יועץ פרויקטור מירון, אליהו ארנד: "החסמים לא קשורים לבטיחות אלא לבירוקרטיה"

אסתי פלד No Comments on יועץ פרויקטור מירון, אליהו ארנד: "החסמים לא קשורים לבטיחות אלא לבירוקרטיה"

אליהו ארנד, יועץ פרויקטור מירון לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "הייתה השקעה של תשתית במיליונים. צריך להרחיב על חשבון שטחים חקלאיים, וזה לא קשור לבטיחות אלא קשור לבירוקרטיה" | "מדובר על עשרים אלף איש בכל רגע נתון, למעלה ממאה אלף איש במשך היממה, יש למעלה ממאתיים אלף איש בשתי יממות – זה הרבה מעבר למה שחשבו שנוכל אחרי האסון"

צילום: דוד כהן | פלאש 90
22:46
23.04.24
הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועץ לפרויקטור מירון, אליהו ארנד בראיון מיוחד ל"מהדורה המרכזית": אמנם היה ראיון שהפרויקטור אמר שאין כרטיסים, אבל הוא אמר שנותרו עשרה אחוזים שיימכרו בימים הקרובים. זה אמנם כמות לא מספיק גדולה, אבל בל נשכח שלפני כמה חודשים היה די ברור שגם זה לא יהיה אחרי האסון הנורא שהיה בשנה שעברה, חשבנו שיהיה עשרים אלף והיום אנחנו במספרים הרבה יותר גדולים".

ארנד הוסיף כי: הייתה השקעה גדולה שהציבור לא מודע לה. מדובר שהשקעה של תשתית במיליונים. היה אסון מאוד מאוד קשה שהרים דגל, עכשיו משקיעים בבטיחות שכדי יוכלו לעלות עוד אנשים רבים בשטחים הכי רחבים והכי בטיחותיים. יש הרבה ישיבות בין הפרויקטור והמשטרה, אין חילוקי דעות משמעותיים בין בסוף כולם רוצים לתת שירות לציבור במענה הטוב ביותר".

"מול המועצה המקומית יש דברים שבאמת לא באו על פתרונם וזה כואב לנו. יש נוהל שמי שרוצה לעשות הדלקה ברחבי המושב צריך לבקש אישור מהם וזה גורם להרבה בעיות. דבר שהציבור לא יודע, התזמורת שהייתה ותיקה במירון עוברת למתחם ענק שישמיע שירים בכל רחבי ההר, יש מתחם חלאק'ע גדול, הכל מוסדר היום הרבה יותר מבעבר" אמר יועץ הפרויקטור.

"אני בהחלט מסכים, העניין עם יישוב מירון זה לא נושא מקום ואני מרגיש חוסר נעימות עם התנהלות המושב. יש כאן בעיה מהותית שהיא לא נושא לפתחנו: כתוב בוועדת החקירה שרוצים בעתיד מתחמים גדולים. הייתה לנו ישבה עמוקה עם מפקד המחוז, הפרויקטור השקיע שעות על זה שהדרישה להרחיב את השטחים. צריך להרחיב על חשבון שטחים חקלאיים, וזה לא קשור לבטיחות אלא קשור לבירוקרטיה. העובדות הן שהפרויקטור אישר כל בקשה שהתקבלה, בשלב האישורים זה נתקע בדרך".

"אני לא רוצה להאשים, גם המועצה נמצאת תחת ועדת החקירה. הנושא של לאפשר כמה שיותר ברחבי ההר זה דבר הכי נצרך, לצערי זה נתקע בדרך, למועצה המקומית יש את הסיבות שלה. אם המועצה אומרת שהם לא עומדים בתקנים, צריך לבדוק את זה מולם. בכל מקרה אני רוצה לענות לך על מה שכן יש ולא נתקע בבירוקרטיה

"מדובר על עשרים אלף איש בכל רגע נתון, למעלה ממאה אלף איש במשך היממה, יש למעלה ממאתיים אלף איש בשתי יממות. יש חלוקה של מזון בפאתי הדרך בעלייה, יש חלוקת שתייה ההנחיות הן בשטחי ההר, אנשים ביקשו אישור וניתן להם אפילו מעבר לזה. הנושא המרכזי שהיה צריך להיות ואגב ועדת החקירה התייחסה לזה להרחבת עוד שטחים, חלקם קיבלו מענה בבני עקיבא. לצערינו, לא הכל אושר"

אני יכול להגיד שנושא ההצלה מתוכלל תחת המשטרה. בסוף צריך תכלול של אירוע אסון והוא אוטומטית עובר למשטרה. אם דיברת על אפשרות



0 תגובות