לצד שולחנות עם מטעמי החג: יעקב שלמה גראס במחרוזת שירי שבועות | צפו

    נתי קאליש No Comments on לצד שולחנות עם מטעמי החג: יעקב שלמה גראס במחרוזת שירי שבועות | צפו

    לקראת חג השבועות מגיש יעקב שלמה גראס ביצוע מרהיב של ניגוני החג יחד עם מקהלת 'מלכות' בניצוחו של פנחס ביכלר וילד הפלא בנצי קלצקין מלווה בקליפ מרהיב בו מוצג סדר החג החל מהלימוד הלילי סביב הגמרות וה'תיקון ליל שבועות', עד הקידוש החלבי העשיר וכל מה שבתווך

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת חג השבועות מגיש יעקב שלמה גראס קליפ חדש של עידית ניגוני החג, הצועד במחרוזת לצד מנהגי ישראל המקובלים מקדמת דנא בחג השבועות, החל מהלימוד הלילי סביב הגמרות וה'תיקון ליל שבועות', עד הקידוש החלבי העשיר וכל מה שבתווך.
    לצורך ההפקה הגדולה של הקליפ חבר גראס למקהלת 'מלכות' בניצוחו של פנחס ביכלר, ולילד הפלא בנצי קלצקין שנותן את קולו בנעימה בין שורות הלומדים והמתפללים בבית המדרש.
    המחרוזת פותחת בגרסת האידיש של הניגון המסורתי 'כד יתבין ישראל' שהושר עוד במזרח אירופה של טרום המלחמה, עוברת ל'מה נמלצו' של הרבי מסקולען זצ"ל וממשיכה ל'ברוך הוא אלוקינו' ו'קרוץ מחומר' של ויז'ניץ.
    הלהיט הטרי המיוחס לרבי מריבניץ זצ"ל 'תורה הקדושה' מופיע במחרוזת כפי שחודש באחרונה ע"י ליפא שמעלצר ואי אפשר כמובן לחג השבועות בלי 'והאר עינינו' של סאטמאר-רימנוב. אחר נוסח האקדמות העממי יוצאת החבריא לריקוד עליז בניגון קבלת התורה שהלחין וחרז האדמו"ר מקאליב זצ"ל ואחריו, לסיום, ניגון ריקוד עם מילים באידיש שהתאים הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א ראש ישיבת מיר.
    בסיום הקהל נפרד איש מרעהו בנעימת 'ובאו כולם' בניגון המקובל בבית בבעזלא כמי שזימרו אותו בשעתו אחר מעמד הר סיני. צפו בביצוע המרהיב.
    קרדיטים:
    קונספט, קולות ותסריט: פנחס ביכלר
    עיבוד: בני לאופר
    מיקס: חיים מוזס
    הוקלט באולפני: m.w. – מיכאל ויינברגר, טנור – מיכאל צי, פאר, יענקי כהן
    צילום: יוסף שלסט
    עריכה ובימוי: הערשי סגל
    הפקה: מיכאל צי
    לוקיישן צילום: מלון בית האלה
    סטיילינג ועריכה: שוקולאב
    ארוחה חלבית: מסעדת ריקוטה
    עיצוב: אורי וינשטוק


    0 תגובות