בצה"ל דוחים את תחקיר CNN: "משולל כל יסוד"

    קובי פינקלר No Comments on בצה"ל דוחים את תחקיר CNN: "משולל כל יסוד"

    דובר צה"ל: "בתחקיר הביניים של צה"ל אשר פורסם עלה כי לא ניתן לקבוע מהו מקור הירי שפגע והרג את הכתבת. הטענה כי הירי הינו מכוון משוללת כל יסוד"

    דובר צה"ל רן כוכב צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצה"ל דוחים את תחקיר רשת התקשורת האמריקנית 'סי אן אן' – שהאשים את צה"ל במותה של עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה בג'נין מוקדם יותר החודש. תחקיר רשת התקשורת טען כי הכתבת נהרגה מאש הכוחות הישראלים ואף נטען כי הירי היה מכוון.

    בצה"ל מסרו כי "מאז קרות האירוע, צה״ל מתחקר ומברר את נסיבות מותה של הכתבת באופן מעמיק ויסודי. בתחקיר הביניים אשר פורסם עלה כי לא ניתן לקבוע מהו מקור הירי שפגע והרג את הכתבת. הטענה כי הירי הינו מכוון משוללת כל יסוד.

    "במסגרת מבצע מעצרים אליו יצא צה״ל כחלק מההתמודדות אל מול הטרור, נורתה אש נרחבת ולא נשלטת לעבר כוח צה״ל, לצד ירי מדויק והשלכת מטענים אשר פגעו בכלי הרכב הצבאיים ובסמוך ללוחמים. לקראת סיומו של המבצע, נפגעה עיתונאית פלסטינית אשר שהתה בתוך מרחב הלחימה בזמן חילופי האש.

    אבו מאזן מאשים את ישראל במות העיתונאית: "לא יעבור בשתיקה"

    בצה"ל הדגישו כי "‎קבלת הקליע לבדיקה בליסטית מקצועית עשויה להכריע בין האפשרויות. נכון לרגע זה הפלסטינים לא נענו לבקשתנו לקיים תחקיר משותף או להעביר לנו את ממצאי החקירה שלהם ובין היתר גם את הקליע.

    "‎הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי הנחה להמשיך ולפעול, לברר ולתחקר את האירוע תוך שימוש בכלל הכלים שברשותנו ותוך מחויבות לשקיפות ולחשיפת האמת.

    "‎אנו מביעים את צערנו על מותה של שירין, רואים חשיבות רבה בחופש העיתונות ופועלים לשמרו. ‎צה"ל ימשיך לפעול לסיכול טרור בכל מקום שיידרש ולעמוד במשימותיו, תוך מאמץ להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים", מסרו.

    רה"מ בנט: "סיכוי לא מבוטל שהעיתונאית נפגעה מירי פלסטיני"

    יוזכר כי מתחקיר צה"ל עולה כי ישנן שתי אפשרויות למקור הירי שפגע בה: ‎כחלק מהניסיון לפגוע בכוח הצבאי בוצע ירי מאסיבי של חמושים פלסטינים, בו נורו מאות כדורים ממספר מוקדים. כחלק מהניסיון של החמושים הפלסטינים לפגוע בכלי הרכב הצה״ליים נורו עשרות רבות של כדורים באופן לא מבוקר לכיוון כלי הרכב הצבאיים, שהוא גם הכיוון בו שהתה הכתבת וייתכן שזהו מקור הירי שפגע בה.

    ‎האפשרות השנייה היא שבמהלך הלחימה אחד הלוחמים ביצע ירי של כדורים אחדים מתוך חרך מיוחד בג'יפ ודרך כוונת טלסקופית לעבר מחבל שירה על כלי הרכב בו היה הלוחם.

    ‎המחבל ירה צרורות לעבר לוחם צה"ל מספר פעמים וישנה האפשרות שהכתבת שעמדה בסמוך למחבל החמוש ומאחוריו נפגעה מירי הלוחם לעבר המחבל. המרחק מכלי הרכב לכתבת הינו כ- 200 מטרים.

    ‎יש לציין כי ישראל אף הציעה לנציגים הפלסטינים (וכן לנציג אמריקאי) להיות נוכחים ולהשתתף בתהליכי הבדיקה המקצועיים, הפתולוגיים, הבליסטיים ואף בבדיקה הפורנזית של הקליע – אך הצעות אלו נתקלו בחוסר שיתוף פעולה וללא מענה.



    0 תגובות