הורוביץ מגיב: "פירוק הקואליציה יהיה פרס לנתניהו ובן גביר"

    איתי גדסי 1 Comment on הורוביץ מגיב: "פירוק הקואליציה יהיה פרס לנתניהו ובן גביר"

    יו"ר מרצ: "‏הקואליציה שלנו חשובה ואנחנו פועלים כדי לשמור עליה. את המחלוקות בממשלה נפתור בתוך הבית". בליכוד ובאשר מפלגות האופוזיציה חגגו לאחר הודעת זועבי, שמקרבת את נפילת הממשלה

    שר הבריאות, ניצן הורוביץ נואם מעל בימת הכנסת צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר מרצ, השר ניצן הורוביץ מגיב להודעתה של ח"כ רינאוי זועבי על פרישתה מהקואליציה: "‏הקואליציה שלנו חשובה ואנחנו פועלים כדי לשמור עליה. פירוק הקואליציה יהיה פרס לנתניהו ובן גביר, ונזק גדול לחברה כולה – יהודים ערבים. מרצ ואני מחוייבים לכל מאמץ כדי לייצב את הממשלה ולהבטיח את המשך קיומה. את המחלוקות בממשלה נפתור בתוך הבית", כתב שר הבריאות.

    יו״ר סיעת מרצ, ח״כ מיכל רוזין הגיבה: "בכוונתי לפעול בכל כוחי לשכנע את חברתי ⁦‪ג׳ידא רינאוי זועבי‬⁩ לחזור ולפעול עם הקואליציה. גם אם יש סיבות לפרק את הממשלה, אף אחת מהן לא טובה מהאלטרנטיבה האיומה. מאמינה שלממשלה הזו אתגרים שניתן לצלוח. האינטרס הרחב הוא לעשות הכל למנוע בחירות נוספות ולבלום את חזרתו של הימין הקיצוני למסדרונות השלטון".

    מוקדם יותר פורסם כי כי הורביץ נסע יחד עם השר עיסאווי פריג' לביתה של חה"כ זועבי בנצרת בניסיון לגרום לה לקבל החלטה לא להפיל את הקואליציה, לאחר שזו לא ענתה לטלפונים.

    בליכוד ובאשר מפלגות האופוזיציה חגגו לאחר הודעת זועבי, שמקרבת את נפילת הממשלה.

    ח"כ אורי מקלב הגיב: "פרישתה של ח"כ זועבי מראה כי עדיין נותרו חברי כנסת העומדים על הדברים החשובים להם. מתוך שורתיהם חברי הקואליציה הזו לא יכולים לעמוד בפני הצביעות ופורשים בזה אחר זה. מפלגותיהם, שהיו להם לבית רומסים יום אחר יום את ערכיהם ומפרים ברגל גסה את הבטחותיהם לבוחרים שלהם".

    יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה אמר: "אין קיום לקואליציה שתוקפת לוויות, נותנת לכהניסטים לצעוד בירושלים המזרחית, מעמיקה את הכיבוש ומתעמרת בערבים בנגב.

    "רוב הציבור רוצה שותפות אבל בשביל שזה יקרה הרוב השפוי חייב להפרד מהימין הקיצוני ולבנות עם החברה שלנו שותפות אמיתית שמבוססת על שלום ושוויון. לא נהיה שותפים סוג ב׳".

    ביום רביעי הבא צפויה האופוזיציה להעלות לדיון במליאת הכנסת את הצעת החוק לפיזורה בקריאה טרומית.

    כזכור, ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ הודיעה היום (חמישי) כי היא פורשת מחברותה בקואליציה ומוותרת על תפקיד הקונסולית בשנחאי.

    לפני מספר חודשים הצביעה זועבי במפתיע נגד עמדת הממשלה בחוק הגיוס והפילה אותו בקריאה ראשונה. לאחר מכן הוחלט למנותה לתפקיד קונסולית בשנחאי על מנת שתפנה את מקומה בכנסת.

    פרישתה של זועבי מצטרפת לפרישת ח"כ עידית סילמן (ימינה) לפני כחודשיים ומקרבת משמעותית את הממשלה לסוף דרכה ועשויה להוביל לבחירות. עם פרישתה מונה האופוזיציה 61 מנדטים, מה שמאפשר לאופוזיציה להעביר את החוק לפיזור הכנסת.



    1 תגובות

    מיין תגובות