ח"כ מקלב: "לא תהיה ממשלה חלופית, זה לא עבד עם גנץ וסער"

    אתר קול חי No Comments on ח"כ מקלב: "לא תהיה ממשלה חלופית, זה לא עבד עם גנץ וסער"

    הוא התייחס לחקיקת החוק לאיסור הרכבת ממשלה על ידי נאשם בפלילים ותקף: "חוק הנאשם נוגד את הקווים הדמוקרטיים הקיימים. מי שלא הורשע הוא בחזקת זכאי. להגיד 'רק ביבי' זה לא בסדר ולהגיד 'רק לא ביבי' זה בסדר?"

    אורי מקלב צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ אורי מקלב (יהדות התורה) מעריך כי לא תקום ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. "לצערי לא תהיה ממשלה חלופית. זה לא עבד עם גנץ ותקווה חדשה. גם אם כל ימינה תבוא זה לא יספיק", אמר הבוקר (שישי) מקלב בריאיון ל'כאן חדשות'.

    הוא התייחס לחקיקת החוק לאיסור הרכבת ממשלה על ידי נאשם בפלילים ותקף: "חוק הנאשם נוגד את הקווים הדמוקרטיים הקיימים. מי שלא הורשע הוא בחזקת זכאי. להגיד 'רק ביבי' זה לא בסדר ולהגיד 'רק לא ביבי' זה בסדר?"

    יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב אמר ל'כאן חדשות', כי המטרה היא "להתחיל דיון בחוק הנאשם ביום ראשון". לדבריו "אם אנחנו בהליך בחירות, אז שיתכבד הליכוד ויתחייב שהשבוע מסיימים את פיזור הכנסת. אבל הליכוד רוצה להחזיק את החבל בשני קצותיו. אם הייעוץ המשפטי יקבע שיש מניעה, אקבל את דעתם".

    ח"כ יעקב אשר התייחס אתמול (חמישי) בריאיון ל"קול חי", לניסיונות להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. "אנחנו לא מסתירים את דעתנו בעד הקמת ממשלה והימנעות מבחירות מיותרות. מה שמפריע זה רק הבעיות האישיות של שני הצדדים והזיכרון הארוך של פוליטיקאים אחד נגד השני", אמר אשר.

    הוא הוסיף כי "אין ספק שלפני שבועיים זה היה יותר ריאלי וכנראה שזה לא אז מוצה עד הסוף. לדעתי הייתה אופציה כזו ועדיין קיימים אחוזים מאוד נמוכים וזה הדבר הנכון לעשות".

    לדבריו "זה שעושים מאמצים זה דבר נכון. זה אומר שיש לנו אחריות. אני חושב שהסיכויים לגבי גנץ לא קיימים כרגע. צריך לנסות לכל הכיוונים. אף אחד לא יודע איך אתה יוצא מבחירות".

    אשר התייחס לאפשרות שהימין לא יצליח להכריע את הבחירות ורמז שאו אז יצטרכו לשקול גם את הזזת נתניהו או אפשרויות אחרות: "אין שום ספק שמוצאי הבחירות הקרובות הולכת להיות צומת מאוד מרכזית, או שהגענו אל המנוחה והנחלה או שיצטרכו להתקבל הכרעות כי זה לא יכול להמשך עד אין סוף ולכן יש חשיבות עצומה בבחירות הללו. יש סיכון ויש גם סיכוי".

    יו"ר הציונות הדתית, חה"כ בצלאל סמוטריץ' אמר במשדר בהתייחסו לאפשרויות להקמת ממשלה חלופית, כי "הימין הוא הרוב בכנסת ואם רק אנשים ישימו את העניינים האישיים בצד לטובת המדינה אז אפשר וצריך להקים ממשלה לאומית שתבטא את רצון הרוב בעם. אנשים שהסכימו להפר את כל ההבטחות והערכים רק בשביל הערך הגדול של למנוע בחירות חמישיות עכשיו מדהירים אותנו לבחירות רק בשביל שלא תקום ממשלה חלופית. הציבור יבוא איתם חשבון".

    הוא הזהיר: "לוקחים אותנו לבחירות בתקופה קריטית. איראן שועטת לגרעין, אנחנו במשבר כלכלי אדיר. מאות אלפי בתים לא יצליחו לסגור את החודש בקרוב".

    סמוטריץ' התייחס למפת המפלגות המסתמנת בבחירות: "אנחנו צריכים להעביר מסר ברור שזה לא הזמן להיות מפונקים. צריך מדיניות של אפס סיכונים בימין. אם לא נצליח אנחנו עלולים להתעורר לממשלה של לפיד עם המשותפת וזה יהיה אסון אמיתי למדינה היהודית. עלינו לחדד לציבור את הסכנה".

    לעומתם, ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הביע תמיכה בהליכה לבחירות. לדבריו "בחירות זה הדבר הנכון לישראל, האזרחים צריכים להכריע באופן ברור בין ימין לשמאל".

    עוד אמר זוהר ביחס לבחירות: "אפשר להביא הרבה מאוד מצביעי ימין לליכוד, כי אנחנו מפלגה מאוד ריאליסטית עם עמדות ברורות. תפקידנו לא לוותר על הקולות הללו של מצביעי הימין הרך שהצביעו לימינה ותקווה חדשה. הם יכולים להצביע לליכוד. גם המצב הכלכלי הוא נתון שאפשר להביא באמצעותו הרבה מאוד מצביעים. נהיה חייבים לחוקק את פסקת ההתגברות כדי שנוכל למשול".



    0 תגובות