כללים נחוצים למניעת כוויות בקרב ילדים

    עפר גדנקן No Comments on כללים נחוצים למניעת כוויות בקרב ילדים

    בל"ג בעומר ישנה חשיפה מוגברת למדורות ולאש, ולכן קיים סיכון גבוה לכוויות. גב' אורלי זלביץ, מנהלת סיעוד במכבי שירותי בריאות במרחב אלעד, משתפת בטיפים וכללים נחוצים להישמרות מנזקי הלהבות, וכיצד לעבור את ההילולא בשלום ובבריאות.

    צילום: עפר גדנקן
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדי שנה בל"ג בעומר חשופים ילדים ומבוגרים לסיכון מוגבר להיכוות – בייחוד תינוקות, ילדים וקשישים שהם בעלי עור רגיש במיוחד. טיפול מתאים בכוויה יסייע להקל על הכאב ולזרז את תהליך ההחלמה. מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים עולה כי מדי שנה ביום זה נרשמת עלייה של פי שלושה במספר פניות ילדים לחדרי המיון בבית החולים עקב כוויות. על פי הנתונים, רוב הילדים שאושפזו עקבות כוויות מאש היו בני עשר ומעלה, ורק כשליש היו בני פחות מעשר.

    באמצעות אימוץ מספר כללי בטיחות פשוטים, תוכלו להגן על ילדיכם ולמנוע מהם סבל רב. יש לזכור שעורם של ילדים דק ועדין הרבה יותר מעורם של מבוגרים ושטח הפנים היחסי שעליו הנוזל נשפך גדול יותר. כוויה שתגרום לאדם מבוגר לתחושה לא נעימה, עלולה להוביל אצל ילד לאשפוז ממושך של שבועות וחודשים ואפילו לניתוחים ולצלקות.

    כללי זהירות ובטיחות למדורות ל"ג בעומר

    • יש למקם את המדורה בשטח נקי מקוצים ומעשבים, במרחק ביטחון סביר ממבנים, כלי רכב, מתקנים, עצים, שיחים, קווי טלפון, מתקני דלק או מדורה אחרת.
    • לנעול נעליים גבוהות וללבוש בגדים ארוכים להגנה על הגוף מפני גיצים וגחלים, וכן מעקיצות של זוחלים וחרקים.
    • להצטייד בתיק עזרה ראשונה ולהחזיק בקרבת המדורה דליי מים מלאים למקרה של התפשטות האש.
    • הדלקת האש צריכה להיעשות רק על-ידי אדם מבוגר. יש להדליק אך ורק באמצעות גפרור וניירות או מאיצי בעירה מוצקים (מומלץ לפיד), ולא באמצעות נוזל דליק כגון דלק או נפט. יש להדליק את האש עם כיוון הרוח.
    • אין להשאיר את החומרים ששימשו להדלקת המדורה בשטח. אסור להחזיק מכלי דלק בקרבת המדורה. כמו כן, אסור בתכלית האיסור לזרוק למדורה בוערת מיכל תרסיס או כל דבר שעלול להתפוצץ.
    • מומלץ לתחם האש באבנים, כדי למנוע מילדים להתקרב. יש לשבת בכיוון הנגדי לרוח, וחל איסור מוחלט לישון בסמוך למדורה.
    • בסיום, יש לכבות כיבוי מוחלט, לקרר באמצעות מים ולכסות היטב בחול למניעת ליבוי מחודש של גיצים לא כבויים.
    • חל איסור מוחלט להשאיר מדורה דולקת ללא השגחה.

    במקרה של כוויה, יש לטפל מיידית ולפנות לעזרה רפואית. יש לשטוף את אזור הכוויה עם הרבה מים זורמים. רצוי להמשיך ולהרטיב את האזור עם מים עד לקבלת סיוע רפואי. אין לשים קרח על אזור הכוויה או למרוח חומרים שעלולים לגרום לזיהום כמו לבן או ביצה. בשום אופן אין לחבוש עם פד גזה או צמר גפן שעלולים להדבק לעור שנכווה.

    לשירותכם עומדים מוקדי הרפואה הדחופה של מכבי, מאוישים בצוות רפואי מיומן ומאובזרים בציוד רפואי מתקדם.

    חג שמח ובטוח!



    0 תגובות