ח"כ משה גפני: "הממשלה גוררת כמו רכב עם פנצ'ר"

    אייל ראובן No Comments on ח"כ משה גפני: "הממשלה גוררת כמו רכב עם פנצ'ר"

    יו"ר יהדות התורה חה"כ משה גפני ב"מהדורת הבוקר": "הממשלה הזאת לא מתפקדת, זאת מציאות בלתי אפשרית ולכן הממשלה הזאת תיפול יותר מהר ממה שחושבים" | "שר התקשורת הנדל יהיר, גאוותן אין מאחוריו ולא כלום אם הוא היה הולך לבחירות הוא לא היה מקבל אפילו מניין"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ משה גפני לבצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר": "התהליך הוא תהליך ברור ונראה לעין, מי שמכיר את המערכת הפוליטית יודע שזה לא יחזיק מעמד. רואים את הוויכוחים שמתרבים מיום ליום אך יחד עם זאת משהו עוצר אותם בגלל שהם יודעים שאם מפרקים את הממשלה אם בהליכה לבחירות אם בממשלה חילופית אין להם מה להראות בציבור. כמו שיש פנצ'ר ברכב אבל אתה גורר אותו עוד קצת".

    "אני לא הדובר של גדעון סער, אבל הוא לא יישאר ככה עם הדבר הזה, לא יישאר עם הקואליציה הזאת. צריך להעביר חקיקה ולעשות דברים וכל הזמן יש שברים בדבר הזה שצריך להתגבר. סער יודע את זה והוא מחפש את האלטרנטיבה. החוק הוא חוק ממשלתי, אין סיבה שהוא לא יעביר את זה, העניין הזה הוא סתם כוסות רוח למת, יעבירו או לא יעבירו הממשלה הזאת לא מתפקדת, זאת מציאות בלתי אפשרית ולכן הממשלה הזאת תיפול יותר מהר ממה שחושבים"

    "יש שני דברים, יש ממשלה שצריכה למשול ולשלוט ולעשות את כל הדברים הנדרשים ובמיוחד במדינה כמו שלנו במזרח התיכון שצריך לקבל החלטות שחלקן קשורות בחקיקה. יש דברים שאין ברירה וצריך להביא את זה להכרעת השלטון ואישור הכנסת, יש תקנות והחלטות של ועדות שרים וממשלה, והם ממשיכים לשלוט כל עוד שלא מפילים אותם"

    "אין 61 ולכן יש שיתוק מוחלט ולכן יבוא מישהו לצד שמפיל את הממשלה. אין כאלו שבאים מהאופוזיציה לקואליציה אלא מהקואליציה לאופוזיציה, יש תנודות. לציבור החרדי עדיף ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית מהרבה מאוד סיבות. בחירות אתה נכנס אבל אתה לא יודע איך אתה יוצא. אתה לא יכול לדעת אם יהיה רוב של 61 בממשלה הבאה. בבחירות יש דברים שאינם חיוביים ובמציאות בכנסת הזאת ניתנו מספיק קולות לימין ולדתיים הסיבות שלא הוקמה ממשלה אלו לא סיבות ציבוריות"

    נתניהו מייצג את המפלגה הכי גדולה בכנסת, את הסיעה הכי גדולה באופוזיציה ומוביל את הגוש בו אנחנו נמצאים בו ומכיוון שהוא עומד בראש אנחנו תומכים בו. יש כאלו שיגידו שאנחנו רוצים לפרק כי נתניהו מביא את כל המנדטים לליכוד, ואנחנו לא רוצים אותו אלא מישהו אחר. הנחת היסוד הזאת היא הנחה שגויה שאין לי שליטה עליה, זה כמו שיבוא מישהו ויתערב בדגל התורה"

    "אני לא קופץ מעבר לגובה שלי ואני לא אומר לליכוד מה לעשות. הליכוד כיום הוא מפלגה מאוחדת עם הרבה מנדטים, ולא ברור שאם נתניהו יפרוש זה ימשיך ככה באותה מתכונת כמו שהוא היום. המסקנה שאני מגיע אליה כמי שעומד בראשות מפלגה של שבעה מנדטים. אנחנו מדברים על מספר מנדטים שניתנו למי ששייך לגוש שלנו ולתשתית הזאת. צריך להתגבר על בעיות שאינן אידאולוגיות, יש מספיק מנדטים לממשלה יציבה – והיה אם לא ניאלץ ללכת לבחירות, את הממשלה הזאת צריך להעיף כמה שיותר מהר.

