במתווה החדש: עשרות אלפים יפקדו את ציונו של הרשב"י במירון

    אתר קול חי No Comments on במתווה החדש: עשרות אלפים יפקדו את ציונו של הרשב"י במירון

    לפחות עשרות אלפי בני אדם צפויים לפקוד החל מהערב את ציונו של הרשב"י במירון. כבר אמש פרסה המשטרה מחוסמים באזור ופינתה את מתחם ההר מהשוהים בו. הרב הראשי למתנדבי זק"א: "מאחל לכם שהשנה לא תהיה לכם עבודה"

    צילום: David Cohen/Flash90
    18:52
    18.04.24
    הרב נחמיה רוטנברג No Comments on מה בודק ישראלי לפני השקעה בעסק? כמה השני מרוויח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ל"ג בעומר: עשרות אלפי בני אדם צפויים לפקוד החל מהערב (רביעי) את ציונו של התנא רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון ולהשתתף במעמד ההילולא, שיתקיים השנה בצל האסון הכבד שפקד את המקום בהילולא דאשתקד ובו מצאו את מותם 45 בני אדם. אנו ב'קול חי' נעביר את מעמד ההילולא בשידור חי ברדיו  ובאתר.

    לאור מסקנות ועדת החקירה, רשויות המדינה וגופי החירום נערכו השנה מבעוד מועד במתווה מיוחד לקיום ההילולא, במסגרתו כניסת הקהל תוגבל ל-16 אלף איש בלבד בו זמנית על ההר, הדלקה מרכזית אחת בלבד וללא חלוקת מזון באזור הציון.

    יום השנה לאסון הנורא: בני משפחות נספי מירון במפגש חיזוק דומע | צפו

    חלוקת המזון

    בעקבות החלטת ועדת החקירה שלא לחלק אוכל במעלה ההר – ב'אור הרשב"י' נערכו לחלק השנה במעלה ההר כפי החוק עוגות אישיות ובקבוקי שתיה 150 אלף בקבוקי שתיה. ו-100.000 אלף עוגות אישיות.

    כמו כן בהמלצת הפרוייקטור ניצב בדימוס צביקה טסלר הקימה העמותה מתחם ענק בתחתית ההר, בה הוקמו אוהלי הכנסת אורחים ענקיים שם יחולקו לאלפים כ-250.000 מנות אוכל מושקע טרי ואיכותי. הכוללים: עשרות אלפי מנות קוגל אטריות, עשרות אלפי מנות קוגל תפוחי אדמה, עשרות אלפי שניצלים בשריים, עשרות אלפי רולדות בשר, אורז, פסטות, ותוספות שונות ועשרות אלפי מנות של סלטים מכל הסוגים.

    מפקד תחנת נצרת: "זרימת התנועה בהר – באחריות המינהלת"

    החלוקה תיערך השנה לבקשת מארגני ההילולא באוהל הכנסת האורחים הענק שהוקם השנה בכניסה למירון בימים רביעי, חמישי, וגם בשבת שלאחר ל"ג בעומר יחולקו אלפי מנות אוכל ואלפי בקבוקי מיץ ענבים לקידוש, ומאות סירי קוגל וחמין (צ'ונט).

    במתחמי הכנסת האורחים אור הרשב"י כל שנה בסמוך לציון הרשב"י השנה בוצע שינוי לבקשת מארגני ההילולא והוקמו אוהלי ענק של "היכל התורה אור הרשב"י" ואוהלי שטיבלאך לתפילות כולל ספרי תורה לקריאת התורה כנהוג בימי חמישי. וכאמור אוהל הכנסת האורחים הענק של אור הרשב"י נבנה השנה במיקום חדש בכניסה למירון.

    הפרויקטור: "ערוכים לאכיפה – אם היא תידרש"

    פרויקטור מירון, ניצב בדימוס צביקי טסלר שוחח אמש עם כלי התקשורת על ההיערכות הגדולה לקראת מבצע מירון. תחילה התייחס טסלר לסוגית אישורי הבטיחות. "אנחנו נמצאים כעת בשלב האישורים הסופיים, כאשר על פי הנוהל, האישורים ניתנים ביום האירוע, דהיינו יום רביעי, כשביקורת נוספת תתקיים ביום חמישי.

