מירון: בארגון 'חסדי שבתאי' נשלמות ההכנות לל"ג בעומר

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מירון: בארגון 'חסדי שבתאי' נשלמות ההכנות לל"ג בעומר

    בארגון 'חסדי שבתאי' הפועל בכל ימות השנה במירון הולכות ונשלמות ההכנות להילולא הגדולה בל"ג בעומר | בשיחה ל'אתר קול חי' מפרט יו"ר הארגון יוסי זליקוביץ' את הפעולות שנעשו כהכנה להילולא | צפו בתיעודים מההיערכות בשטח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    24 שעות לפני תחילת החגיגות במירון ולאחר שנה קשה באסון הנורא שפקד את העם היהודי בכלל ואת היישוב מירון בפרט כש- 45 נספו באסון, ארגון החסד 'חסדי שבתאי' הפועל במירון בכל ימות השנה השלים את היערכותו לקראת ימי לג' בעומר ושבת אחריו שיחול השבוע.

    הארגון שהוקם לזכרו ולע"נ של ר' שבתאי זליקוביץ ז"ל שנפטר לפני כ-33 שנה ומופעל ע"י בנו איש החסד ר' יוסי זליקוביץ יליד ותושב מירון,  עוסק בכל ימות השנה בהשאלת ציוד רפואי מגוון ומשוכלל לרווחת המוני עם ישראל הבאים לציון הרשב"י במשך 365 יום בשנה ובעיקר בשבתות וחגים. השאלת הציוד כוללת כסאות גלגלים, קביים , תרופות וכל הציוד הנדרש.

    יצויין כי מדי שבוע בשבוע חסדי שבתאי נותן עשרות ציוד רפואי לבאים לשבות במירון בשבת וכן תרופות שאנשים שכחו בביתם. ואם לא די בכך הרי שיוסי זליקוביץ עצמו גם חובש ונהג אמבולנס של מד"א ומדי שבת ישנם לא מעט מקרים של פציעות שונות ואלו יודעים כי הכתובת לחבישות ובאם יש צורך גם פינוי באמבולנס הוא משפחת זליקוביץ.

    בשנים האחרונות החליט יוסי זליקוביץ לפתוח מרפאת שבת בחדר השאלת הציוד של חסדי שבתאי ומדי שבת יושב שם רופא ומטפל בפציעות השונות. המרפאה מופעלת בשיתוף קופ"ח מאוחדת שלקחו חסות על מרפאת השבת במירון באחריותו של זליקוביץ, ומדי שבת המרפאה פתוחה ונותנת מענה לעשרות מקרי פציעה שונים.

    הארגון התחדש בקולנועית מיוחדת שתנייד קשישים ומוגבלים במהלך ל"ג בעומר כמו בשאר ימות השנה. בחסדי שבתאי מקדמים בברכה את  הבאים למירון לקראת ל"ג בעומר וקוראים לציבור נוטלי התרופות להביא עימם מהבית את התרופות אותם הם נוטלים על בסיס קבוע.

    יו"ר הארגון חסדי שבתאי יוסי זליקוביץ אומר ל'אתר קול חי': אחרי שנה לא פשוטה ובפרט באסון הנורא שפקד את הים היהודי כולו אשתקד, הצפי שהשנה כמות המתפללים והעולים למירון אמנם יפחת, לאחר שכמות וכניסת המתפללים הוגבל. אנו נערכים בכמות של ציוד רפואי להשאלה בל"ג בעומר וכן לחלוקת תרופות".

    "הסמיכות לשבת והצפי הוא שאלפים ישהו בשבת בהר מירון. אל לשכוח שאחרי 24 שעות של החגיגות במירון כולם מקפלים את החפק"ים ועוזבים את המקום, אך חסדי שבתאי נשארים הלאה לתת מענה רפואי למשך השנה כולה. חסדי שבתאי מקדם בברכה את העולים למירון, וזה המקום דרך קול חי לתת תזכורת לעולים למירון לא לשכוח תרופות".

    לדברי זליקוביץ המוצר המבוקש ביותר בהשאלת התרופות בל"ג בעומר הוא כדורים נגד כאבי ראש, ועוד. כמו כן עקב הצפי ליום חם מתבקש הציבור להרבות בשתייה ככל שניתן.

     



    0 תגובות