מותה של העיתונאית בג'נין ופעילות צה"ל | האזינו לפרשנים

    אתר קול חי 1 Comment on מותה של העיתונאית בג'נין ופעילות צה"ל | האזינו לפרשנים

    כתבנו קובי פינקלר והפרשן אסף גיבור בשיחה עם גדסי ופרידמן במהדורת סוף השבוע על המצב הביטחוני | פינקלר: כוח צה"ל עצר הבוקר שני מחבלים שסייעו ישירות לשני הרוצחים באלעד | אסף גיבור: "לפלסטינים היום אין מה למכור לעולם, הם מחפשים סמלים להתלות בהם ולהחיות את המאבק הפלסטיני"

    צילום: נאסר אשתייה/פלאש90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתבנו הצבאי, קובי פינקלר והפרשן לענייני ערבים אסף גיבור שוחחו עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי) על המצב הביטחוני.

    בפתח השיחה התייחס קובי פינקלר למותה של העיתונאית בג'נין: "הצבא עשה כל שביכולתו להגיע לחקר האמת. פנה לפלסטינאים וביקש את הקליע, הציע לעשות בדיקה בהשתתפות גורמים פלסטינים ואמריקאים. זה בכל מקרה קליע מרובה M-16 בו משתמשים גם בצהל וגם הטרוריסטים בג'נין. השר הפלסטיני הודיע שלא ישתפו פעולה עם ישראל".

    פינקלר הסביר: "ברגע שאתה נמצא בשדה קרב אי אפשר להיות בטוח לחלוטין שלא תהיה זליגה, לפי ממצאי צה"ל הסבירות הגבוהה היא שלא נורתה אש שלהם".

    אסף גיבור: "ישראל בעצם בנתה על הלחץ האמריקאי על הרשות, שתאות לקיים חקירה משותפת. אין לרשות שום אינטרס לבצע את זה. ביממה האחרונה וגם הקרובה מתקיים פסטיבל שלם סביב מותה של עאקלה. היא הייתה עיתונאית אל ג'זירה מקצועית מאוד שהעבירה את הנטריב הפלסטיני בצורה מקצועית ב-25 שנות פועלה והאמינה בו בכל ליבה.

    לדבריו "הם אומרים שלא יסמכו על וועדה שישראל קשורה בה ושהם יכולים לבצע חקירה באופן עצמאי. אפילו הייתה התבטאות של חוקר פלסטיני שאמר שאי אפשר לקבוע מי הרג אותה. לעומת ההודעה של חוסיין א-שייח הבוקר שהטיח האשמה ישירה בישראל ואומר שמרבית האמצעים והעדויות מוכיחים שהיא נרצחה מירי ישראלי".

    בהמשך השיחה דיווח פינקלר על פעילות צה"ל הלילה: "בינתיים צה"ל ממשיך בפעילותו. רק הלילה נעצרו תשעה חשודים ביו"ש ולפני שעתיים עוצר כוח צה"ל שני מחבלים באזור שבו נהרגה אותה עיתונאית – שניים שסייעו ישירות לשני הרוצחים באלעד לפני שבוע".

    הוא שב והתייחס לפרשית מותה של עאקלה: "צה"ל אמנם חוקר ואני מאמין בכנות החקירה, אבל הוא ממשיך בפעילות. התודעה הפלסטינית ממילא כבר נצרבה.

    עוד דיווח פינקלר: "מחר הערבים יקיימו יום לציון שומר החומות, כולל בלוד ועכו ורק הבוקר מותקפים שני ישראלים בעיר העתיקה של עכו".

    גיבור: "לפלסטינים היום אין מה למכור לעולם, הם מחפשים סמלים להתלות בהם ולהחיות את המאבק הפלסטיני, זה מתבטא בחולצות אל M-16, פמפום אל אקצא ואותו פסטיבל על מותה של העיתונאית".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כמו שאמרו גדולים ממני
      גם יראו צילום מתחילת יציאת הקליע עד הפגיעה יגידו שזה ביום
      עולם עקום
      ברור כמעט כשמש שהיא נרצחה ע"י בני כמה כדי להבעיר את השטח
      להוציא תגובה רישמית ולעבור הלאה
      אל תשכחו דמי אחינו עדיין זועקים מן האדמה באלעד ב"ה חדרה ב"ש עכו וכ'ו
      מנסים להסית אותנו מהעיקר