מפינצטות למצ'אטות: צה"ל מכין עצמו למלחמה באיראן

    קובי פינקלר No Comments on מפינצטות למצ'אטות: צה"ל מכין עצמו למלחמה באיראן

    עם סיום חודש הרמדאן ובעיצומו של גל הטרור ומבצע 'שובר גלים' החל הצבא שוב, בשבוע שעבר במבצע הגדול בתולדותיו שהופסק בזמן פרעות הערבים בשנה שעברה ומבצע "שומר החומות" | תיעוד מיוחד וכמה אבני יסוד בראייתו של הצבא על המציאות במרחב.

    התרגיל הצבאי. צילום: צה"ל צילום: דובר צה"ל
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיוק לפני שנה, ביום ירושלים, החל צה"ל בתרגיל שאמור היה להיות הגדול בתולדותיו 'מרכבות האש' . במשך חצי שנה נערכו בצבא לתרגיל שהיה אמור להתפרס על פני חודש ימים אלא שמבצע 'שומר חומות' גדע את התרגיל וצה"ל מצא עצמו בלחימה בעזה ובערי ישראל. התרגיל הופסק.

    שנה אחר כך, ולמרות כל הלחצים שלא לקיים שוב את התרגיל הגדול, התעקש הרמטכ"ל רא"ל כוכבי על קיומו ומיד עם סיום חודש הרמדאן ובעיצומו של גל הטרור ומבצע 'שובר גלים' החל הצבא שוב, בשבוע שעבר במבצע הגדול בתולדותיו. לצידו של התרגיל ובעננה האופפת את המציאות הביטחונית המלווה אותו, ניסינו להבין כמה אבני יסוד בראייתו של הצבא על המציאות במרחב.

    וכך, בצבא יודעים להצביע על כך שבחודש האחרון בלבד נמנעו 21 פיגועים משמעותיים ונעצרו 350 מבוקשים. בפועל זה אומר שכל היחידות שפועלות לאורך קו התפר תמשכנה לפעול עוד להרבה זמן.

    במערכת הביטחון יודעים לומר בבירור שכל הפיגועים היו פיגועי השראה ואף אחד מהם לא היה בהכוונת אף ארגון טרור. לא חמאס, לא גיהאד, לא פתאח. החמאס מורתע כפי שלא היה בשנים האחרונות והוא נמנע מלהוציא פיגועים מרצועת עזה.

    אחת התוכניות בה מתורגל הצבא בימים אלו היא כמובן המעגל השלישי ובראשו איראן. הנחת העבודה בצבא היא שאנחנו היחידים בעולם שפועלים כנגד התגרענות איראן ולכן צריך להתכונן צבאית ומתכוננים לכך במלוא העצמה. נכון שקצב ההעשרה האיראנית קטן בתקופה האחרונה, נכון שהמשא ומתן תקוע בנושאים עקרוניים אבל להתכונן לעימות צריך.

    וכך צהל מתרגל מגוון תרגילים ביודעו שבמלחמה הבאה הוא יידרש לתקוף תשתיות לאומיות בלבנון כמו חשמל ומים ויידרש לפעול בעצמה כנגד מוקדי הכח של החיזבאללה ולשם כך אסף באמצעות מנהלת המטרות החדשה כמות מטרות אדירה בת אלפי מטרות איכות ליום פקודה.



    0 תגובות