    "השנה אנחנו עורכים את האירועים בסימן הבטיחות, ונאמנים למסקנות הביניים, כשמצד אחד אנחנו נדרשים להגביל קהל על פי דרישת יועצי הבטיחות, ומצד שני עושים כל מאמץ לאפשר את קיום ההילולה בצורה מיטבית".

    טסלר התייחס גם לסוגית אירועי החסידויות במתחמים השונים ברחבי המושב. "מהרגע הראשון שנכנסתי לתפקידי, אחד הדברים שהיה חשוב לנו, הוא קיום האירועים הללו. עשינו מאמצים גדולים לאפשר את קיומם, אבל לצערי תהליך הרישוי היה כזה שהחסידויות לא צלחו את התהליך מסיבות שונות. אין ספק שלהבא אנחנו נצטרך לחשוב על כך, ולראות איך כן ניתן לעשות זאת".

    הרב יעקב חיים מילר: "רק ברגע האחרון הבינו את חשיבות ההתכנסויות"

    טסלר הבהיר כי על אף שחלפה שנה מהאסון אשתקד, הרי שההכנות החלו רק לפני שלושה חודשים. "מסקנות הביניים התקבלו סמוך לסוף השנה האזרחית וההכנות שהתבצעו בכפוף אליהן, נעשו בסך הכל ב- 3 חודשים, במקום שנה שלמה. אני שבע רצון, מקצב ההכנות וההתקדמות, למרות שלא יכולנו להספיק הכל".

    בנוגע לקיצונים המאיימים להפר את הסדר, אמר טסלר: "היינו בקשר עם כולם ואני לא חושב שהיו דברים שלא הבאנו בחשבון. יחד עם זאת, גם לנו יש מגבלות ורגולוציה, ומאחר שהייתה אסדרה שלא הייתה בשנים קודמות, לצערי אין יכולת למדינה לקבל את כל הדרישות, מבחינת החוק, דרישות השוויון וכדו'. אם נמנענו מאימוץ הדרישות, זה או בשל מגבלות בטיחות, או מגבלות רגולטוריות, תחת הכללים של מדינת ישראל".

    ניצב (בדימוס) טסלר ציין כי הם "מודעים לגורמים קיצוניים, שאולי נחשבים מיעוט, אך הם ללא ספק קולניים. אנחנו נדרש לזה, משטרת ישראל נערכת לזה, ואני מתבונן על היערכות המשטרה ולדעתי היא טובה ומתאימה. כאשר אנשים יפרו חוק, או תקנה, תידרש אכיפה והמשטרה תעשה זאת".

    דובר מינהלת מירון: "המטרה של המתווה – איזון בין המסורת לבטיחות"

    במענה לשאלות עיתונאים, התייחס הממונה לנושא הגעת המתפללים והתחבורה להר. "בדומה לשנים עברו, הסתיימה כבר מכירת הכרטיסים שעל ידי משרד התחבורה. למהלך 24 שעות ההילולה, כלל הכרטיסים נמכרו, והחל מיום חמישי עד שישי, יש פחות ביקוש לכך. אנחנו מתכננים את הגעת הציבור והתחבורה.

    "חשוב להדגיש, שהגעת הבאים להילולה, נעשית בהתאם למצב בהר ובהחלט ייתכנו עיכובים, כשמנגד יש כאלו שיגיעו מוקדם. חישבנו את הזמנים והשתדלנו לעשות כל מה שאפשר, עם זאת ייתכן שיהיו נקודות קיצון שלא נתנו להן מענה, מכיוון שאם היינו נותנים, היו מגיעים להרבה פחות משתתפים ולכן בהחלט ייתכן שנצטרך לעצור ולעכב את האוטובוסים, אבל אני מקווה שלא נצטרך להגיע לכך. חשוב רק שהנוסעים באוטובוסים ידעו: אם מישהו עצר את האוטובוס, כנראה שהגענו למצב שאנשים לא ירדו מההר ולכן נדרשת מעט סבלנות. אני מקווה שלא יקרה מצב כזה, ואם יקרה יחלוף במהרה".

