פרופ' זיסר על החיסול באיראן: "תכנון מאוד מדוקדק ויכולת מרשימה"

    אייל ראובן No Comments on פרופ' זיסר על החיסול באיראן: "תכנון מאוד מדוקדק ויכולת מרשימה"

    פרופ' אייל זיסר במהדורת הבוקר: "בשנים האחרונות התבשרנו על הרבה ניסיונות לחטוף ולפגוע בישראלים בעולם. האיראנים מדברים על כך שהאחראים לחיסול יתנו את הדין. אבל אין להם יכולת מבצעית מוכחת"

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' אייל זיסר, המזרחן בחוג להיסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שני), על חיסולו של הבכיר האיראני אתמול. "הוא בכיר במשמרות המהפכה, באותו גוף (כוח קודס) ש'מופקד עלינו' ודואג לפיגועים כלפינו ומיוחסים לאיש הזה הרבה מאוד פיגועים וניסיונות פיגוע כנגד יעדים ישראלים בעולם".

    'היד הנעלמה' משנה כיוון: משמרות המהפכה במקום מדעני הגרעין

    פרופ' זיסר המשיך: "בשנים האחרונות התבשרנו על הרבה ניסיונות לחטוף ולפגוע בישראלים בעולם. כנראה שהוא היה אחראי על המערך הזה. האיראנים מדברים על כך שהאחראים לחיסול יתנו את הדין. אבל אין להם יכולת מבצעית מוכחת".

    ביחס לאחראי לפעולה, אמר זיסר: "הם כמובן מפנים את תשומת הלב אלינו. יש כנראה מישהו עם מודיעין מצוין ויכולת מבצעית טובה מאוד והוא מחסל את האנשים האלה בפתח ביתם. יש כאן תכנון מאוד מדוקדק ויכולת מרשימה".

    הוא הזכיר כי בעבר "היה גם את גניבת הארכיון שעל זה ישראל לקחה אחריות. האיראנים לעומת זאת טובים בדיבורים אבל פחות במעשים. אין להם כנראה יכולת לעשות דברים כאלה על אדמת ישראל ולכן הם ניסו לפגע בישראלים ברחבי העולם. זה פחות מתוחכם ואת היכולת הזו יש להם".



    0 תגובות