בגיל 73: מת נשיא איחוד האמירויות, השייח' חליפה בן זאיד

    שלמה ריזל No Comments on בגיל 73: מת נשיא איחוד האמירויות, השייח' חליפה בן זאיד

    הנשיא הרצוג: "אבידה גדולה לידידנו באמירויות ולאזור כולו". שר החוץ לפיד: "יום עצוב לכל מי ששותף ומאמין בדרך השלום"

    עיר הבירה של איחוד האמירויות אבו-דאבי צילום: מתוך ויקיפדיה
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא איחוד האמירויות ושליט אבו דאבי, השייח' ח'ליפה בן זאיד אאל נהיאן מת היום (שישי) בגיל 73. בן זאיד כיהן כנשיא במשך כ-20 שנה.

    נשיא המדינה, יצחק הרצוג מסר את תנחומיו: "בשם העם בישראל, אני שולח את תנחומיי לחברי שיח׳ מוחמד בן זאיד, למשפחתו ולעם האמירותי על מותו של שייח׳ ח׳ליפה בן זאיד, נשיא איחוד האמירויות. זוהי אבידה גדולה לידידנו באמירויות ולאזור כולו.

    הרצוג הוסי: "מנהיגותו האמיצה תרמה רבות לקידום מדינתו ועמו ולשותפות שהתממשה בשנים האחרונות בין מדינותינו, והיא מורשת חשובה לממשיכי דרכו. יוזמותיו ופועלו הנחוש קידמו את המזרח התיכון לאופק של שגשוג ושיתופי פעולה".

    ראש הממשלה, נפתלי בנט כתב: "בשם ממשלת ישראל ואזרחיה, אני מביע את תנחומיי לממשלת מדינת האמירויות הערביות המאוחדות ולעמה, בעקבות מותו של נשיא המדינה, שיח' ח'ליפה בן זאיד אל נהיאן. כמו כן, אני מביע את תנחומיי לידידי, שיח' מוחמד בן זאיד. מורשתו ומעשיו הכבירים של שיח' ח'ליפה הוערכו רבות בישראל. מדינת ישראל ניצבת לצד מדינת האמירויות הערביות המאוחדות ועמה בשעה קשה זו".

    שר החוץ, יאיר לפיד מסר: "שמעתי בצער עמוק על מותו של השייח' ח'ליפה בִּן זָאיִד אָל נַהְיָאן, נשיא איחוד האמירויות הערביות. ההיסטוריה נקבעת בידי בני האדם. היא נקבעת בידי אנשים שמכירים את ההיסטוריה, אבל מוכנים לשנות אותה. היא נקבעת בידי אנשים שמעדיפים את העתיד על פני העבר. כזה מנהיג היה השייח' ח'ליפה ומורשתו היא השותפות והשלום, האחווה בין העמים. מנהיג אמיץ שראה רחוק ופעל למען העתיד. מנהיג שהמשיך את דרכו של האב המייסד של האמירויות השייח' זאיד אלנהיאן.

    "אני שולח את תנחומינו העמוקים והכנים למשפחת המלוכה כולה, לחבריי, הוד מעלתו יורש העצר השיח׳ מוחמד בן זאיד אל נהיאן והוד מעלתו, שר החוץ השיח׳ עבדאללה בן זאיד אל נהיאן ולכל העם האמירתי. זהו יום עצוב לכל מי ששותף ומאמין בדרך השלום. נמשיך לפעול יחד למען העמים ולזכרו של השייח' ח'ליפה בִּן זָאיִד אָל נַהְיָאן".



    0 תגובות