    בנוגע לאכיפת המשטרה אמר ניצב (בדימוס) צביקי טסלר כי "המשטרה משתמשת ברחפנים ומסוק משטרתי, על מנת לקבל תמונה כוללת. אם נדרש לאכוף, המשטרה תכנס לפעולה, אבל אם רק נצטרך לכוון, הרי שהסדרנים יעשו זאת והעדיפות שלנו היא ללא ספק, שהקשר יתבצע באמצעות הסדרנים, שגויסו מהציבור החרדי".

    ח"כ אשר: "הממשלה בורחת מהשקעה רצינית בתשתיות במירון"

    לקראת סיום, נשאל הפרוייקטור אודות הפרסומים לפיהם אחד מיועצי הבטיחות של ההילולה, התפטר במחאה על ההתנהלות. "כשנכנסתי לתפקידי, היה לי חשוב מאוד ללמוד את נושא הבטיחות ולשם כך למדתי ממספר אנשים, אחד מהם הוא המהנדס המדובר. לא מדובר במהנדס של ההילולה כפי שפורסם. הוא לא היה בשום התקשרות עם חברת ההפקה, אלא שימש כיועץ אישי עבורי והוא גם קיבל את משכורתו ממני. ההתקשרות בינינו הייתה על בסיס שעות, והוא סיים את עבודתו. להילולה יש מהנדס שנשכר לשם כך, ואני מאמין שהכל יתנהל בצורה בטוחה ביותר".

    גם נושא האבטחה שהוצמדה לו עלה במהלך התדרוך, וטסלר הבהיר כי "זה בהחלט דבר מטריד הצורך באבטחה צמודה, אבל אינני חושש לחיי. לא הגיעו אליי שום איומים, אבל בנסיבות המצב זה כנראה נדרש".

    פריסת המחסומים ופינוי המתחם

    כבר אמש סמוך לשעה 23:00 החלה המשטרה בפינוי מתחם ההר וקראה לציבור הנמצא להר לצאת מהמקום, לאור תחילת "הכניסה המנוהלת". במקביל, הקדימה המשטרה את פריסת המחסומים באזור.

    הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו ביקר במוקד זק"א במירון ואיחל למתנדבים שלא תהיה להם עבודה: "בשנה שעברה טיפלתם במסירות ב-45 מבוגרים וילדים שנהרגו באסון הכבד, אני מאחל לכם שהשנה לא תהיה לכם עבודה".

    צילום: דוברות זק״א

    video
    play-sharp-fill
    מוקדם יותר אתמול עצרו שוטרי היחידה המרכזית של מחוז צפון באזור קדרים מיניבוס עם נשים וגברים, אשר חלקם משתייכים לפלג קיצוני. בחיפוש במיניבוס נתפסו 4 שקים מלאים בקטרים, סכינים יפנים, פטישים, ביצי צבע, וכפפות שנועדו על פי החשד לשמש לחבלה בתשתיות החשמל התקשורת, הכריזה, ובמסכים שהוקמו לשימוש בהילולה במירון בעלות של מיליוני שקלים.

    התפללו לרפואת הפצועים 

    בתוך כך, משפחות נפגעי האסון מזכירות כי נוסף על 45 ההרוגים באסון, ישנם שני נערים שחולצו במצב אנוש ועדיין מאושפזים בבית החולים במצב קשה: אלעזר ברגר בן ה-13 ויוסי רייט בן ה-16 שמאושפזים בבית חולים לשיקום אלי"ן. שניהם עדיין אינם מדברים, עדיין לא קמו ממיטת חוליים, וכמעט ואינם מזיזים את איבריהם.

    בני המשפחות פונים לעם ישראל ומבקשים מכול מי שיכול, שיקבל על עצמו לימוד, תפילה או מעשה טוב ובעזרת ה' נזכה לבשורות טובות לכול עם ישראל. הציבור נקרא להמשיך ולהתפלל לרפואת אלעזר בן ראומה ויוסף עזריאל בן חיה מיכל.



    0 תגובות