מבית הלוויות שמגר: פרטי מסע הלוויתו של הגר"ש קוק זצ"ל

    אבי רבינא No Comments on מבית הלוויות שמגר: פרטי מסע הלוויתו של הגר"ש קוק זצ"ל

    הגאון הרב אברהם רובין, מרבני רחובות וראש בד"ץ מהדרין ספד הבוקר בשיחה עם 'קול חי': "קשה לדבר עליו בלשון עבר. היה מקורבם ושליחם של גדולי ישראל. שינה את כל צביון העיר רחובות. גם בנושא הכשרות ודרכיו התקבלו והתפשטו בכל הארץ"

    צילום: FLASH90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הלווייתו של רבה של העיר רחובות, הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל, תצא היום (רביעי) בשעה 13:30 מבית הלוויות שמגר לעיר רחובות וב-16:30 תצא הלוויה מישיבת מאור התלמוד לעבר בית העלמין ברחובות.

    הגאון הרב אברהם רובין, מרבני רחובות וראש בד"ץ מהדרין ספד הבוקר בשיחה עם 'קול חי': "קשה לדבר עליו בלשון עבר. היה מקורבם ושליחם של גדולי ישראל. שינה את כל צביון העיר רחובות. גם בנושא הכשרות ודרכיו התקבלו והתפשטו בכל הארץ".

    אמש (שלישי) בשעת ערב הגיעה הבשורה המרה מבית החולים על הסתלקותו של הרב קוק זצ"ל, רבה של העיר רחובות ונשיא ישיבת מאור התלמוד והוא בן 92, לאחר שנזדכך שחלה ונזדכך בייסורים במשך כמה שנים.

    הרב קוק זצ"ל כיהן בשורה של תפקידים במשך עשרות שנים, ובהם כאמור רבה של העיר רחובות, נשיא ישיבת מאור התלמוד ורב בית הכנסת "החורבה". הרב קוק היה פעיל מאוד בשורה ארוכה של נושאים ציבוריים והיה מקורבו ושליחו של הגרי"ש אליישיב זצ"ל.

    בשנים האחרונות נחלש הרב זצ"ל. בשבועות האחרונים פונה לבית החולים לאחר הידרדרות במצבו, ולפני זמן קצר הגיעה הבשורה המרה על הסתלקותו. על מסע הלווייתו נעדכן בהמשך.

    במהדורה המרכזית הובא קטע מדברים שנשא הרב קוק זצ"ל לפני כ-7 שנים בפני עשרות חקלאים.

    אחיינו, עורך עיתון בקהילה, שלמה קוק ספד לו בשיחה עם 'קול חי': "הוא נלחם מלחמה אדירה מצד אחד ברבני 'צהר', אבל גם ידע ללכת יד ביד בכל המאבקים על ארץ ישראל. היה חם ואכפתי. כל כולו מלחמה לה' ולתורה. הוא היה סמל למלחמות על קודשי ישראל ובלב חם לכל נושא של תורת ישראל, ארץ ישראל ועם ישראל".

    ישראל ירט, מנהל סניף 'עזר מציון' בירושלים ומאנשי העיר רחובות שוחח גם הוא עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על דמותו של הרב קוק זצ"ל.

    הראש״ל, הרב הראשי לישראל הגר״י יוסף ספד: "שמעתי בצער רב על הסתלקותו לבית עולמים של זקן רבני ישראל רבה של רחובות ולשעבר חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל עשרות בשנים הרה״ג רבי שמחה הכהן קוק זצ״ל שהנהיג את עדתו ביד רמה ועמד בעוז ותעצומות לביצור חומות הדת ולימין הרבנות משך כל שנות כהונתו המפוארות. עולם הרבנות יחסר את אחד מגדולי מגיניו ופאר גידוליו, תנחומינו למשפחתו הרוממה ת״ח מופלגים ההולכים בדרכו".



    0 תגובות