מרגי: "שום דבר לא מונע מנתניהו להרכיב את הממשלה הבאה"

    אסתי פלד No Comments on מרגי: "שום דבר לא מונע מנתניהו להרכיב את הממשלה הבאה"

    חה"כ יעקב מרגי ב"מהדורה המרכזית": "כולנו מעדיפים ממשלה חלופית בכנסת הזו. אם זה לא יתאפשר והדרך היחידה היא בחירות נלך לבחירות וחלק מסיעות 'רק לא ביבי' יימחקו. לא הייתי בסוד העניינים בשיחות עם סער. אני יודע שהיו שיחות"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ יעקב מרגי שוחח הערב (חמישי) עם אבי רבינא במהדורה המרכזית על מצבה הרעוע של ממשלת בנט. "אתמול התבשרנו על כוונו של אורבך לפרוש ואני מקווה שיהיה לזה המשך ובזמן הקרוב נשמע על התפתחויות נוספות".

    הוא התייחס להתבטאותו של יו"ר ש"ס אמש שרמז על מהלך פוליטי שעשוי לקרות בקרוב: "זה לא סוד שמיום הקמת הממשלה פועלים ראשי סיעות האופוזיציה כל אחד בדרכו לנסות לפרק אותה, בשבועות האחרונים עם פרישת סילמן הדברים קיבלו משנה תוקף. אני סומך על דרעי שאם הוא כתב את זה הוא יודע מה הוא אומר. אדרבה, כשדברים נחשפים לאור השמש אין דרך חזרה".

    לדבריו "נפל דבר השבוע, ראינו את ההתפרצות של אורבך כלפי ח"כ גנאים אחרי ההצבעה על חוק יו"ש. הוא מרגיש ששנה שלימה הוא שוכב במארבים למען השותפות עם רע"מ, אבל במבחן הראשון רע"מ הפרו את זה. הוא הבין שאין סיכוי או היתכנות לשותפות הזו. הוא לא חי עם זה בשלום כבר זמן רב והשבוע הוא קיבל דחיפה. אין ספק שהממשלה הזו בדרך לארון הקבורה".

    מרגי תקף: "כל יום שהממשלה הזו קיימת היא עושה נזקים בלתי הפיכים. תראה את ההתנהלות הכלכלית, אין צעד אחד מרסן. זעקנו ואמרנו שמיסים יאטו את המשק ויגרמו להתייקרויות. לא הכל תלוי בלכלכה העולמית. ברגע שהדלק מתייקר, בשבועות הבאים יהיו התייקרויות נוספות בעקבות זה. באוצר מתפארים שיש רזרבות ואפס גירעון, לא יקרה כלום אם יצמצמו את מס הבלו על הדלקים. אני חושב שזה היה מרסן את ההתייקרויות".

    עוד אמר: "המגמות החקיקתיות נגד הדת, השיח – גם אם הרפורמות לא יצאו לדרך, הנזק שנעשה למעמדה של הרבנות והרבנים הראשיים הוא גדול".

    עוד הוסיף מרגי: "היועצים המשפטיים והתקשורת בנבצרות. אם היינו מתנהלים כמו כהנא היו זועקים ועוצרים אותנו. לנו לא נתנו לעשות את זה כשאני הייתי שם, היעלה על הדעת שנציגי בתי הכנסת לא יקבעו מי יהיה רב העיר? מה שר הדתות יודע יותר טוב, מה לו ולזה?"

    מרגי הדגיש כי "אין ספק שכולנו מעדיפים ממשלה חלופית בכנסת הזו, אבל אם זה לא יתאפשר והדרך היחידה היא בחירות נלך לבחירות. לא הייתי בסוד העניינים בשיחות עם סער. אני יודע שהיו שיחות רק מסביב במעגלים השניים והשלישיים. אם יהיו בחירות המפה הפוליטית תשתנה, חלק ממפלגות 'רק לא ביבי' לא יהיו קיימות. זו המגמה בסקרים. ש"ס יציבה מתמיד".

    מרגי נשאל כיצד מתנהלת ש"ס לאחר התפטרותו של היו"ר, אריה דרעי מהכנסת והשיב: "דרעי מנהל את המפלגה והסיעה באות מידה כמו כשהיה ח"כ. הוא מלווה את העשייה אונליין. הוא יושב בפורום ראשי המפלגות והוא מניע את המאבק האופוזיציוני. ללא דרעי אני חושב שגם הליכוד היו ב-20 אחוז פחות ווליום במאבק האופוזיציוני".

    לסיום, הבהיר מרגי כי ש"ס ממשיכה לתמוך במועמדותו של יו"ר הליכוד לראשות הממשלה: "שום דבר לא מונע מנתניהו להרכיב את הממשלה הבאה".



    0 תגובות