דוחקים את כלפון החוצה: כהנא מתפטר מתפקידו כשר הדתות

    איתי גדסי No Comments on דוחקים את כלפון החוצה: כהנא מתפטר מתפקידו כשר הדתות

    השר מתן כהנא, הודיע לראש הממשלה נפתלי בנט, על החלטתו להתפטר מתפקידו כשר לשירותי דת על מנת לחזור להיות חבר כנסת ולסייע בחיזוק הקואליציה | מתן כהנא ימונה מחדש בהחלטת ממשלה לסגן שר הדתות | למינוי שלו מחדש כשר אין רוב בכנסת.

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעה קלה לפני כניסת השבת הודיע השר לשירותי דת מתן כהנא, כי בישר לראש הממשלה נפתלי בנט, על החלטתו להתפטר מתפקידו כשר לשירותי דת על מנת לחזור להיות חבר כנסת ולסייע בחיזוק הקואליציה.

    ההתפטרות נכנסת לתוקף מיידית, והיא הגיעה בשל החשש כי חבר הכנסת הנורווגי, יום טוב כלפון יצביע בעד חוק פיזור או אי אמון קונסטרוקטיבי במידה ויונח כזה על ידי אופוזיציית הימין והסיעות החרדיות. כהנא שמתפטר מתפקידו, חוזר בחזרה אל תפקידו כחבר כנסת וכך דוחק את כלפון אל מקום שאינו מזכה אותו להיות ח"כ בבית הנבחרים.

    כהנא יחזור ויהיה חבר כנסת החל מיום ראשון 15.5. ולא יתאפשר לו לחזור בחזרה לכהן כשר בעקבות העובדה כי אין בידי הקואליציה רוב של 61 להחזירו לתפקיד זה. כתוצאה מכך תאבדנה סמכויותיו בנושאים מרכזיים כמו בנושאי מינויים והאחריות לחגיגות ל"ג בעומר במירון.

    יום טוב כלפון עם בנט במליאה

    פלאש 90

    ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר: "אני רוצה להודות לח״כ יום טוב כלפון, יו״ר ועדת משנה לזכאי השבות והקשר עם התפוצות, על השירות החשוב שעשה למען קליטת העלייה".

    ראש הממשלה הוסיף: "יום טוב נלחם למען קליטת יהודים מכל רחבי העולם, ובמקביל פעל ללא לאות למען ההתיישבות ביהודה ושומרון".

    ‏"אני משוכנע כי יום טוב ימשיך למלא תפקידים ציבוריים מרכזיים, ועוד יפעל ויתרום רבות למען עם ישראל ומדינת ישראל. תודה רבה יום טוב, על הדרך, הרעות, המסירות ועל ההישגים הרבים" בירך אותו יו"ר מפלגתו.

    ‎יום טוב כלפון כתב בתגובה: "השבוע, וזה קורה בחיים של פוליטיקאי, נפלתי קורבן למסע הכפשות ארסי, שכלל הפצת שקרים עלי, קללות ומה לא. המכפישים ניסו לטעון ש"השתניתי" וש"איבדתי את הערכים" רק מפני שאני ח"כ (ונורווגי במקרה הזה) בקואליציה הנוכחית. הקואליציה הנוכחית רחוקה מלהיות קואליציית החלומות שלי ואמרתי זאת לא פעם. אם הייתה קואליציית ימין חלופית בכנסת הזו הייתי תומך בה בפה מלא. ב-11 החודשים האחרונים עמדתי בכל במה בכנסת ובתקשורת, על האידיאולוגיה שלי, כאיש ימין, והדגשתי את הקשר העמוק שלי להר הבית ולארץ ישראל.

    "עבודתי בכנסת מתמקדת בקשר עם יהדות התפוצות, בעלייה – המחזקת את הרוב היהודי בארץ ישראל, ובהגנה על ההתיישבות ביהודה שומרון. רבים ייעצו לי להוריד את נפח העיסוק שלי בנושאים אלו בגלל הרכב הקואליציה. עשיתי בדיוק את ההפך, ורק הגברתי את פעילותי בנושאים אלו. למען העולים: קידמתי את הכרת התעודות הפרא-רפואיות עם הארכת חוק אוחיון, נלחמתי לפתיחת הגבולות ליהודי תפוצות בקורונה, הובלתי חוק למתן אשרות ליהודי תפוצות, קידמתי תוכנית קליטה של 30 מיליון ש"ח לעולים דוברי צרפתית, חוק לקיצור ההמתנה לזכויות העולים הנכים. ועוד".

    "טיפלנו עם צוותי בכל שבוע בעשרות פניות ציבור מעולים ומעמותות בכל הנושאים: בענייני צבא, בעיות אדמיניסטרטיביות, הכרה בתארים. בנוסף אני עומד בראש ועדת המשנה לזכאי השבות וקשר עם התפוצות, שם אנחנו עושים עבודה רבה, במיוחד למען העולים מאוקראינה. למען ארץ ישראל: פעלתי לפתיחתו המחודשת של הר הבית ביום העצמאות, והגענו לשיא של מבקרים יהודים, נלחמתי עבור הבנייה בהתיישבות, החשמל להתיישבות הצעירה, עבור הכבישים ביהודה ושומרון ונגד ההשתלטות הפלסטינית על שטחי סי. ראשי ההתיישבות והעמותות השונים נמצאים איתי בקשר רציף, ואני מסייע להם בכל הזדמנות. כמו כן, אני פעיל בשדולת ארץ ישראל, בין הבודדים מהקואליציה".

    ‎"אני גאה מאוד בעבודה היום-יומית שלי, היא לחלוטין תואמת את הערכים שלי ושל אלה שסומכים עליי. בניגוד למה שמנסים לספר, כח"כ נורווגי, ההרכב הקואליציוני או פיזור הכנסת אינם תלויים בקול שלי. זו הזדמנות להודות לכל אלה שתמכו בי השבוע, הגנו עליי ולא נפלו לתעמולה השקרית. אני פועל למען עם ישראל שנים רבות ואמשיך לעשות כך בע"ה. שבת שלום לכולם" סיים כלפון את הודעתו.



    0 תגובות