חוק התקשורת של ח"כ ארבל אושר בקריאה טרומית

    אבי רבינא No Comments on חוק התקשורת של ח"כ ארבל אושר בקריאה טרומית

    הישג למפלגות החרדיות: אושרה בקריאה טרומית הצעה נגדית לרפורמת הטלפונים הכשרים, המאפשרת למנוי לבקש חסימה והגבלת תכנים | הצעת החוק של ח"כ משה ארבל זכתה לרוב של 57 תומכים מול 43 מתנגדים

    משה ארבל צילום: פלאש 90
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התקשורת של חבר הכנסת משה ארבל וקבוצת חברי הכנסת. למרות התנגדות הממשלה, ההצעה זכתה לרוב של 57 תומכים מול 43 מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.

    החוק מבקש לאפשר למנוי לבקש מבעל רישיון למתן שירותי תקשורת להגביל או לחסום את גישתו של המנוי לשירותי תקשורת או לציוד תקשורת כמפורט בסעיף המוצע, וזאת לרבות הגבלה שקבע צד שלישי שהמנוי ציין בבקשתו.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: " הצעת חוק זו באה להגן על החירות הנתונה בידי כל אדם להגביל מרצונו את שירותי התקשורת וציוד התקשורת שהוא עושה בהם שימוש במסגרת הסכמה עם ספקי ומפיצי שירותי התקשורת והציוד הנלווה אליהם. הסדר זה נועד להגן על האיזון האישי שכל אדם רשאי ליצור לעצמו בין התועלת שבשירותי התקשורת לבין הסכנה הקיימת בהם.

    לדאבוננו, אנו חוזים בניסיונות מצד בעלי גופים שונים לכפות את תפיסת עולמם האישית בכל הקשור להיקף אמצעי ההגבלה שקבוצות שונות בחברה הישראלית מעוניינות ליטול על עצמן, ולשבש את המנגנונים השומרים על איכותם של אמצעים אלו. ניסיונות אלה משמעותם היא הכתבת האיזון שבעל השררה בוחר בו תוך ביטול רצונו החופשי של הפרט והטלת ספק ביכולתו לבחור את הטוב לעצמו.

    ניסיונות אלו חותרים תחת רעיונות ליברלים המצויים ביסודה של הדמוקרטיה המערבית, בדבר האוטונומיה של הפרט וההכרה בתבונתו של היחיד לבחור לעצמו את דרכו מבלי לפגוע בזולתו, כמו זכותו להיות מונחה על פי מורי דרך בהם הוא מאמין.

    הצעת חוק זו באה להגן על הפרט מפני המדינה בבואה לעצב את אזרחיה על פי תבנית אחידה ללא רגישות לשונות הקיימת בחברה הישראלית בכל הקשור לערכי משפחה, לייעודו של אדם בעולם, למידת ההקפדה על ערכים מסוימים ולהיקף החרדה מפני תכנים והתנהגויות מסוימות."

    יו״ר ש״ס אריה דרעי הגיב ואמר: ״שר התקשורת שלא עובר את אחוז החסימה קיבל היום תשובה ניצחת במליאה, כשחוק הגנת החירות בטלפונים של ש״ס אושר במליאה. צא לנו מהחיים! הסוף של ממשלת הרודנות והניתוק שלכם כבר מוקרן על לוח התוצאות״.

    ח"כ יעקב אשר: "אני מברך את ידידיי הרב משה ארבל והרב ינון אזולאי, על המאבק הנחוש והמשותף יחד עם יהדות התורה, לאישורו בטרומית של החוק החשוב לביטול גזירת הנדל נגד הקומה הכשירה. נמשיך להילחם יחד עד לניצחון המלא בסייעתא דשמיא".

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני על מפלת הקואליציה: "אין לכם סיעתה דשמיא, אתם לא מצליחים בכלום, הציבור לא איתכם, גם אלו שאינם נמנים על הציבור החרדי והמסורתי לא סומכים עליך יועז הנדל ולא רוצים את הרפורמה שלך בתקשורת. אין לכם סיעתא דשמיא!"

    ח״כ יעקב טסלר: "ניצחון האופוזיציה באישור הצעת החוק לביטול גזירת הרס הסלולר הכשר שהוביל השר הנדל, מוכיח כי כוחנו באחדותנו. בשיתוף פעולה מבורך של יהדות התורה וש״ס יחד עם סיעות נוספות, הצלחנו לומר ליועז הנדל: הרף מערכי הדת ואל תרים ידך נגד המיזם החשוב לשירותי תקשורת כשרה המותאמים לצורכי הציבור החרדי. היהירות שלך לא תנצח את הערכים החשובים לנו"

    ח"כ אורי מקלב על אישור חוק הקומה הכשרה: 'למרות היהירות של שר התקשורת ראינו פה אותות ומופתים באישור החוק, שר התקשורת התבזה וכל עם ישראל ראה כי אין רוב בעם לרפורמות ההרסניות שלו – אני שואל את חברי הקואליציה – מה אתם מתערבים בזכות קניינית של אדם פרטי? אין פה כשל שוק!"



    0 תגובות