    מתן כהנא יכול להישאר עם השמאל, שם מקומו. אני נמצא במקום כזה שבו מדברים והרבה בעיקר בנושאים המרכזיים שאנחנו מטפלים בהם, לא יכול לומר שיש שיחות שהבשילו אבבל מדברים כל הזמן ואני מקווה שזה יבשיל. אני חוזר ואומר, לפי מה שאנחנו רואים בקואליציה הזאת, כל יום קללתו מרובה מחברו, אין להם שום יעד אליו הם שואפים לאופק משותף, אין קשר בין אחד לשני בין מפלגה לחברתה. שאיפה של האחד היא המציאות ההפוכה בצד השני לכן כל מה שיהיה יפיל אחד את השני"

    אין ממשלה לא של הסכמות ולא של עשייה. בוודאי שלא ריפוי ואחדות כמו שהם קוראים לזה ועובדים על העולם. יושבים שם אנשים שאין קשר ביניהם וכל מה שמחזיק אותם זה השנאה לנתניהו. אני חושב שזה דבר שאיננו נכון.

    שר האוצר הזה איננו מבין בכלכלה כמלוא הנימה, לא היה שר אוצר כושל למדינת ישראל מאז הקמתה. הוא לא מבין מה שהוא עושה ומה שהוא מדבר, אין לו שום תוכנית. והנה עולים מחירי הלחם, הדלק, הארנונה והכל. צבר של עליות מחירים, רק על הסיבה הזאת הממשלה הזאת צריכה ללכת הביתה, במדינה אחרת בעולם המערבי הממשלה הייתה עפה. אין את המחאות שהיו קודם כי אז התקשורת עודדה את המחאה, אבל היום לא מעודדים לו היה שלטון אחר.

    האמירות על עליית מחירים עולמית זה דיבורי סרק, המציאות היא שצבר כזה שעליות מחירים אין בכל העולם. למשל הדלק, המדינה גובה בלו מטורף על הדלק, הצבר של העליות הוא בכל תחומי החיים. יש גם עליית מחירים אידאולוגית שמעלים מחירים על חד פעמי, בשם כדור הארץ – אין לדבר סוף. אני העברתי חקיקה כמו בכל העולם וזכיתי בפרסים של ארגונים ירוקים כמו הגלובוס הירוק ועוד, תגיד לי מה הוא עשה? הוא שומר על חבריו הטייקונים ודופק את החלשים"

    בנושאי התקשורת לא הוצע לנו שום דבר. אני בעצמי דיברתי עם שר התקשורת, אמרתי לו שיש ועדת רבנים ואפשר למצוא פתרונות מגובים על ידי הרבנים שיאפשרו לנו לא לשנות את אורחות חיינו – הוא לא הסכים, הוא הסכים להיפגש איתי למרות שאני לא הסכמתי להיפגש איתו. הוא יהיר הוא גאוותן אין מאחוריו ולא כלום אם הוא היה הולך לבחירות הוא לא היה מקבל אפילו מניין"

    "כשהוא נפגש עם גדולי ישראל הוא ישב ללא כיפה כמו פריץ, אי אפשר לסבול את הסירחון של הגאווה שלו. אצלינו בציבור הליטאי יש פתרונות שישמרו על הטלפונים הכשרים, ואני מקווה שהעתירה שהוגשה אתמול תסייע למרות שאני לא מאמין שבית המשפט יעניק סעד לעתירה של הציבור החרדי. לא יודע איך תיראה רשימת דגל התורה, אין בינתיים לפנינו מערכת בחירות. הרכבת רשימה היא פעולה מסובכת בקרב כל הרשימות אבל אצלינו יש את גדולי ישראל".

     



    0 תגובות