה לא אידיאלי להעביר אותו עכשיו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ ענבר בזק (יש עתיד) שוחחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (ראשון). בפתח השיחה היא נשאלה האם לדעתה עליה להתפטר בשל היותה נורבגית והעובדה שהממשלה מתפרקת. "השרים ממשיכים לעבוד וגם הכנסת ממשיכה. אני בעד ממשלה של 18 שרים ואז לא יצטרכו את החוק הנורבגי, אבל זה לא התאפשר בגלל אילוצים פוליטיים. אם הציבור רוצה למנוע את הביזבוז הזה הוא צריך להצביע למפלגות גדולות ולא להקים עוד ממשלה מכל כך הרבה חלקים".

    קאהן: "אם מחר הליכוד יקימו ממשלה עם 30 שרים, כבר לא יהיה לכם את המנדט לצאת נגד זה". חה"כ בזק: "חד משמעית".

    היא התייחסה לעבודת חברי הכנסת שנכנסו באמצעות החוק הנורבגי: "חברי הכנסת ה'נורבגים' עבדו הכי הרבה בכנסת, ישבו בדיוני הוועדות שעות ארוכות. מישהו צריך לעשות את זה. האופוזיציה החרימה את הוועדות, אני הייתי חברה בחמש ועדות והשתתפתי בעשרות שעות דיונים מדי שבוע. אם לא אנחנו, ה'נורבגים' – לא היה מי שיעשה את כל זה".

    ביחס לחוק הנאשם, אמרה בזק: "אני חושבת שחוק הנאשם הוא חוק חשוב כי לא יתכן שנאשם בפלילים יכהן כראש ממשלה, אבל מצד שני היה ראוי לקדם את זה מוקדם יותר. היו גורמים בתוך הקואליציה ובהם ראש הממשלה בנט – שלא אפשרו את זה. אדם שנאשם בעבירות כה חמורות לא יכול להיות ראש ממשלה ולמנות למשל את שר המשפטים שאחראי על פרקליט המדינה שמכריע בעניינו".

    היא הוסיפה: "אנחנו בסיטואציה שבה אדם מחזיק את המדינה בשבי כבר ארבע שנים וגורר אותנו לעוד ועוד מערכות בחירות וכשהוא לא נבחר או כשקמה ממשלה בלעדיו הוא מוצא את הדרך לפרק אותה".



    0 תגובות