חבר ועדת החמישה: "יו"ר הוועדה הגר"ש רבינוביץ התפטר מתפקידו"

    אסתי פלד No Comments on חבר ועדת החמישה: "יו"ר הוועדה הגר"ש רבינוביץ התפטר מתפקידו"

    חבר ועדת החמישה הרב אברהם פרוייליך למימרן ב"מהדורה המרכזית": "הגר"ש רבינוביץ הודיע לפרקליטות כי הוא מתפטר מתפקידו כראש ועדת החמישה עד שלא יתוקנו המדרגות של מרפסת הכהנים המהוות גם דרך מילוט בשעת אסון" | "בכל בית מחליטים אבא ואמא, כאן ועדת החמישה מנהלת את המקום בצורה נהדרת"

    צילום: David Cohen/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב אברהם פרויליך, חבר ועדת החמישה לאבי מימרן : "העלייה לציון בצמוד לציון יש מרפסת כהנים שעברה שיפוץ לפני כמה שבועות לפי התקנים הכי מחמירים. זה משמש גם כהכפלה של השטח למתפללים בציון וגם כדרך חירום במקרה סכנה חלילה".

    בדיוק באותו מקום אין בעיה להחזיר את המדרגות, שהסרנו את הישנות, למרות שאפשר להוציא את האישורים – דרך זו הייתה דרך מילוט בזמן האסון. זה לא יאומן. אנחנו מנסים להסדיר ובשעה האחרונה יו"ר ועדת החמישה הודיע כי הוא מתפטר מוועדת החמישה יש המון אנשים שמגיעים עד אחרי חג השבועות והוא לא מוכן שלא תהיה דרך מילוט. לפני שעה קלה התחיל משהו לזוז משהו ברשות המקומית שהבינו שזה מה שיכול להציל בעת אסון".

    "הדרך הזאת הוכיחה את עצמה שנה שעברה שכבנו על הגדר ורק 24 שעות לפני ל"ג בעומר התירו לפתוח את המדרגות ודרכה אנשים נמלטו מהתופת. הבאנו מנופים לפני שלושה ימים, בתיאום עם המועצה והמהנדסים הטובים ביותר. ואני אומר ריבונו של עולם תקשיבו לנו" הדגיש הרב פרויליך.

    הרב פרויליך ציין: "אני מאוד מקווה שיאשרו לנו להתקין את המדרגות. זה ביזנעס שלי? אלפי אנשים נמצאים כאן כבר עכשיו מספיק שמישהו יצעק חתולה או משהו יותר גרוע שאנשים יברחו ויהיה אסון. גם גשר הכהנים שזו דרך מהדרין, ויש דרך גם לכולם. הרסו את הגשר הנהדר ש-11 שנה הוכיח את עצמו. ועכשיו היה דחוף לשבור את בית הכנסת של אור הרשב"י, היה נגיד משהו לא חוקי, אבל היו את כל אישורי הבטיחות – מה בוער להרוס דקה לפני ל"ג בעומר? גם לא יוצקים שם בטון אני אומר לך שזה לא מספיק יציב.

    "עשו מעבר לאמבולנסים, עמדתי שם ועברה מכונית קטנה והכל לא היה מתאים ולא בטיחותי. עשו דברים בשם הבטיחות אבל יצא מזה דברים שלומיאלים. בכל בית מחליטים אבא ואמא, כאן ועדת החמישה מנהלת את המקום ועדת החמישה בצורה נהדרת. כל השנה הכל מבריק, אין פצועים ואין שום דבר ושום שריטה.  במשך 364 ימים אנחנו מנהלים ופעם אחת שהמדינה לקחה אחריות, היה לנו 45 קברים טריים".

    "אני בעד שתהיה הדלקה של חסידות בויאן. אבל לא הוגן שרק להם תהיה הדלקה ורק הם יקבלו את כל הכרטיסים פשוט ככה שנה הבאה יבואו עשר חסידויות וידרשו לעשות הדלקה במקום" סיים פרויליך את המלצותיו לחיזוק כבר לפני יום ל"ג בעומר במתחם קבר הרשב"י במירון.



    0 תגובות