הראשל"צ הגר"י יוסף בהתבטאות חריפה על בן גביר: "להתרחק ממנו ומהנהגותיו"

    איתי גדסי No Comments on הראשל"צ הגר"י יוסף בהתבטאות חריפה על בן גביר: "להתרחק ממנו ומהנהגותיו"

    אמש בשיעור השבועי בבית כנסת היזדים דיבר מרן הראשל"צ הרב יצחק יוסף נגד העלייה להר הבית ותקף בחריפות את חבר הכנסת איתמר בן גביר שנוהג לעלות להר ואמר: "בא זה חבר כנסת עולה להר הבית מתסיס את הרוחות ועובר על צו של גדולי ישראל. צריך להתרחק מהדברים האלו. להתרחק ממנו ומכל ההנהגות שלו" | צפו בדברים המלאים

    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש בשיעור השבוע הנמסר כמידי מוצאי שבת בבתי הכנסת היזדים דיבר הראשל"צ מרן הרב יצחק יוסף על חומר האיסור לעלות להר הבית בזמן הזה. בדבריו תקף הרב את חבר הכנסת איתמר בן גביר שנוהג לעלות להר.

    הרב יצחק יוסף: "כך כותב החזון איש באיגרותיו: לדעת מי הם גדולי תורה האמיתיים – אלו גופי תורה, כך כותב החזו״א. לא להיבהל. הנה פלוני התיר את הכניסה להר הבית, מה הוא לא רב? כל אחד נקרא גדול בתורה? מי אסר את הכניסה להר הבית? כל גדולי הדור. אותו אחד שמתיר שנתלים בו הרבנים של היום, הצעירים האלו, הוא מתקרב לקרסולי קרסוליהם של כל גדולי הדור שהיו?" תהה הרב.

    "החזון איש, הסטייפלער, הרב ש״ך, הרב אלישיב, מרן זצ״ל. ר שלמה זלמן, הרב קוק האבא, הרב הרצוג. כל גדולי התורה כל הרבנים הראשיים לדורותיהם, כולם אסרו את הכניסה להר הבית. הם מתעקשים. דיברתי עם כמה אחדים, הם נכנסים להר הבית" הוסיף הרב.

    "יש אחד קוראים לו בן גביר" המשיך הרב את דבריו החריפים: "נכנס ככה להר הבית בריש גלי, איזה חילול השם, לצאת ככה נגד כל גדולי ישראל האמיתיים, יגיד לך יש גם לי רב. שים לב, תחשוב רגע אחד, אהבל, הרב שלך הוא כמו כל הרבנים האלו? זה כל גדולי הרבנים, זה עשרות עשרות רבנים" אמר הרב.

    "שנכנסתי לרבנות הראשית" סיפר הראשל"צ: "אחת הפעולות שעשינו, יחד עם עמיתי הרב לאו, החתמתי את כל רבני ארץ ישראל מכל החוגים, גם כיפות סרוגות, שיחתמו שאסור להיכנס להר הבית, אנחנו שלוחא דקמאי עבדינן, וחתמו למעלה ממאה רבנים. לא עשרים. למעלה ממאה רבנים חתמו שאסור להיכנס להר הבית, המשכנו את המסורת של כל גדולי הדור הקודמים, איזה גדולי הדור היו פה. הרב עזרא עטייה חתם על זה, זה היה אחרי מלחמת ששת הימים. הרב ז׳ולטי כמה פחד מהדבר הזה, שכבשו את הכותל המערבי השיחה שמרן האבא דיבר עם הרב זולטי כולם היו שמחים והוא אמר אני דואג מה יהיה עם הנכנסים להר הבית".

    "מה זה גדול בתורה? זה אדם שכל ימיו עוסק בתורה, הראש שלו רק בתורה, זה גדולי ישראל. איך אמר החזו״א לדעת מי הם גדולי ישראל האמיתיים – אלו גופי תורה. למדת 3 שעות שב תדבר השקפה. אסור לעלות להר הבית זה עוון חמור גדול".

    "ישבתי פעם ליד אחד הרבנים שלהם שמתיר כניסה להר הבית, מפורסם, לא יגיד את שמו, אמרתי לו כבודו מתיר להיכנס להר הבית? התחיל ככה להתחמם להראות ריבונות, להראות ריבונות, אמרתי לו הרב קוק האבא שהם הולכים בעקבותיו כותב את הסברא הזאת שיש לכאורה להראות ריבונות על הר הבית וכותב שזה חכמים לא מתירים איזור כרת. יש כנגד זה איסור כרת. אמרתי לו וכבודו מתיר אולי אחרי טבילה במקווה ועד איזה גבול מסוים".

    "הכלה נכנסת עם כל השושבינים עם כל הצלמים והצלמות שיש היום נכנסים כולם טובלים במקווה נכנסים לפני ולפנים. יודעים איפה הגבול בדיוק, איפה הגדר. נכנסים בפנים. מי גרם לזה? אותם הרבנים שאמרו שמותר להיכנס הם גרמו למכשול הזה, הכל על צווארם העוון החמור הזה, בא זה חבר כנסת עולה להר הבית מתסיס את הרוחות וגם כן עובר על כל צו של גדולי ישראל. אוי ואבוי, צריך להתרחק מהדברים האלו. להתרחק ממנו ומכל ההנהגות שלו. איזה הנהגות אלו להיכנס ככה להר הבית? אני מתפלא עליו אחרי דבר כזה שהוא עושה" סיים הרב את הדברים החריפים.



    0 תגובות