גנץ: "לא זוהה ירי של צה"ל לעבר העיתונאית"

    אבי רבינא No Comments on גנץ: "לא זוהה ירי של צה"ל לעבר העיתונאית"

    שר הביטחון בני גנץ נאם לפני זמן קצר במליאת הכנסת והתייחס לאירוע הבוקר בג'נין בו נהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה | גנץ: "מעניק גיבוי ללוחמים, לא זוהה ירי לעבר העיתונאית. ואני מבקש מכולנו לזכור, שלצערי אנו מתמודדים עם אירוע טרור שגבה את חייהם של 19 נרצחים במהלך השבועות האחרונים"

    בני גנץ צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני זמן קצר נאם שר הביטחון בני גנץ במליאת הכנסת והתייחס לאירוע הבוקר בג'נין בו נהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה, ככה"נ מירי חמושים פלסטינים שהתעמתו עם כוחות צה"ל.

    דברי שר הביטחון גנץ: "אני מבקש להביע צער רב על מותה. מדינת ישראל רואה חשיבות עליונה בשמירה על חיי אדם, ובשמירה על חופש העיתונות. חיילי צה"ל לעולם לא יפגעו בעיתונאים באופן מכוון וכל ניסיון לרמוז על כך הוא חסר שחר".

    "גם ההאשמות לגבי גופי ההסברה של ישראל ובפרט דובר צה"ל, בין השאר על ידי חברי כנסת ואחרים אינן נכונות. אני מבקש מכאן לשלוח מכאן גיבוי ללוחמים ולכלל המערכים שפועלים אך ורק על מנת לשמור על הביטחון, וגם בכדי לספר את האמת כפי שהיא. מהממצאים הראשוניים של התחקיר שערך צה"ל בשעות האחרונות, עולה כי לא זוהה ירי לעבר העיתונאית, אך אנו ממשיכים בתחקיר" אמר שר הביטחון.

    "לעומת זאת" הוסיף שר ביטחון, "ראינו סרטונים מהזירה בהם נראה ירי מאסיבי וחסר הבחנה של טרוריסטים פלסטינים, שיתכן ופגע בעיתונאית. את הממצאים שבידינו נעביר באופן שקוף וברור גם לידידינו האמריקאים, וגם לרשות הפלסטינית".

    "הצעתי לפלסטינים לערוך תחקיר משותף כולל נתיחה פתולוגית ולשתף בכלל הממצאים שבידינו. העברתי היום מסר ברור לאבו מאזן שהאחריות שלנו כמנהיגים היא לשמור על הביטחון, להתנהל באופן שימנע אלימות ושפיכות דמים ולהגיע לחקר האמת".

    גנץ הוסיף ואמר: "העברנו מסרים גם למדינות נוספות, בהן לקטאר, שממנה משדרת תחנת אל ג'זירה, כי הממצאים שבידינו בעת הזו מצביעים על כך שקיים סיכוי סביר שהעיתונאית נורתה מאש של חמושים פלסטינים, אך כאמור נבצע תחקיר מעמיק ומקיף ונעביר להם אותו באופן שקוף. אנחנו נמצאים בתחקיר של האירוע, האמת של מה שקרה שם חשובה לנו"."

    "אני מבקש מכולנו לזכור, שלצערי אנו מתמודדים עם אירוע טרור שגבה את חייהם של 19 נרצחים במהלך השבועות האחרונים. אנחנו נמשיך להילחם בטרור בכל האמצעים בכדי לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל- זו המשימה העליונה שלנו".

    גנץ סיכם את הדברים: "אנחנו נעשה את זה בהתאם לערכים של מדינת ישראל באופן הממוקד ביותר האפשרי, תוך הימנעות מירבית מפגיעה בבלתי מעורבים ותוך תחקור של כל האירועים שאנחנו עוברים אותם. אני מבטיח לכם שאין אף מדינה אחרת במזרח התיכון בפרט ובעולם בכלל שעושה את התחקירים האלה כל כך לעומק ואני גאה בחיילי צה"ל שממשיכים לפעול ואני אתן להם את כל הגיבוי שנדרש לפעילות שלהם" דברי שר הביטחון.



    0 תגובות