שר האוצר לשעבר: "קורא לבנק ישראל להילחם באינפלציה ולהעלות ריבית"

    אייל ראובן No Comments on שר האוצר לשעבר: "קורא לבנק ישראל להילחם באינפלציה ולהעלות ריבית"

    אברהם בייגה שוחט, שר האוצר לשעבר לצבי טסלר: "למרות החשש שזה יפגע בצמיחה אני קורא לבנק ישראל להילחם באינפלציה ולהעלות ריבית" | "הסיפור של הדיור זה לא חסקה זה נושאת מטוסים – כאשר לא משקיעים בתשתיות, נוצר חוסר וכך מגיעה העלאת מחירים. זו תולדה של חוסר ביציבות הממשלה בשנים האחרונות"

    אברהם בייגה שוחט צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש90

    שר האוצר לשעבר, אברהם בייגה שוחט בראיון ל"שטח כלכלי" עם צבי טסלר: "האינפלציה אכן עברה את השיעור המותר עוד לפי החלטת ממשלת ברק. נובע ממניעים מאקרו כלכליים של קורונה, עם בעיות במסלולי היבוא ומצב עולמי לא יציב. אני לא כל כך מודאג מהצמיחה הנמוכה, כי צריך להסתכל סביב, יש ירידה באבטלה ופעילות כלכלית גדולה מאוד. אבל כל החיים הכלכליים תלויים באיזונים ובהתנהלות נכונה. אנחנו נמצאים אל מול אמריקה שהיא בשמונה אחוז אינפלציה ואנחנו חצי מזה".

    "מידתיות וזהירות היא נכונה, אם בנק ישראל יעלו את הריבית הם צריכים להיות עם יד על הדופק. הסיפור של הדיור זה לא חסקה זה נושאת מטוסים – כאשר לא משקיעים בתשתיות, נוצר חוסר וכך מגיעה העלאת מחירים. זו תולדה של חוסר ביציבות ממשלה שהייתה בשנים האחרונות. צריך לעשות שיווקים מאסיביים, השנה משווקים מאה אלף יחי' בשונה מ-50,000 בשנה שעברה".

    "לא יודע אם הבעיה היא כוח אדם לבנייה ויכולת הביצוע, אבל זה הסיפור של מחירי הדיור. כלי הריבית בו שולט בנק ישראל, חייב להיות במדיניות הדיס-אינפלציונית במדינה" סיים שר האוצר לשעבר.



    0 תגובות